Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения
На 17 февруари 2021 г., сряда, от 15,05 ч. се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения при следния

ДНЕВЕН РЕД:

1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 002-01-47, внесен от Министерския съвет на 28 септември 2020 г. – второ гласуване (продължение).
2. Разни.
Списъците на присъствалите народни представители – членове на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, и гостите се прилагат към протокола.
Заседанието беше открито в 15,05 ч. и ръководено от председателя на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения господин Халил Летифов и заместник-председателя Станислав Иванов.
* * *

ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добър ден, уважаеми колеги! Предлагам да започнем днешното заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения.
Имаме кворум.
Уважаеми колеги, предлагам на Вашето внимание следния дневен ред:
„1. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, № 002-01-47, внесен от Министерския съвет на 28 септември 2020 г. – второ гласуване (продължение).
2. Разни.“
Има ли други предложения по дневния ред? Не виждам.
Подлагам на гласуване така предложения дневен ред.
За – 11, против и въздържал се – няма.
Дневният ред е приет.

Преминаваме към първа точка:
ЗАКОНОПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ЕЛЕКТРОННИТЕ СЪОБЩЕНИЯ, № 002-01-47, ВНЕСЕН ОТ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ НА 28 СЕПТЕМВРИ 2020 Г. – ВТОРО ГЛАСУВАНЕ (ПРОДЪЛЖЕНИЕ).
Гости по първа точка са: госпожа Андреана Атанасова – заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията; старши комисар Калин Ленков – заместник-директор на Главна дирекция „Национална полиция“, господин Георги Сулев – началник на отдел в дирекция „Правна“ в Комисията за регулиране на съобщенията, господин Александър Стефанов – държавен експерт в дирекция „Съвет по законодателство“ в Министерството на правосъдието, господин Иван Димитров – председател на КРС, членове на КРС, и представители на фирми и организации от бранша.
Господин Христов, имате думата.
ПАВЕЛ ХРИСТОВ: Уважаеми господин Председател, предлагаме следния подход на днешното заседание: от § 201 до § 285 да ги гледаме анблок, без да ги изчитате, тъй като всички имаме Доклада. Предлагам Ви да се спрем за много кратка дискусия на § 286, тъй като ще има предложение. След това да продължим до § 357 отново анблок, без да ги изчитате, тъй като имаме Доклада (шум и реплики), и § 287, извинявам се, пропускът е мой. (Шум и реплики извън микрофоните.)
Колегите, които имат предложения, ще Ви прекъсват, където е необходимо.
По предложенията по чл. 83 от предното заседание – предлагам Ви да цитирате имената и по този начин ще ускорим работата по приемането на Закона. Благодаря.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Добре, благодаря Ви.
Други предложения или противно мнение за подхода, който предлагат колегите, има ли? Не виждам.
Подлагам на гласуване процедурата на господин Христов.
Единодушно – „против“ и „въздържали се“ – няма.
Не видях и други мнения от гостите.
Уважаеми колеги, започваме дебата по параграфи от 201 до 285 включително. Там има предложения от народните представители на основание чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника –Станислав Иванов, Павел Христов, Клавдия Ганчева, Атанас Ташков, Валентин Милушев, Иван Миховски, Митко Полихронов, Деан Станчев и Росен Живков Иванов.
Това са народните представители, които предлагат промените по чл. 83, ал. 5, т. 2 от Правилника.
Уважаеми колеги, параграфи от 201 до 285.
Изказвания? Не виждам.
Госпожо Атанасова
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
Вносителят подкрепя така предложените редакции от група народни представители, както и текстовете на вносител. Благодаря.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря.
От КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: Благодаря Ви, господин Председател.
Комисията за регулиране на съобщенията подкрепя така направените предложения от народните представители от работната група. Благодаря.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря.
Други изказвания?
Заповядайте.
