Комисия по здравеопазването
Редовно заседание на Комисията по здравеопазването
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Комисия по здравеопазването
П Р О Т О К О Л
№ 51
На 31 януари 2019 г., четвъртък, от 15,30 ч. се проведе заседание на Комисията по здравеопазването при следния
ДНЕВЕН РЕД:
Точка единствена. Законопроект за изменение на Закона за лечебните заведения, № 802-01-54, внесен от Министерския съвет на 22 ноември 2018 г. – второ гласуване.
Списъкът на присъствалите на заседанието народни представители и списъкът на гостите се прилагат към протокола.
Заседанието беше открито и ръководено от госпожа Даниела Дариткова – председател на Комисията.
* * *
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Уважаеми госпожи и господа народни представители, уважаема госпожо заместник-министър, уважаеми гости! Откривам редовното заседание на Комисията по здравеопазване и предлагам да се проведе при дневен ред от една точка:
ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЛЕЧЕБНИТЕ ЗАВЕДЕНИЯ, № 802-01-54 – второ гласуване.
Внесен е от Министерския съвет на 22 ноември 2018 г.
Има ли други предложения по дневния ред?
Заповядайте, доцент Йорданов.
ГЕОРГИ ЙОРДАНОВ: Уважаема госпожо Председател, уважаема госпожо Заместник-министър, уважаеми колеги! Направените предложения между първо и второ четене променят смисъла на точката, която разгледахме при първо четене в пленарната зала и фактически темата там беше: създаване на Национална педиатрична болница.
В случая са направени предложения, които касаят една система не толкова за придобиване, а за създаване на болници с принципал висшите училища и университетите в Република България. Нищо лошо в това, но ние нямаме мнението на принципала на тези висши училища – министърът на образованието. Аз мисля, че една такава сериозна тема, която, както е предложена, касае съвместното управление на една болница съответно от Министерството на здравеопазването и от висшите училища, и оттам от министъра на образованието, и също при някои специфични министерства като Министерство на отбраната, където е предвидено създаването на болница да става след акт на Здравната инспекция, а се пропуска фактът, че Министерството на отбраната има собствено ХЕИ. Ако прочетете предложението, точно така е направено, трябва да го прочетете. А за Министерството на транспорта и МВР аз ще направя предложение за отлагане на тази точка, защото ние нямаме становище от съответните министри. Също така да приемаме създаването на болници към висшите училища, без становището на министъра на образованието, мисля, че е просто нонсенс. Това не трябва да се случва и затова правим формалното предложение за отлагане на точката до получаване на становище от съответните министри. Благодаря.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Предлагам обратно становище, но ще подложа на гласуване направеното предложение.
Уважаеми доцент Йорданов, предложения между първо и второ четене са направени от почти всички парламентарни групи, включително и от Вашата. Становището на Министерството на здравеопазването, което е принципал на лечебните заведения – държавна собственост, са разпратени днес на имейлите на народните представители, които Вие сте ни предоставили за връзка с Вас. Няма отношение министърът на образованието към разглеждания законопроект, защото в него се касаят проблеми, свързани с управлението на лечебните заведения –държавна собственост.
Затова смятам, че е несъстоятелно предложението Ви, но в същото време ще го подложа на гласуване. Който е съгласен с предложението да отпадне точката от дневния ред, моля да гласува.
За – 7, против – 11, въздържали се – няма.
Не се приема.
Пристъпваме към разглеждане на законопроекта по същество.
Във връзка с това, че вероятно народните представители не са се запознали със становището на Министерството на здравеопазването, ще помоля госпожа Жени Начева – заместник-министър на здравеопазването, да направи едно общо изказване в началото по отношение на внесените предложения между първо и второ четене от народните представители, които са го направили, защото иначе знаете практиката при второ четене – думата се дава само на народните представители.
Госпожо Начева, заповядайте да представите становището на Министерството на здравеопазването.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ЖЕНИ НАЧЕВА: Уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа народни представители, уважаеми професор Герджиков, професор Спасов, уважаеми гости!
Министерството на здравеопазването подкрепя предложенията за изменение и допълнение на Законопроекта за изменение на Закона за лечебните заведения, внесен от народния представител доктор Дариткова и група народни представители.
