Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Kомисия по икономическата политика
Kомисия по икономическата политика
03/12/2002 второ гласуване

    Доклад
    по законопроект № 202-01-58 за изменение и допълнение на Закона за защита на конкуренцията, внесен от Министерския съвет
    Второ четене
    Доклад
    по законопроект № 202-01-58 за изменение и допълнение на Закона за защита на конкуренцията, внесен от Министерския съвет
    Второ четене
    за второ четене
    На заседанието проведено на 27 ноември 2002 г., с участието на представители на вносителя, Комисията по икономическата политика обсъди законопроекта за изменение и допълнение на Закона за защита на конкуренцията, постъпилите писмени предложения на народни представители, както и предложенията, направени по време на дискусията.
    Комисията по икономическата политика предлага на Народното събрание да обсъди следния
    ЗАКОН
    за изменение и допълнение на
    Закона за защита на конкуренцията
    (Обн., ДВ, бр. 52 от 1998 г.; Решение № 22 на Конституционния съд от 1998 г. - бр. 112 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 81 от 1999 г. и бр. 28 от 2002 г.)
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за наименованието на закона
    § 1. В чл. 2, ал. 1 т. 3 се изменя така:
    “3. предприятия, на които държавата или общината е възложила извършването на услуги от обществен интерес, доколкото прилагането на закона не препятства фактически или юридически изпълнението на

    задачите, които са им възложени, и конкуренцията в страната не се засяга в значителна степен;”.
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 1
    § 2. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения;
    1. Алинея 1 се изменя така:
    ”Чл. 4. (1) Комисията се състои от 7 души - председател, двама заместник-председатели и четирима членове, от които петима юристи и двама икономисти, избирани и освобождавани от Народното събрание за срок пет години. Те могат да бъдат преизбирани за още пет години.”
    2. Алинея 4 се отменя.
    3. Създава се ал. 6:
    “(6) Председателят, заместник-председателите и членовете на комисията получават основно месечно възнаграждение в размера, предвиден съответно за председател, заместник-председател и член на постоянна комисия на Народното събрание.”
    Предложение на народния представител Йордан Нихризов:
    Параграф 2 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 2, т. 1 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител Валери Димитров:
    В § 2, т. 1, в чл. 4, ал. 1 думите “от които петима юристи и двама икономисти ” се заличават.
    Комисията по икономическата политика приема предложението

    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 2, чл. 4 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 числото “7" се заменя с “9”, думата “четирима” се заменя с “шестима ” и думата “двама ” се заменя с “четирима
    2. В ал. 6 думите “членовете на комисията ” да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 2, чл. 4, т. 1 се изменя така:
    ”(1) Комисията се състои от 11 души — председател, двама заместник-председатели и 8 членове, избирани и освобождавани от Народното събрание за срок от пет години. ”
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители Ралица Агайн и Лиляна Кръстева:
    В § 2, т. 3, ал. 6 се изменя така:
    “(6) Председателят на комисията получава основно месечно възнаграждение в размер 90 на сто от възнаграждението на председателя на Народното събрание. Заместник-председателите получават основно месечно възнаграждение в размер 95 на сто, а членовете 90 на сто от възнаграждението на председателя на комисията. ”
    Комисията по икономическата политика приема по принцип предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 2. В чл. 4 се правят следните изменения и допълнения;
    1. Алинея 1 се изменя така:
    ”Чл. 4. (1) Комисията се състои от 7 души - председател, двама заместник-председатели и четирима членове, избирани и освобождавани от Народното събрание за срок пет години. Те могат да бъдат преизбирани за още пет години.”