ИСКРА КУСЕВА (Булсатком): Искам да изразя едно становище по § 225 и § 227, по които няма постъпили предложения от депутати. Това са параграфите във връзка с финансиране на универсалната услуга. Нашето притеснение е, че от Законопроекта отпада възможността за компенсиране на нетните загуби от предоставена универсална услуга чрез обществени фондове и остава само финансиране от сектора. До момента то беше от операторите, които предоставят обществени телефонни услуги от тези приходи, а в момента ще бъдат включени всички приходи от електронни съобщителни услуги като база, върху която ще се изчислява това евентуално, ако постъпи такова искане – за компенсиране на нетните разходи.
Това според нас противоречи на съображение 242 и 243 от Кодекса, който се въвежда, където е предвидено, че държавите членки трябва да създадат механизми, които да допускат компенсиране както от обществени фондове, така и от участниците в сектора, като това е опция за държавата – не е задължително, че ще се финансира от такива обществени фондове или от държавния бюджет. Преценява се от Комисията за регулиране на съобщенията в по-късен етап.
Посочено е също така, че част от универсалната услуга вече става предоставянето на широколентов достъп, който има съществено значение не само за сектора на електронните съобщителни услуги, а като цяло за цифровото общество и предоставяне на онлайн услуги на цялото общество. И понеже има ползи за цялата икономика на страната, би следвало да се обсъжда и възможността за компенсиране през обществени фондове, а не само от участниците. Защото към момента примерно става така, че един кабелен оператор би следвало да компенсира с част от приходите си изграждането на високоскоростна мрежа например, която предоставянето на телевизионни услуги не е част от елементите на универсалната услуга, което според нас би било несправедлива тежест за него. Директивата предвижда, че трябва да има възможност различни елементи от универсалната услуга да се компенсират чрез различни механизми или комбинация от механизми, обществени фондове и вноски от участниците в сектора.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря Ви.
Госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
Естествено, оставено на национална оценка, начинът на компенсиране на универсалната услуга – изискването е държавата все пак да гарантира предоставянето на територията на цялата страна за всеки гражданин, независимо от социалния му статус, на достъпна цена, тоест ние като вносители сме избрали най-сигурния към момента вариант – да имаме гаранция, че този фонд, който така или иначе съществува по силата на действащия Закон за електронните съобщения, ще продължи да действа.
Не бих казала, че са изключени възможностите за компенсиране от различни други фондове, но по време на дългото обсъждане с колеги, включително от Министерството на финансите, ни обърнаха внимание, че в крайна сметка, когато се включват такива текстове, трябва да е имплицитно ясно кои са тези фондове, по какъв механизъм и как ще бъдат гарантирани средствата за компенсиране на универсалната услуга, тоест такъв един широко записан текст с неяснота би довело по-скоро до проблеми в правоприлагането, отколкото до гарантиране на осигуряването на финансирането на универсалната услуга.
Естествено, че държавата не абдикира от задължението, в случай на невъзможност да се осигурят на територията на цялата страна тези услуги, да се намерят различни форми и способи за подпомагане, включително и чрез държавния бюджет. Но да обърна внимание, че когато се финансират универсални услуги или услуги от общ икономически интерес, има специални правила за държавни помощи, които трябва да се прилагат, и те се прилагат по силата на Закона за държавните помощи, а не по силата на Закона за електронните съобщения, тоест хипотезата за гарантиране и бюджетно финансиране отпада, независимо от факта, че не е записано имплицитно в това предложение, което имаме в момента.
По отношение на приноса на всички оператори, които осъществяват електронни съобщения във Фонда, бих казала, че – да, в момента съгласно чл. 90 от Кодекса при избор на компенсиране чрез фонд е необходимо всички участници на пазара на електронни съобщения да дават финансова вноска, в случай че такава е необходима, тъй като се оценява, че този широколентов достъп до интернет, който трябва да бъде гарантиран – това е вече новата постановка в универсалната услуга, ще допринесе за ползи на целия сектор, а не само за тези, които осъществяват услуги от обхвата на универсалната услуга. Благодаря.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря.
От КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: За да не повторя това, което казаха колегите от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ще кажа, че подкрепяме направеното предложение и сме съгласни с това, което госпожа Атанасова току-що обясни. Смятаме, че така създадената и съществуваща фигура на Фонда за компенсиране на нетните разходи е тази структура, която би трябвало да продължи да работи. Също подчертавам, че държавата не е изключена да подпомага изпълнението на целите за универсалната услуга. Същото се отнася и до набирането на средства, тоест там смятам, че се създава възможност за равнопоставеност и пропорционалност от страна и на по-малките оператори. Така че мнението ни тук е абсолютно единодушно и подкрепяме това.
ПРЕДС. ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ: Благодаря.
Уважаеми колеги, някой иска ли думата? Не виждам.
Други изказвания? Не виждам.
Закривам дебатите.
Подлагам на гласуване параграфи от 201 до 285 включително.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Приема се.
Параграф 286.
Господин Иванов, моля да поемете председателството.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, господин Председател.
Аз искам да направя едно предложение – на основание чл. 83, ал. 5, т. 2 от ПОДНОС, в Закона за електронните съобщения, а именно:
„1. В § 286, т. 2 се изменя така:
„2. В ал. 2, накрая на изречение първо се поставя запетая и се добавя „както и за издирване на обявено за общодържавно издирване лице, което е осъдено за тежко престъпление на лишаване от свобода с влязла в сила присъда, чието изпълнение на наказанието не е отложено по реда на чл. 66, ал. 1 от Наказателния кодекс и присъдата не е приведена в изпълнение, или което е изпаднало или може да изпадне в положение, поставящо в риск живота или здравето му.“
С това предложение се прецизира текстът, доколкото с него се постига преследваната цел, а именно органите да могат да изпълняват своевременно и ефективно дейностите си по привеждане в изпълнение на присъдите на осъдени лица за тежки престъпления, които се укриват и не могат да бъдат намерени. Осигурява се и възможност за издирване на хора, изпаднали в положение, поставящо в риск живота или здравето им, които не попадат в обхвата на случаите на бедствия и аварии по Закона за защита при бедствията, като например: изчезнали малолетни и непълнолетни деца, възрастни хора със заболявания като деменция и други подобни.
В предложените хипотези е изключен риска от злоупотреба с данни, тъй като посочените категории лица се обявяват за общодържавно издирване само при наличие на влязла в сила присъда или след подаден сигнал от близки на изчезнали лица. Благодаря.
От Министерството, госпожо Атанасова, по така направеното предложение?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
По така направеното предложение, доколкото все пак тези текстове бяха предложени от един от колегите на Министерството на правосъдието, както и правоприлагащите органи – има представители тук, смятам, че ние нямаме възражения по така предложения текст. Може би те ще бъдат по-конкретни.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Димитров?
ИВАН ДИМИТРОВ: По така направеното предложение нямаме възражения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Министерството на вътрешните работи.
КАЛИН ЛЕНКОВ: Уважаеми господин Председател, подкрепяме напълно предложението и считаме, че ще е изключително полезно в дейностите на МВР. Благодаря.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Министерство на правосъдието.
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: От Министерството на правосъдието също подкрепяме предложението. То беше обсъдено в работната група, изчистен е първоначално предложения текст, така че го подкрепяме напълно, както е направено. Благодаря.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, някой желае ли да вземе думата по така направеното предложение? Не виждам.
Гостите? Също.
Пристъпваме към гласуване на § 286 с така направеното предложение.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
На господин Лазаров предложението, което е направено между първо и второ четене, е оттеглено.
Параграф нов 287.
Параграф 287.
„В чл. 251в, ал. 3, т. 4 се изменя така:
„4. разумен период от време, който да обхваща справката, необходима за постигане на целта“.“
Съществуващата правна уредба е в синхрон с изискванията на европейските на европейските правни стандарти за достъпа до лични данни по чл. 251б, ал. 1 от ЗЕС. Прецизирането на текста по чл. 251в, ал. 3, т. 4 от Закона е предложено с цел постигане на още по-пълно съответствие на законовата уредба с принципа на пропорционалност. Предложеното изменение ще допринесе за еднозначно тълкуване на разпоредбите относно срока, който ще обхваща исканата справка за данните по чл. 251б, ал. 1 от ЗЕС. По този начин ще се гарантира, че достъпът до данните ще бъде допустим само за конкретно определен разумен период от време, необходим за постигане на целта, за която се изисква.