Считаме, че с направените предложения се прецизират разпоредбите на закона относно съществуващата възможност за предоставяне на висшите училища на правата на едноличния собственик на капитала за управление на държавните лечебни заведения, които са университетските болници.
Предвижда се отношенията между министъра на здравеопазването и ректора на съответното висше училище относно представеното управление на държавното лечебно заведения да се уреждат с договор. Направените предложения считаме, че ще внесат яснота и прозрачност при управление на лечебните заведения.
Подкрепяме и предложението за преобразуване на болница „Лозенец“ в лечебно заведение еднолично акционерно дружество, в което правата на държавата като едноличен собственик на капитала ще се упражняват от министъра на здравеопазването. То е в съответствие със заявеното отпадане на специфични функции на това лечебно заведение, а именно извършване на лечебно-диагностични дейности за определени категории лица от държавните и обществените институции.
Като еднолично акционерно дружество лечебното заведение ще се управлява от тричленен Съвет на директорите, единият от които изпълнителен директор. В момента като лечебно заведение по чл. 3 се управлява от директор. Преобразуването на лечебното заведение в търговско дружество създава необходимите предпоставки за реализиране на предвидената в закона възможност за предоставяне на правата на едноличния собственик на капитала по управлението на това лечебно заведение на висше училище.
В „Преходни разпоредби“ на Законопроекта подкрепяме запазването до периода на преобразуването и след периода на преобразуването на правата на лечебните заведения да бъде договорен партньор на Националната здравноосигурителна каса, а също и ролята, начина на функциониране и работа на лечебното заведение като база за обучение, и като университетска база към Софийския университет.
Допълнително подчертавам, че предвидените в договора между министъра на здравеопазването и висшето учебно заведение параметри и условия за неговото управление – по принцип изисквания за определяне на финансови ангажименти от страна на висшето учебно заведение, категорично не предполагат предоставяне на допълнителни финансови средства от страна на висшето учебно заведение към лечебното заведение за болнична помощ. Тези финансови ангажименти визират по принцип възможности за финансирането на дейности, които и на този етап висшите учебни заведения финансират при работата си с лечебните заведения за болнична помощ – допълнителна апаратура, участие в проекти, обучение на студенти и преподаватели, други форми на финансиране, но не и предоставянето на допълнителни финансови средства, каквото финансиране е уредено в останалата нормативна база.
Заявявам и Ви предавам категорично заявените намерения на министър Ананиев, че при подготовката на този договор между съответното висше училище и държавното лечебно заведение Проектът на договор ще бъде съгласуван със съответния ректорски екип и състав на съответното висше учебно заведение.
Едновременно с това мога да подчертая, че Министерството на здравеопазването не подкрепя предложенията, внесени от народните представители, за регламентиране на възможността, като лечебни заведения по чл. 5, ал. 1 от Закона да се създават такива и към висши училища по следните съображения. Принципът, заложен в Закона за лечебните заведения, е, че лечебните заведения се създават като търговски дружества или кооперации. Разпоредбата на чл. 5, ал. 1 от Закона, съгласно която определени лечебни заведения се създават от държавата като юридически лица на бюджетна издръжка, е изключение от посочения принцип и е свързана със специфичните функции, които тези лечебни заведения осъществяват.
Направеното предложение – за регламентиране на възможността като лечебни заведения по чл. 5, ал. 1 от Закона да се създават и такива към висшите училища, не е обособено от специфични функции, които ще се възложат на тези лечебни заведения и които трябва да се гарантират от държавата. В тази връзка считаме, че се създава прецедент или регламент, който не подкрепяме.
В допълнение на подкрепените текстове, внесени от народния представител доктор Дариткова и група народни представители, пропуснах да отбележа, че подкрепяме напълно възможността да се създава лечебно заведение по чл. 5 и към министъра на здравеопазването, като в тази връзка визираме изграждането на Детска педиатрична многопрофилна болница. Вече знаете, че в отговор пред парламента господин Ананиев обясни какви условия и ред сме създали, и че дейностите по създаването на такава Детска педиатрична болница могат да започнат. Благодаря за вниманието.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Благодаря, госпожо Начева.