    2. В ал. З, изр.2 накрая се добавят думите “както и да бъдат облагодетелствани под каквато и да е форма от предприятия“.
    3. Алинея 4 се отменя.
    4. Създава се ал. 6:
    “(6) Председателят на комисията получава основно месечно възнаграждение в размер 90 на сто от основното възнаграждението на председателя на Народното събрание. Заместник-председателите получават основно месечно възнаграждение в размер 95 на сто, а членовете 90 на сто от основното месечно възнаграждението на председателя на комисията.”
    § 3. В чл. 5 се правят следните изменения:
    1. Алинея 2 се отменя.
    2. Алинея 3 се изменя така:
    “(3) В случаите по ал. 1 при предсрочно прекратяване на правомощията на член на комисията Народното събрание в едномесечен срок избира нов член до края на първоначалния мандат.”
    Предложение на народния представител Йордан Нихризов:
    В § 3, т. 1 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 3, т. 1 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 3. В чл. 5 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1:
    а) в т. 4 досегашният текст се заменя с “поради несъвместимост по чл. 4, ал. 3, настъпила след избора”;
    б) създава се т. 5:
    “5. при смърт“.

    2. Алинея 2 се изменя така:
    “(2) При настъпване на обстоятелство по ал.1 за член на комисията председателят уведомява своевременно Народното събрание. Когато обстоятелството по ал.1 се отнася до председателя, уведомление може да направи всеки член на комисията.“
    3. Алинея 3 се изменя така:
    “(3) В случаите по ал. 1 при предсрочно прекратяване на правомощията на член на комисията Народното събрание в едномесечен срок избира нов член до края на първоначалния мандат.”
    § 4. В чл. 7, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Точка 3 се изменя така:
    “3. предлага на компетентните органи на изпълнителната власт и на местното самоуправление да отменят нормативни актове, издадени в нарушение на този закон;”.
    2. Създават се нови т. 4 и 5:
    “4. обжалва пред компетентния съд индивидуалните административни актове, които противоречат на този закон;
    5. извършва секторни анализи на съответния пазар;”.
    3. Досегашната т. 4 става т. 7.
    4. Досегашната т. 5 става т. 8 и се изменя така:
    "8. постановява прекратяване на нарушенията по чл. 9, по чл. 18 и по глава седма “Нелоялна конкуренция” и възстановяване на първоначалното положение при установени нарушения по глава шеста "Концентрация на стопанската дейност;”.
    Предложение на народния представител Валери Димитров:
    В § 4, т. 2, новата т. 4 се изменя така:
    “4. обжалва пред компетентния съд административни актове и решения, които противоречат на този закон, в 30-дневен срок от узнаването им. ”
    Комисията по икономическата политика
    приема предложението
    Предложение на народните представители
    Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 4, т. 2 се правят следните изменения:

    1. Предлаганата нова т. 5 “извършва секторни анализи на съответния пазар ” да отпадне.
    2. Предлаганото изменение на досегашната т. 5 също да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 4. В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1:
    а) точка 3 се изменя така:
    “3. предлага на компетентните органи на изпълнителната власт и на местното самоуправление да отменят нормативни актове, издадени в нарушение на този закон;”.
    б) създават се нови т. 4 и 5:
    “4. обжалва пред компетентния съд административни актове и решения, които противоречат на този закон, в 30-дневен срок от узнаването им;
    5. извършва секторни анализи на съответния пазар;”.
    в) досегашната т. 4 става т. 7.
    г) досегашната т. 5 става т. 8 и се изменя така:
    "8. постановява прекратяване на нарушенията по чл. 9, по чл.18 и по глава седма “Нелоялна конкуренция” и възстановяване на първоначалното положение при установени нарушения по глава шеста "Концентрация на стопанската дейност;”.
    2. Създава се нова ал. 3:
    “(3) При изготвяне на секторни анализи комисията събира информация и има право на съдействие по чл. 41, ал. 1.“
    3. Досегашната ал. 3 става ал. 4.
    § 5. Създава се чл. 7а:
    “Годишен отчет на комисията
    Чл. 7а. В срок до 31 март на текущата година комисията представя в Народното събрание годишен отчет за дейността си по този закон за предходната година и го публикува.”