От Министерството на транспорта, информационните технологии, госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
Нямаме възражения по така предложената точка.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Димитров – КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: Нямаме възражения, подкрепяме така направените промени.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: МВР?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Нямаме възражения, подкрепяме изцяло текста.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: От Министерството на правосъдието – господин Стефанов.
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Също, уважаеми господин Иванов, подкрепяме предложението. Беше обсъждано и нямаме бележки.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря Ви.
Колеги? Гостите? Няма изказвания.
Благодаря.
Подлагам на гласуване създаването на § 287 с направените предложения за промяна в чл. 251в, ал. 3, т. 4.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
Предлагам да се създаде и още един нов § 288.
Параграф 288. Чл. 251г, ал. 6, т. 2 се изменя така:
„2. разумен период от време, който да обхваща справката, необходима за постигане на целта“.
Мотивите са същите, както по предходния параграф. Няма нужда да Ви запознавам отново.
От Министерството на транспорта?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Нямаме възражения по така предложените текстове.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: От КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: Нямаме възражения, подкрепяме направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Ленков от МВР?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Нямаме възражения, подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Нямате.
Господин Стефанов?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Също нямаме възражения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги? Не виждам желание за изказвания. От гостите – също. Благодаря.
Моля, който е „за“ така направеното от мен и група народни представители предложение за създаване на § 288, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
По вносител § 287.
Направеното предложение от народния представител Димитър Лазаров е оттеглено – § 287 да отпадне.
Аз и колегите правим предложение за създаване на нов § 287 е засега, защото предишният отпада – те ще го преномерират колегите.
„В чл. 251г се правят следните изменения и допълнения:
1. Ал. 2, т. 3 се изменя така:
„3. разумен период от време, който да обхваща справката“;“
Мотиви: Привеждане на текста в съответствие с предложеното изменение на предходните параграфи.
„2. В ал. 3 след думата „мотиви“ се поставя запетая и се добавят думите „обосноваващи необходимостта от незабавен достъп до данните по чл. 251б, ал. 1, като пълно и изчерпателно посочват фактите и обстоятелствата, обуславящи наличието на непосредствена опасност от извършване на престъпление по ал. 1.“
Като мотив мога да спомена, че към настоящия момент в Закона не е уточнено какво е съдържанието на мотивите, които се излагат пред съда заедно с представянето на искането по ал. 2. Поради тази причина, за да се избегнат противоречия при прилагането на закона, направеното предложение включва допълване на разпоредбата на чл. 251г, ал. 3 с уточнението, че мотивите трябва да обосновават необходимостта от незабавен достъп до данните чрез посочване на фактите и обстоятелствата, които доказват наличието на непосредствена опасност да се извърши някое от изчерпателно изброените престъпления.
От Министерството на транспорта?
Госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря, господин Председателстващ.
Нямаме възражение по така предложените текстове.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: От Комисията за регулиране на съобщенията?
ИВАН ДИМИТРОВ: Нямаме възражения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Ленков от Министерството на вътрешните работи?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Нямаме възражения, подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов от Министерството на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Нямаме възражения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, колеги.
Не виждам желание от колегите за изказване, от гостите също.
Подлагам на гласуване моето предложение за създаване на нов § 287, който ще бъде преномериран със съответната номерация по Доклада след това.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
Подлагам на гласуване § 287, който е по вносител, с така направеното предложение от мен за създаването на нов параграф.
Моля, който е „за“, да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
От 287 до 297 – Министерството на транспорта подкрепяте ли предложението на народните представители по чл. 83, на работната група и текстовете на вносител?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Подкрепяме така направените предложения и текстовете на вносител.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря. (Шум и реплики.)