Сега пристъпваме към разглеждане на Законопроекта на второ четене.
Уважаеми колеги, от правно-техническа гледна точка, първо, следва да обсъдим и да гласуваме постъпилите предложения за създаване на нови параграфи, а след това да подложа на гласуване наименованието на Закона, тъй като от гласуването на предложените параграфи зависи какво наименование на Закона ще предложим и ще определим на финала след гласуването. Затова пристъпвам към предложенията, направени от народните представители. Подредили сме ги според времето на внасяне на предложенията.
Първо е предложението на народния представител Валентина Найденова, следва предложението на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители, а трето по време е постъпило предложението на народния представител Георги Колев.
Уважаеми колеги, правя предложение на основание чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание в § 3 т. 1 да се измени така:
„1. В ал. 2, изречение първо след думите „предложение на министъра на здравеопазването“ се добавят „с решение“, а изречение второ се заличава.“
Смисълът е да се определи какъв е точно актът, чрез който Министерския съвет дава възможността да се управлява университетската болница от съответното висше учебно заведение.
Уважаеми колеги, имате думата за изказвания и за мотивация на направените предложения.
Заповядайте, професор Клисарова.
АНЕЛИЯ КЛИСАРОВА: Благодаря Ви, госпожо Председател!
Госпожо Заместник-министър, колеги, гости, аз искам да обърна внимание на следния въпрос. Не е ясно кое наложи между първо и второ четене да бъдат предложени толкова много промени и по-скоро да бъдат направени толкова предложения за взаимоотношението между университетската болница и съответния университет, и Министерството на здравеопазването, и ще кажа защо. Когато обсъждахме на първо четене Закона – и в Комисията, и в залата, ясно беше подчертано, че болница „Лозенец“ може да отпадне по чл. 5, да не бъде по чл. 5 и да бъде една, както говорихме, Многопрофилна болница за активно лечение. Тогава залата подкрепи това решение, гласувахме. Нашата група гласува „въздържали се“ и ще кажа защо. Защото не знаехме, когато тя отпадне по чл. 5, по какъв закон и по какви разпоредби ще бъде по-нататък проведена процедурата за превръщането й в многопрофилна болница за активно лечение.
Мисля, че съвсем ясно и точно е, правилно е болница „Лозенец“, съгласно Закона и по чл. 37, да бъде търговско дружество към Министерството на здравеопазването, както са държавните болници в цялата страна. Мотивите ни бяха, че няма нужда да има специални преференции за една болница, всички сме граждани на България и трябва да има свободен достъп до здравеопазване, което се доказа, че ако болница „Лозенец“ премине в многопрофилна болница по чл. 37 от Закона за лечебните заведения, тя става равна с всички останали държавни болници в страната. Затова мнозинството гласува „за“. Така беше обяснено и в самото изложение.
Казах, че гласувахме „въздържали се“ затова, защото не знаехме дали това ще остане така и запазихме правото си между първо и второ четене да видим какви промени ще бъдат внесени, за да бъдат изпълнени условията, при които гласувахме на първо четене. Нищо не пречи и не виждам какво налага толкова промени между първо и второ четене, и толкова предложения като: ако болница „Лозенец“ по чл. 37 е търговско дружество, пак по Закона за лечебните заведения и по чл. 62, ако ректорът на Софийския университет и съответно министърът на образованието и министърът на здравеопазването, а по право е на министъра на здравеопазването да внесе в Министерския съвет предложение, болницата да бъде университетска и да бъде предоставена за управление на университета „Климент Охридски“, то да се случи без да се налагат такива коренни промени в законодателството.
Затова аз казвам, че е достатъчна само една Преходна разпоредба и по чл. 37 от Закона за лечебните заведения болницата става една държавна многопрофилна болница и може да се вземе решение във всеки момент след съгласуване с двамата министри, съответно с ректора и с директора на болницата, да бъде по чл. 62 една университетска болница с право на управление от висшето училище. Благодаря Ви.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Има ли реплики? Не виждам.