    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 5, чл. 7а, думите “и ги публикува ” да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 5. Създава се чл. 7а:
    “Годишен отчет на комисията
    Чл. 7а. В срок до 31 март на текущата година комисията представя в Народното събрание годишен отчет за дейността си по този закон за предходната година и го публикува по интернет и по друг подходящ начин.”
    § 6. В чл. 8, ал. 1 се правят следните изменения:
    1. Точка 1 се отменя.
    2. Точка 7 се изменя така:
    “7. изпълнява бюджета и се отчита за изпълнението му пред комисията и Народното събрание;”.
    Предложение на народния представител Панайот Дяков:
    В § 6, чл. 8, ал. 1, т. 1 думите “и членовете на комисията” да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 6. В чл. 8, ал. 1 т. 1. се отменя.
    § 7. В чл. 9 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите "решения на свързани или обединили се предприятия” се заменят с "решения на сдружения на предприятия”, а думата "като” - с “като например”.
    2. Алинея 2 се изменя така:
    “ (2) Споразуменията и решенията по ал. 1 са нищожни.”

    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 7, чл. 9 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1 думите “на свързани или обединили се предприятия ” се заменят с “на свързани предприятия или на дружения от предприятия
    2. В ал. 2 думата “недействителност ” се заменя с “нищожност
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 7
    § 8. В чл. 10 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 2 се изменя така:
    “(2) Ефектът е незначителен, когато общият дял на предприятията, участници на пазара на стоките или услугите - предмет на споразумението, решението или съгласуваната практика, не надвишава;
    1. пет на сто от съответния пазар, ако участниците са конкуренти
    помежду си;
    2. десет на сто от съответния пазар, ако участниците не са конкуренти помежду си.”
    2. Създава се ал. 3:
    “(3) Алинея 1 не се прилага, когато споразуменията, решенията или съгласуваната практика имат за цел или резултат:
    1. пряко или косвено определяне на цени или други търговски условия;
    2. разпределяне на пазари или източници на снабдяване.”
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 8
    § 9. В чл. 11, ал. 1 думите "са задължени” се заменят с “могат”, а в ал. 3 думите “може да” се заличават.

    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 9, чл. 11 отпадат думите след “ал. 1
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 9
    § 10. В чл. 12 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1.
    2. Създава се ал. 2:
    “(2) До постановяване на решението по ал. 1 се забраняват всякакви фактически и правни действия по направеното уведомление.”
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 10
    § 11. В чл. 13 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) С разрешение на комисията от забраната по чл. 9, ал. 1 могат да бъдат освободени споразумения, решения или съгласувана практика, когато допринасят за увеличаване и подобряване производството на стоки и извършването на услуги или за техническото и икономическото развитие, като осигуряват на потребителите справедлив дял от получените ползи, и които:
    1. не налагат на съответните предприятия ограничения, които не са необходими за постигане на посочените цели, и
    2. не създават възможност за премахване на конкуренцията по отношение на съществена част от съответния пазар.”
    2. В ал. 3, изречение първо накрая се добавя “и влизат в сила от момента, определен в решението на комисията”.
    3. В ал. 4 се правят следните изменения и допълнения: а) изречение първо се изменя така:
    “Комисията упражнява контрол за спазването от участниците в споразумението, решението или съгласуваната практика на разрешението за освобождаване от забрана.”;

    б) създава се т. 4:
    “4. се установи, че участниците в споразумението, решението или съгласуваната практика злоупотребяват с постановеното освобождаване от забрана.”
    4. В ал. 5 изречение второ се отменя.
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 11, т. 1 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 11, т. 3, предложението в буква “б" за създаване на т. 4 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 11
    § 12. В чл. 15, ал. 1 след думите "уговаряне на цените” се добавя “и на други търговски условия.”
    Предложение на народните представители Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    Параграф 12 да отпадне. Създава се нов § 12:
    “§ 12. Член 15 се изменя така:
    “Чл. 15. (1) Предприятията с монополно или господстващо положение по смисъла на чл. 16 и чл. 17 от Закона за защита на конкуренцията, които предлагат сключване на един и същ вид договори с други предприятия или с потребителите на стоки и услуги при прилагане на едностранно съставени общи условия или типови договори, са задължени да поискат разрешение от комисията.
    (2) Две или повече предприятия, които предлагат сключване на един и същи вид договори с други предприятия или с потребителите на