До 298, извинявайте.
От Комисията за регулиране на съобщенията?
ИВАН ДИМИТРОВ: Също подкрепяме направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Ленков от Министерството на вътрешните работи?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме също.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов от Министерството на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Да.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, някой да има желание за изказване? Няма.
Гостите? Също.
Моля, който е „за“ направените предложения по чл. 83 и внесените от вносителя текстове, както и предложенията за промяна на работната група, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
Предложение на народния представител Димитър Лазаров да се създаде нов § 299, предполагам ще бъде, но ще бъде номериран.
„Създава се нов параграф в чл. 261б, ал. 2, т. 4 думите „прави предложения“ се заменя с „дава указания“.“
От Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председателстващ.
Ние сме дали становище по така предложената разпоредба. Тя, естествено, касае Комисията за защита на личните данни. Тук по скоро би трябвало Комисията да вземе отношение по този въпрос дотолкова, доколкото правоприлагащ орган по отношение защитата на личните данни е Комисията и в нейните правомощия е да дава указания за подобряване на защитата на личните данни на гражданите.
От тази гледна точка формулировката „указания“, смятаме, че би могло да създаде колизия кой е правоприлагащият орган по отношение на тези разпоредби. В това отношение се въздържаме от подкрепа или промяна на текстовете.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Само да поясня, че в момента в текста е записано „и да прави предложения“.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Точно така…
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: А в момента ние го заменяме с „дава указания“.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: …„дава указания“.
Дотолкова, доколкото правоприлагащият орган е Комисията за защита на личните данни и тя е в нейните компетенции да дава указания, както КРС дава указания към предприятията, които оперират в този сектор, нашето притеснение е да не се получи колизия от гледна точка на това кой е правоприлагащият орган по разпоредбата.
Това е нашето мнение.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Димитров – КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: Комисията за регулиране на съобщенията подкрепя предложението на народния представител, като смятаме, че така направеното уточнение не създава колизия с органа по правоприлагане.
При направения анализ смятаме, че това, което е направено като предложение, допълва работата и създава добри условия. Така че подкрепяме направеното предложение.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Ленков – МВР?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Уважаеми господин Иванов, подкрепяме така направеното предложение с „дава указания“. Мислим, че е полезно.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов от Министерството на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Уважаеми господин Иванов, предложението беше обсъдено и в рамките на работната група. Нашето становище е: ние считаме, че се касае до комисия на Народното събрание, което осъществява парламентарен контрол. Известно е коя е комисията. Считаме, че замяната с думата „указания“ повече отговаря на дейността и действията, които осъществява тази комисия.
Така че подкрепяме направеното предложение и нямаме други бележки.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Аз също искам да спомена, че става въпрос за комисия в Народното събрание, която осъществява парламентарен контрол и наблюдение на процедурите по разрешаване и осъществяване на достъп до данните по чл. 251б, ал. 1, както и за защита на правата и свободите на гражданите срещу незаконосъобразния достъп до тези данни, така че аз също не виждам колизия в така предложените текстове от господин Лазаров.
Колеги, желаещи за изказване? Не виждам.
От гостите – също.
Моля, който е „за“ така направеното предложение от господин Лазаров, да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Предложението е прието.
Отиваме към – от § 299 до § 341.
Министерството на транспорта – моля за Вашето становище за направените предложения по чл. 83 и предложенията на работната група, както и предложените текстове на вносителя, които не са изменени.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председателстващ.
Подкрепяме текстовете на вносителя и така направените редакционни предложения, както и внесените предложения от група народни представители.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Димитров – Комисията за регулиране на съобщенията?
ИВАН ДИМИТРОВ: Подкрепяме така направените предложения от вносители, народни представители и работна група.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков от Министерството на вътрешните работи?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов – Министерство на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Нямаме бележки. Подкрепяме предложението.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, желаещи за изказване? Не виждам.
От гостите – също.