Уважаеми колеги, ще взема думата за изказване, за да обясня, че всъщност това, което ние сме внесли като предложение във всички параграфи, е именно продължение на решението болница „Лозенец“ да не бъде вече по чл. 5 ведомствена болница към Министерския съвет. В нашите предложения детайлно сме разписали процедурата, по която тя ще стане както всички останали болници еднолично акционерно дружество, а това са болниците със 100% държавно участие в капитала.
Няма как само с предложения на първо четене Законопроект да се регламентира и да се случи от само себе си по действащата нормативна уредба. За да може да стане тя такава болница, а именно принципал да й бъде Министерството на здравеопазването, ние сме направили съответните предложения. Такива предложения не виждам от Вашата парламентарна група. Ние държим на това, което сме заявили в залата.
В същото време ние сме дали възможност болница „Лозенец“ да продължи да упражнява дейността си като университетска болница, като сме направили изключение и нейната акредитация да се продължи след преобразуването й в еднолично акционерно дружество. Дали сме възможност болница „Лозенец“ да запази договора си с Националната здравноосигурителна каса, като я изключим от общия ред, който сме въвели в Закона за лечебните заведения за получаване на разрешително за дейност. Защото ще подчертая, че ведомствените болници не получават разрешително за дейност, а работят с правилник, утвърден от съответното ведомство. Сега болницата трябва да извърви пътя си за получаване на разрешително и ние не искаме да има период, в който болницата да не изпълнява своите лечебни функции, и затова сме се постарали внимателно да разпишем всички хипотези в направените от нас предложения.
Що се касае за предложението – да има ясно регламентирани взаимоотношения между съответното висше училище и болница, която е университетска, смятам, че това се налага заради постъпилата за втори път практика за придобиване управлението на съответната болница без придобиване на собствеността от съответното висше училище. Да, „Света Марина“ във Варна беше първият такъв пример. Законът позволяваше тогава с решение на Министерския съвет да се предостави това управление.
Сега смятам, че заради това е редно в Закона – специалния, за лечебните заведения да се разпише нормата, която иначе е разписана в Правилника за управление на държавните дружества, и ние слагаме текстове, които ще регламентират ясното и прозрачното управление на лечебното заведение, ангажиментите на висшето училище към лечебното заведение по отношение на управлението на дейността му. Това попълва действащата нормативна уредба, защото има заявления от други медицински университети и желания те да управляват съответните университетски болници.
В този смисъл, направените от нас предложения, са в защита на обществевния интерес, които гарантират по-доброто и прозрачно управление на лечебните заведения. Те касаят всички възможни случаи, които оттук нататък ще възникнат като взаимоотношения с висшите училища и университетските болници. В същото време със Закона по никакъв начин не задължаваме Софийския университет да вземе под свое управление болница „Лозенец“, а ние я даваме тази правна възможност. Оттук нататък на ход са съответните висши учебни заведения и решението на техния академичен съвет.
Имате възможност да ме репликирате.
Заповядайте, професор Клисарова.
АНЕЛИЯ КЛИСАРОВА: Благодаря Ви.
Точно и ясно казах, че чл. 62 гарантира и в момента, че е възможно една университетска болница – при съгласие и на двете страни, да премине към университета. Абсолютно съм съгласна, че това зависи от Министъра на здравеопазването, но зависи и от самия ректор, и от академичния съвет, така че, когато разписваме тези отношения, няма нужда да ги разписваме в закон.
Виждате, че тук не присъства образователния министър, а академичният съвет също трябва да е съгласен. Мисля, че е достатъчно сега действащото законодателство, а относно това как ще бъде правото на управление и договор, то това е взаимодействието между двете министерства.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Смятам, че в Закона е налице нормативна празнина в действащия чл. 62 по отношение на акта на Министерския съвет, а с нашето предложение ние изрично посочваме с какъв акт МС взема решение по реда на чл. 62.
Смятам, че по никакъв начин няма да пострада интересът нито на университета, нито на лечебното заведение, а още по-малко ще пострада общественият интерес, ако имаме прозрачно управление и един договор, който да регламертира вазимоотношенията между министъра на здравеопазването и съответното висше учебно заведение.