    стоки и услуги при прилагане на предварително съгласувани еднакви общи условия или типови договори, са задължени да поискат разрешение от комисията.
    (3) Разрешението на комисията се дава в срок от два месеца от подаването от предприятията на искането по ал. 1 и ал. 2, придружено от пълния текст на предлаганите общи условия или типови договори. ”
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 12
    § 13. Член 18 се изменя така:
    “Чл. 18. Забранени са действията на предприятия с монополно или господстващо положение, както и действията на две или повече предприятия със съвместно господстващо положение, които имат за цел или резултат предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията и/или увреждане интересите на потребителите, като например:
    1. пряко или косвено налагане на цени за покупка или продажба или други нелоялни търговски условия;
    2. ограничаване на производството, търговията и техническото развитие във вреда на потребителите;
    3. прилагане на различни условия за един и същи вид договори по отношение на определени партньори, при което те се поставят в неравноправно положение като конкуренти;
    4. поставяне сключването на договори в зависимост от поемането от другата страна на допълнителни задължения или сключване на допълнителни договори, които по своя характер или съгласно търговските обичаи не са свързани с предмета на основния договор или с неговото изпълнение;
    5. необосновано прекратяване на дългосрочно установени търговски връзки или необоснован отказ да се сключи договор при наличие на възможности за производство или доставка.”
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 13, чл. 18 се правят следните изменения:
    1. Точка 1 се изменя така:

    “1. пряко или косвено налагане необосновани цени за покупка или продажба, или други нелоялни търговски условия; ”
    2. В т. 4 думите “търговските обичаи ” се заменят с “обичайната търговска практика
    3. Точка 5 се изменя така:
    “5. необосновано прекратяване на дългосрочно установени търговски връзки
    Комисията по икономическата политика приема предложението по т.2 и не приема предложението пот. 1 и т. 3
    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 13, чл. 18 да се запази стария текст на т. 2.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 13. Член 18 се изменя така:
    “Чл. 18. Забранени са действията на предприятия с монополно или господстващо положение, както и действията на две или повече предприятия със съвместно господстващо положение, които имат за цел или резултат предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията и/или увреждане интересите на потребителите, като например:
    1. пряко или косвено налагане на цени за покупка или продажба или други нелоялни търговски условия;
    2. ограничаване на производството, търговията и техническото развитие във вреда на потребителите;
    3. прилагане на различни условия за един и същи вид договори по отношение на определени партньори, при което те се поставят в неравноправно положение като конкуренти;
    4. поставяне сключването на договори в зависимост от поемането от другата страна на допълнителни задължения или сключване на допълнителни договори, които по своя характер или съгласно обичайната търговска практика не са свързани с предмета на основния договор или с неговото изпълнение;

    5. необосновано прекратяване на дългосрочно установени търговски връзки или необоснован отказ да се сключи договор при наличие на възможности за производство или доставка."
    § 14. Член 19 се отменя.
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петьо Жотев:
    Параграф 14 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика приема по принцип предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 14. Член 19 се изменя така:
    “Чл. 19. При нарушаване на забраната по чл.18, ал.1 от предприятие с монополно положение, по предложение на комисията съответният орган, осъществяващ регулация и контрол, а когато такъв орган няма - Министерският съвет, може да установи минимални, фиксирани или пределни цени за определен период от време, които да са задължителни за предприятието-нарушител."
    § 15. В чл. 21, ал. 1 т. 2 се изменя така:
    “2. когато едно или няколко лица, упражняващи вече контрол върху едно предприятие, придобият чрез покупка на ценни книжа, дялове или имущество, чрез договор или по какъвто и да е друг начин пряк или косвен контрол върху други предприятия или части от тях.”
    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 18, чл. 21, ал. 1, т. 2 думите “едно предприятие" се заменят с "едно ши повече предприятия ".
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 15