Моля, който „за“ така направените предложения от § 299 до § 341, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
„Преходни и заключителни разпоредби“.
Работната група подкрепя текста на вносителя за наименованието на подразделението.
Имаме предложение на народния представител Димитър Лазаров, което е подкрепено, и още едно предложение.
В Преходни и заключителни разпоредби се създава нов параграф, в който се правят изменения в НПК:
„Чл. 159а, ал. 3, т. 4 се изменя така:
„т. 4 разумен период от време, който да обхваща справката“.
Чл. 159а, ал. 4, т. 2 се изменя така:
„т. 2 разумен период от време, който да обхваща справката“.“
Мотивите са същите като в направените предложения за изменение по предишните параграфи. Благодаря.
Министерство на транспорта по така направените предложения, госпожо Атанасова?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Не възразявам по така предложените текстове.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Димитров – КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: Подкрепяме така направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков – МВР?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме предложенията.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Министерство на правосъдието – господин Стефанов?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Също подкрепяме предложенията в контекста на посочените мотиви.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, господин Стефанов.
Колеги, не виждам желаещи за изказване.
От гостите – също.
Моля, който е „за“ да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
От § 342 до § 349 по вносител, който става § 350 по вносител.
Госпожо Атанасова – Министерство на транспорта?
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Подкрепяме предложените редакции от група народни представители, както и текстовете на вносител.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Димитров – Комисия за регулиране на съобщенията?
ИВАН ДИМИТРОВ: Подкрепяме така направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, господин Димитров.
Господин Ленков?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Стефанов – Министерство на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Да, подкрепяме ги. Нямаме бележки.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, изказвания не виждам. От гостите – също.
Моля, гласувайте.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Параграф 351.
Пак предложение по чл. 83, ал. 5, т. 2 да се създаде нов параграф, няма значение номерацията:
„Подадените до влизане в сила на този закон искания за достъп до трафични данни по Закона за електронните съобщения по Наказателно-процесуалния кодекс се разглеждат по досегашния ред.“
Министерство на транспорта – госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Подкрепяме така предложения текст.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Димитров?
ИВАН ДИМИТРОВ: Подкрепяме така направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: От наша страна също подкрепяме предложението.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, желаещи за изказване? Не виждам.
От гостите – също.
Подлагам на гласуване създаването на новия параграф със съответния текст.
Моля, който е „за“ да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
Триста и петдесет го приключихме. (Шум и реплики извън микрофоните.)
Триста и петдесет „а“ беше този и той е създаването на нов, който ще претърпи съответната преномерация при създаването на Доклада.
Затова ще гласуваме § 350 по вносител, който ще претърпи съответната преномерация, до § 356 по вносител.
Сега гласуваме от § 350 до § 356 по вносител.
Министерството на транспорта – госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Иванов.
Подкрепяме така предложените редакции, както и текстовете на вносител.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Димитров – Комисия за регулиране на съобщенията?
ИВАН ДИМИТРОВ: Подкрепяме така направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков – Министерство на вътрешните работи?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме така направените предложения.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Стефанов – Министерство на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Да, подкрепяме ги.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, не виждам заявени желания за изказвания. (Шум и реплики извън микрофоните.)
РЕПЛИКА: Има редакция, добре.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: А каква е редакцията, да я прочетем, за да няма проблем. (Шум и реплики извън микрофоните.)
Да, това е последният параграф може би.
„Разпоредбите на § 272 относно чл. 242б влизат в сила на 21 юни 2022 г.“ (Шум и реплики извън микрофоните.)
Само че това е отпаднало, това е редакцията на работната група, която е предложена в момента. Записът е следният:
„§ 357. Разпоредбите на § 272 относно чл. 242б влизат в сила на 21 юни 2022 г.“
Това ще бъде обнародвано в „Държавен вестник“. (Шум и реплики извън микрофоните.)
Съгласни ли сте? Благодаря.
Министерството на транспорта?
Госпожо Атанасова, заповядайте.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Подкрепяте, благодаря.