Не мисля, че министърът на здравеопазването има някакво отношение към Закона за лечебните заведения, защото тук обсъждаме специалния закон. Ако наистина имаме правилник за реда за упражняване на правата на държавата в търговските дружества с държавно участие на капитала, то това е подзаконов нормативен акт и е съвсем нормално в специалния закон – Закона за лечебните заведения, да бъдат разписани нормите, а не да се препраща към подзаконовата нормативна уредба.
Има ли други изказвания?
Заповядайте, господин Колев.
ГЕОРГИ КОЛЕВ: Уважаема госпожо Председател, уважаема госпожо Заместник-министър, уважаеми колеги! Вече съм казвал, че целите ни са правилни, но пътищата за постигането им не са.
В момента имаме казус, който е безспорен. Всички искаме да се реши казусът с академичните среди, с университета, с болницата, с новата детска болница, нямаме спорове. Споровете започват при пътищата за постигането на тези цели, а тук се разминаваме. В този случай липсва дискусия. Имаме заинтересована страна, има академичен сътав, който с основание се притеснява за своето бъдеще, а много дипломи могат да бъдат поставени под съмнение, ако неправилно се вземат съответните решения. Трябва да има дискусия, когато се прави такъв тип сериозно предложение. (Реплики.)
Чувам, че заместник-министър Начева много правилно казва „добро намерение“. Вашите намерения също са добри, но доколкото разбирам с академичните среди не е дискутирано, академичният съвет не е убеден в правилността на решенията, а би трябвало да имаме спокойствие в сегашната обстановка. Не за първи път премиерът се намесва за коригирането на тези предложения. Защо сега трябва да се случи пак същото? Не бива с лека ръка да предприемаме действия, които не са добре синхронизирани. Опасенията на академичните среди би трябвало да бъдат чути, те да бъдат успокоени, да няма противопоставяне на целите.
Затова искам да направя предложение, но не знам нормативно дали мога да го направя: да се оттеглят трите предложения и да приемем това, което приехме на първо четене. В тази връзка и заради добрите цели, които сме си поставили – и Министерството, и ние, и академичните среди, да вземем такова соломоновско решение. Е ли възможно да оттеглим трите предложения и да приемем решението на Народното събрание от първото гласуване?
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: За да спазим Правилника, ще се опитам да Ви отговоря под формата на реплика. Вече сме на второто четене на Закона. Тук няма да се обсъжда философия, няма да се внушава напрежение, а ще се обясняват и ще се мотивират предложенията, направени от всеки народен представител. Аз не чух Вие да мотивирате Вашето предложение.
Смятам, че е неадекватно да се оттеглят предложения, аз категорично няма да оттегля нашите предложения, защото смятам, че това е в ущърб на болницата. На първото четене Законопроектът, внесен от Министерски съвет, беше непълен. Опитах се да обясня защо е така. Ако искаме спокойно и нормално да функционира болница „Лозенец“ в рамките на общите разпоредби за лечебните заведения, то трябва да бъдат приети нашите предложения. По никакъв начин ние не задължаваме академичния съвет и Софийския университет да довършат и материализират чрез договор това, което заявиха на предходното заседание. Напрежението идваше от факта, че се заявява намерението болницата да стане детска. Притеснението беше, че ще се загубят отделенията, които са там. В този смисъл болницата – основното акредитирано лечебно заведение към университета, няма да може да функционира.
На дневен ред не стои за обсъждане болницата, тя се запазва във вида, в който е, но тъй като няма да бъде към Министерския съвет, ще стане като всички останали лечебни заведения, със 100% държавна собственост. Това сме го разписали в нашите предложения, като сме разписали възможността висшите училища да могат да придобиват правото на управление и сме регламентирали ясно законодателния механизъм как това да става, защото смятаме, че не беше ясно разписана.
Ако Вие желаете да оттеглите Вашите предложения, това ще облекчи изключително Комисията, а и Доклада, и гледането му на второ четене в залата, но няма да поставя на гласуване това предложение, защото е в противоречие на законодателната практика.
Искате ли дуплика, за да се мотивирате?