    § 16. В чл. 22 думите "без това да води до координиране на конкурентното поведение на участващите предприятия помежду им или между тях и съвместното предприятие” се заличават.
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 16
    § 17. В чл. 24 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1). Предприятията са задължени да уведомят предварително комисията за намерението си да осъществяват концентрация по чл. 21, ал.1, когато общият оборот за предходната година на участниците в концентрацията на съответния пазар на територията на страната надхвърля 15 млн. лв.”
    2. Създава се нова ал. 2:
    “(2) В случаите, в които концентрацията ще се осъществи чрез сключване на договор въз основа на публично оповестен търг или конкурс, уведомлението по ал. 1 се представя в срок седем дни след оповестяването на резултатите от търга или конкурса.”
    3. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
    4. Създава се ал. 4:
    “(4) Уведомлението за концентрация на стопанска дейност, осъществена по чл. 21, ал. 1 и чл. 22, се подава съвместно от предприятията, които се сливат или вливат или са създали съвместно предприятие, съответно от предприятието, придобило контрол по смисъла на чл. 21, ал. 2.”
    5. Досегашната ал. 3 става ал. 5 и се изменя така:
    “(5) При концентрация на банки и небанкови финансови институции се взема предвид сумата на приходите съгласно отчета за последната приключила финансова година след отчисляване на всички данъци, а на застрахователните дружества - сумата на застрахователните премии след отчисляване на всички данъци, вноски, установени със закон, и такси.”


    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 17
    § 18. Член 25 се отменя.
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 18 да отпадне.
    Предложението се оттегля от народните представители
    Предложение на народния представител Панайот Дяков:
    Параграф 18 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 18
    § 19. В чл. 26 се създава ал. 3:
    “(3) До постановяване на решение на комисията по уведомлението не се разрешават фактически и правни действия, свързани с предвижданата концентрация.”
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 19
    § 20. В чл. 27 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2:
    а) създава се нова т. 1:
    “1. забранява концентрацията на стопанската дейност;”
    б) досегашните т. 1,2 и 3 стават съответно т. 2, 3 и 4.
    2. Алинея 3 се отменя.

    3. Създават се ал. 4 и 5:
    “(4) Когато комисията установи, че е извършена концентрация на стопанска дейност в нарушение на чл. 24, ал. 1, тя може да наложи, освен имуществена санкция по чл. 59, ал. 1 и други подходящи мерки за възстановяване положението на предприятията на съответния пазар преди концентрацията, включително като разпореди обединените капитали, дялове или имущество да бъдат разделени и/или общият контрол да бъде прекратен.
    (5) Комисията може да отмени решението си по ал. 2, т. 3, когато то се основава на невярна или непълна информация, получена от участниците в концентрацията, а също така и когато участниците нарушат изискванията, постановени в решението на комисията.”
    Предложение на народните представители
    Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 20, т. 3 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 20, т. 3, ал. 4 и ал. 5 думите “може да ” да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика
    приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 20. В чл. 27 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2:
    а) създава се нова т. 1:
    “1. забранява концентрацията на стопанската дейност;”
    б) досегашните т. 1,2 и 3 стават съответно т. 2,3 и 4.
    2. Алинея 3 се отменя.
    3. Създават се ал. 4 и 5:
    “(4) Когато комисията установи, че е извършена концентрация на стопанска дейност в нарушение на чл. 24, ал. 1, тя налага, освен

    имуществена санкция по чл. 59, ал. 1 и други подходящи мерки за възстановяване положението на предприятията на съответния пазар преди концентрацията, включително като разпореди обединените капитали, дялове или имущество да бъдат разделени и/или общият контрол да бъде прекратен.
    (5) Комисията отменя решението си по ал. 2, т. 3, когато то се основава на невярна или непълна информация, получена от участниците в концентрацията, а също така и когато участниците нарушат изискванията, постановени в решението на комисията.”
    § 21. В чл. 28 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал.1 изречение второ се отменя.
    2. В ал. 2 думите “повишаване конкурентоспособността на външните пазари” се заличават.
    3. Алинея 3 се изменя така:
    “(3) В разрешението по ал. 1 и 2 комисията може да включи и допълнителни ограничителни изисквания, които да са пряко свързани с осъществяването на концентрацията и които са необходими за запазването на ефективната конкуренция или общото положително въздействие върху съответния пазар.”
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 21 т. 2 и т. 3 да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 21
    § 22. Член 30 се изменя така:
    “Обща забрана
    Чл. 30. Забранява се всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди

    интересите на конкурентите в отношенията помежду им или в отношенията им с потребителите.”
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 22 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    Параграф 22 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 22
    § 23. В чл. 32, ал. 2 думите “относно съществени свойства или начин на използване на стоките” се заменят с “относно съществени свойства на стоките или услугите или относно начин на използване на стоките или предоставяне на услугите ”.
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 23
    § 24. В чл. 34, ал. 6 думата “хазартни” се заличава.
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 24 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението

    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 24
    § 25. В чл. 38, ал. 1 думата “седем” се заменя с “пет”, а в ал. 2 думата “шест” - с “четири”.
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 25 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 25 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител Панайот Ляков:
    В § 25, чл. 38, ал. 1 да запази стария си текст , в ал. 2 числото “шест ” се заменя с “пет
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Ралица Агайн и Лиляна Кръстева:
    В § 25, чл. 38, ал. 2 се създава изречение второ:
    “В случай, че на заседанието присъстват по-малко от 7 члена и не може да бъде постигнато мнозинство от 4 гласа, се приема, че молбата е оставена без уважение или че исканото разрешение е отказано. ”
    Комисията по икономическата политика приема предложението



    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    §25. В чл. 38 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 думата “седем” се заменя с “пет”.
    2. В ал. 2 думата “шест” се заменя с “четири” и се създава изречение второ: ”В случай, че на заседанието присъстват по-малко от 7 члена и не може да бъде постигнато мнозинство от 4 гласа, се приема, че молбата е оставена без уважение или че исканото разрешение е отказано”.
    § 26. Член 40 се отменя.
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Ваеш Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 26 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 26
    § 27. В чл. 41 ал. 2 и 3 се отменят.
    Предложение на народните представители Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 27 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 27



    28. Създават се чл. 41а, 416,41в и 41г:
    “Принудително събиране на доказателства
    Чл. 41а. (1) Когато съществува опасност, че някое доказателство от съществено значение за производството пред комисията ще бъде укрито или предприятие откаже да предостави доказателство, то се събира чрез:
    1. претърсване на помещения, използвани за осъществяване на дейността на предприятието или в които се съхраняват счетоводни, търговски и други документи, други имоти, както и превозни средства;
    2. изземване на копия или извлечения от търговска кореспонденция и други документи, от счетоводни или търговски книги, в т.ч. на записи върху носител на компютърни информационни данни;
    3. снемане на устни обяснения.
    (2) В случаите по ал. 1, т. 2, когато не е възможно да се вземат копия, извлечения или записи, се изземват оригиналите.
    Разрешение на съд
    Чл. 416. (1) Събирането на доказателствата по чл. 41а се извършва по искане на председателя на комисията с разрешение на съдия от окръжния съд по седалището на предприятието, когато са налице достатъчно основания да се смята, че в помещението, в другия имот или в превозното средство се намират доказателства, които имат значение за производството пред комисията.
    (2) Искането за разрешение трябва да съдържа всички данни, известни на комисията относно обстоятелствата по ал. 1 и чл. 41а, ал. 1, а когато то е свързано с установяване на съгласувана практика - достатъчно е да се посочат само фактите, от които може да се предположи нейното съществуване.
    (3) В деня на постъпване на искането съдията се произнася със заповед, която подлежи на незабавно изпълнение.
    (4) Заповедта по ал. 1 или отказът да се издаде такава по искането може да се обжалва в 3-дневен срок от произнасянето му пред съответния апелативен съд. Обжалването не спира изпълнението.
    (5) Апелативният съд образува делото в деня на постъпването на жалбата и се произнася по нея в 3-дневен срок.
    Ред за събиране на доказателствата
    Чл. 41в. (1) Събирането на доказателствата по чл. 41а се извършва от определени от председателя на комисията длъжностни лица в присъствието на:
    1. лицето, което използва помещението, другия имот или превозното средство по чл. 41а, ал. 1, т. 1, или негов представител, и
    2. поемни лица.