Господин Димитров?
ИВАН ДИМИТРОВ: Също подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Господин Стефанов?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Да, подкрепяме. Нямаме бележки.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Колеги, не виждам желания за изказвания.
От гостите, след като уточнихме дискусионните текстове, предполагам, че също няма желание за изказвания.
Така че гласуваме параграфите, които преди малко ги цитирах.
Който е „за“, моля да гласува.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
Сега предлагам сега да се върнем на § 19.
По § 19 имаме направено предложение – аз и господин Ненков, за прецизиране на работата на Комисията за регулиране на съобщенията.
За какво става въпрос? В § 19, в чл. 28 се правят следните изменения и допълнения:
„§ 19. В чл. 28 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 3 думите „правилник, определящ устройството, дейността“ се заменят с „устройствен правилник, определящ дейността“.
2. Създава се нова ал. 7:
„(7) Главният директор на главна дирекция в Комисията може да бъде подпомаган от заместник главен директор.“
Това е нашето предложение – моето и на господин Александър Ненков.
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Госпожо Атанасова, заповядайте.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Благодаря Ви, господин Председател.
На първото разглеждане на § 19 дадохме нашето становище, но доколкото този текст не касае транспониране на Директивата, която е от изключително значение в момента за приемането на Закона, не възразяваме. Оставаме на преценка на народните представители да гласуват.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, госпожо Атанасова.
Господин Димитров – КРС?
ИВАН ДИМИТРОВ: От гледна точка на това, че предложения текст касае работата в Комисията за регулиране на съобщенията и създава по-добри условия, ние подкрепяме направеното предложение. Благодаря.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, господин Димитров.
Господин Ленков – МВР?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Подкрепяме така направеното предложение.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Стефанов – Министерството на правосъдието?
АЛЕКСАНДЪР СТЕФАНОВ: Ние нямаме бележки, подкрепяме.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Нямате, благодаря.
Колеги, желание за изказване? Не виждам.
Гостите? Също.
Подлагам на гласуване предложението, направено от народните представители Станислав Иванов и Александър Ненков.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Сега подлагам на гласуване целия § 19, с направеното от народните представители Станислав Иванов и Александър Ненков предложение.
За – 11, против – няма, въздържали се – 6.
Благодаря.
С това приключихме разглеждането на второ четене на Закона за електронните съобщения.
Благодаря за ползотворната работа на всички – на колегите, на гостите, на представителите на институциите също благодаря.
Заповядайте, госпожо Атанасова.
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР АНДРЕАНА АТАНАСОВА: Аз искам да благодаря на всички народни представители, както и на екипа, който работи за Комисията, за изключително ползотворната и кооперативна работа, тъй като смятам, че това ще е май последното заседание на Комисията в рамките на този парламент.
Отново да благодаря за разбирането и винаги доброто отношение, което сме срещали от народните представители в тази комисия. Всичко добро, бъдете здрави!
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря, госпожо Атанасова.
И Вие така – бъдете здрава!
Господин Димитров, желаете ли да кажете нещо?
ИВАН ДИМИТРОВ: Също така пожелавам успех в следващите начинания и направеното предложение по Закона за електронните съобщения. Благодаря.
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Господин Ленков?
КАЛИН ЛЕНКОВ: Ние също Ви благодарим.
Изключително полезни са тези промени, които направихме в рамките на МВР – говорим за работата. Благодаря Ви и успех на всички!
ПРЕДС. СТАНИСЛАВ ИВАНОВ: Благодаря.
Не виждам други желания за изказвания.
Аз също благодаря на всички колеги.
Ще си позволя от името на председателя да изкажа благодарност на колегите, на гостите, на представителите на институциите, за ползотворната работа в нашата комисия. Мисля, че в добър диалог се случваше разглеждането на законопроектите, така че желая на всички най-вече да бъдете здрави и успешни начинания от тук нататък! Благодаря още веднъж.


ПРЕДСЕДАТЕЛ:

Халил Летифов
Форма за търсене
Ключова дума