ГЕОРГИ КОЛЕВ: Ние достатъчно сме го мотивирали и дадохме възможност да се образува структура, която да не бъде търговско дружество. Това е една чудесна възможност и е добре да се възползваме, както и самото Министерство. Понеже има по-компетентни от мен в този начин на изказ, предлагам да оставим дебата и предложението да бъде обсъждано в залата на Народното събрание.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Има ли други изказвания?
Заповядайте, доктор Найденова.
ВАЛЕНТИНА НАЙДЕНОВА: Уважаема госпожо Председател, очаквах, че между първо и второ четене ще чуем становището на двамата министри, от които зависи бъдещето на болница „ Лозенец“. За съжаление, само заместник-министърът на здравеопазването в лицето на госпожа Начева е изразил своето становище.
В унисон на това, което каза доцент Георги Йорданов в началото, ние не виждаме другата страна – Министерството на образованието и науката. До момента са минали много закони, проектозакони, включително становища. Мисля, че двамата министри трябва да седнат и да се разберат точно как най-безболезнено да вземат решение, а не само нашата Комисия силово да го наложи. Очаквайки това и неполучавайки виждане от другата страна, аз оттеглям своите предложения, направени между първо и второ четене.
ПРЕДС. ДАНИЕЛА ДАРИТКОВА: Моля да се запише в стенограмата, а и за Доклада, че доктор Валентина Найденова оттегля всички свои предложения. Няма да ги подлагам на гласуване. Ние дори щяхме да подкрепим едно от предложенията. (Реплики.)
Има ли други изказвания, или реплики към доктор Найденова? Ако няма, закривам дискусията и пристъпваме към гласуване.
Предложението на Валентина Найденова е оттеглено.
Има редакционно предложение на народния представител Даниела Дариткова.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Подлагам на гласуване предложението на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители по принцип заедно с приетата редакционна поправка.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 10.
Приема се.
Подлагам на гласуване предложението на народния представител Георги Колев.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 3, против няма, въздържали се – 18.
Не се приема.
Подлагам на гласуване параграф единствен.
Предложението на народния представител Валентина Найденова е оттеглено.
Има предложение на народния представител Даниела Дариткова.
Има предложение на народния представител Георги Колев.
Има ли изказвания? Не виждам.
Подлагам на гласуване предложението на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Който е „за“ предложението на народния представител Георги Колев, моля да гласува.
За – 3, против няма, въздържали се – 18.
Не се приема.
Оттеглено е предложението на Валентина Найденова.
Сега се връщаме към наименованието на Закона.
Постъпило е предложение на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители за изменение на наименованието на Закона, а именно ЗИД на Закона за лечебните заведения, което е с оглед на приетите вече параграфи.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Колеги, подлагам на гласуване текста на вносителя по прицип за наименованието на Закона заедно с подкрепеното предложение на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Гласуваме предложенията за създаване на подразделение „Преходни и заключителни разпоредби“.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Има предложение на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители, като го допълвам на основание чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
Първо, в § 8, ал. 1, изречение второ думите „дълготрайните финансови“ да се заменят с „финансовите“, а в изречение трето думата „търговското“ да се замени с „ акционерното“.
В т. 2, § 10 думите „с наименование Многопрофилна болница за активно лечение „Лозенец“ да се заменят с „по § 8, ал. 1“. Това са правно-технически корекции.
Има ли изказвания? Не виждам.
Подлагам на гласуване направеното от мен редакционно предложение.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 11, против няма, въздържали се – 10.
Приема се.
Подлагам на гласуване предложението на народния представител Даниела Дариткова и група народни представители по принцип заедно с подкрепеното редакционно предложение.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 12, против няма, въздържали се – 9.
Приема се.
Уважаеми колеги, преди да закрия днешното заседание, моля за стенограмата да се запише, че окончателното правно-техническо оформление, съгласно установените изисквания за Доклад за второ гласуване, се възлага на експерта и на законодателния референт на Комисията по здравеопазване.
Благодаря на всички за участието.
Закривам заседанието.
(Закрито в 16,10 ч.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Даниела Дариткова
Стенограф:
Мария Петрова