    (2) При необходимост може да се търси съдействието на органите на Министерството на вътрешните работи.
    (3) Копията на иззетите документи се заверяват от лицето по ал. 1, т. 1 и от длъжностното лице, посочено от председателя на комисията. При отказ на лицето по ал. 1, т. 1 заверката се прави от длъжностното лице и от поемните лица.
    (4) За неуредените въпроси се прилагат съответно правилата на Наказателно-процесуалния кодекс.
    Освобождаване от задължение за опазване на тайна Чл. 41г. В случаите по чл. 41, ал. 1, чл. 41а и 53 лицата не могат да се позовават на производствена, търговска или друга, защитена от закон, тайна. Когато документацията и информацията съдържат данни, представляващи класифицирана информация, се прилага редът, предвиден в Закона за защита на класифицираната информация.”
    Предложение на народния представител
    Йордан Нихризов:
    Параграф 28 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 28 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 28 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител
    Валери Димитров:
    В § 28 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В чл. 41а, ал. 1 след думите “пред комисията ” се добавят думите “по чл.9 и чл.18 от този закон
    2. В чл. 41а, ал. 1, т. 1 думите “други имоти” се заличават.

    3. В чл. 41в, ал. 1 думите “определени от председателя на комисията длъжностни лица ” се заменят с “член на комисията — определен за докладчик по преписката
    4. В чл.41в, ал.3 думите “длъжностно лице, посочено от председателя на комисията ” се заменят с “член на комисията - определен за докладчик по преписката
    Комисията по икономическата политика
    приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 28. Създават се чл. 41а, 416,41в и 41г:
    “Принудително събиране на доказателства
    Чл. 41а. (1) Когато съществува опасност, че някое доказателство по чл. 9 и чл. 18 от съществено значение за производството пред комисията, може да бъде укрито или предприятие откаже да предостави доказателство, то се събира чрез:
    1. претърсване на помещения, използвани за осъществяване на дейността на предприятието или в които се съхраняват счетоводни, търговски и други документи, както и на превозни средства;
    2. изземване на копия или извлечения от търговска кореспонденция и други документи, от счетоводни или търговски книги, в т.ч. на записи върху носител на компютърни информационни данни;
    3. снемане на устни обяснения.
    (2) В случаите по ал. 1, т. 2, когато не е възможно да се вземат копия, извлечения или записи, се изземват оригиналите.
    Разрешение на съд
    Чл. 416. (1) Събирането на доказателствата по чл. 41а се извършва по искане на председателя на комисията с разрешение на съдия от окръжния съд по седалището на предприятието, когато са налице достатъчно основания да се смята, че в помещението или в превозното средство се намират доказателства, които имат значение за производството пред комисията.
    (2) Искането за разрешение трябва да съдържа всички данни, известни на комисията относно обстоятелствата по ал. 1 и чл. 41а, ал.1, а когато то е свързано с установяване на съгласувана практика - достатъчно е да се посочат само фактите, от които може да се предположи нейното съществуване.

    (3) В деня на постъпване на искането съдията се произнася със заповед, която подлежи на незабавно изпълнение.
    (4) Заповедта по ал. 1 или отказът да се издаде такава по искането може да се обжалва в 3-дневен срок от произнасянето пред съответния апелативен съд. Обжалването не спира изпълнението.
    (5) Апелативният съд образува делото в деня на постъпването на жалбата и се произнася по нея в 3-дневен срок.
    Ред за събиране на доказателствата
    Чл. 41в. (1) Събирането на доказателствата по чл. 41а се извършва от член на комисията - определен за докладчик по преписката в присъствието на:
    1. лицето, което използва помещението или превозното средство по чл. 41а, ал. 1, т. 1, или негов представител, и
    2. поемни лица.
    (2) При необходимост може да се търси съдействието на органите на Министерството на вътрешните работи.
    (3) Копията на иззетите документи се заверяват от лицето по ал.1, т. 1 и от член на комисията - определен за докладчик по преписката. При отказ на лицето по ал. 1, т. 1 заверката се прави от члена на комисията и от поемните лица.
    (4) За неуредените въпроси се прилагат съответно правилата на Наказателно-процесуалния кодекс.
    Освобождаване от задължение за опазване на тайна
    Чл. 41г. В случаите по чл. 41, ал. 1, чл. 41а и 53 лицата не могат да се позовават на производствена, търговска или друга, защитена от закон, тайна. Когато документацията и информацията съдържат данни, представляващи класифицирана информация, се прилага редът, предвиден в Закона за защита на класифицираната информация.”
    § 29. В чл. 43 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1 и в нея думите “с изключение на тези по чл. 13, ал. 5 и по чл. 27, ал. 2 и 3” се заличават.
    2. Създава се ал. 2:
    “(2) Решенията могат да бъдат обжалвани от лицата, които са взели участие в производството пред комисията, а решенията по чл. 27, ал. 2, т. 2 и 3 могат да се обжалват и от други заинтересувани лица."

    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев,
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 29, т. 2 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народните представители
    Атанас Папаризов и Петър Димитров:
    В § 29, т. 2 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител
    Валери Димитров:
    В § 29 се създава т.3
    “3. Създава се ал. 3:
    “(3) Решенията по чл.27, ал.2, т.2 и 3 се публикуват в официалната интернет-страница на комисията. ”
    Комисията по икономическата политика приема по принцип предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 29. В чл. 43 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Досегашният текст става ал. 1 и в нея думите “с изключение на тези по чл. 13, ал. § и по чл. 27, ал. 2 и 3” се заличават.
    2. Създава се ал. 2:
    “(2) Решенията могат да бъдат обжалвани от лицата, които са взели участие в производството пред комисията, а решенията по чл.27, ал. 2, т. 2 и 3 могат да се обжалват и от други заинтересувани лица"
    3. Създава се ал. 3:
    “(3) Решенията по чл. 27, ал. 2, т. 2 и 3 се публикуват в официалната интернет-страница на комисията и се обнародват в “Държавен вестник“. Срокът по ал.1 тече от деня на обнародването.“

    § 30. В чл. 44 т. 1 се отменя.
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 30
    § 31. В чл. 45 думите “Закона за събиране на държавните вземания” се заменят с “Данъчния процесуален кодекс”.
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 31
    § 32. В чл. 47 се създават ал. 3 и 4:
    “(3) Сумите за възнаграждение на експерти и специалисти се внасят предварително от страната, която ги е поискала, в размер, определен от комисията.
    (4) Когато комисията постанови решение за налагане на санкция на страната, извършила нарушение на закона, тя й възлага и направените по производството допълнителни разходи за външни експерти и специалисти по чл. 51, ал. 2, платени от другата страна."
    Предложение на народния представител Мариана Костадинова:
    В § 32, чл. 47, ал. 2 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител Валери Лимитров:
    Параграф 32 се изменя така:
    “§ 32. В чл. 47 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) За производствата по този закон се дължат следните държавни такси:
    За разрешение по чл. 13 200 лв.
    За разрешение по чл. 15 100 лв.
    За искане за издаване на разрешение по чл.28 500 лв.
    За издаване на разрешение по чл.28 500 лв.
    За молби по чл. 36, ал. 1, т. 1 100 лв.
    За други искания по закона 20 лв.
    За заверка на преписи по документи 0,50лв.
    за първа стр. и по 0,25 лв. за всяка следваща

    За заверка на преписи от решения 1лв.
    за първа стр. и по 0,50 лв. за всяка следваща За издаване на извлечения от
    регистъра по чл.7, ал. 2, т. 5 1лв.
    за първа стр. и по 0,50лв. за всяка следваща”
    2. Алинея 2 се изменя така:
    “(2) Таксите по ал.1, т.1, 2, 3, 5 и 6 се събират при подаване на молбата или искането, а по т.4 - при издаване на разрешението. Таксите по ал.1, т.7, 8 и 9 се събират при получаване на преписите и извлеченията. ”
    3. Създават се ал. 3 и ал. 4 (съгласно предложението на вносителя по § 32 от проектозакона).
    Предложението се оттегля от народния представител
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 32
    § 33. В чл. 48 се правят следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 2 се създава т. 4:
    “4. молителят оттегли молбата или искането си.”
    2. Създава се ал. 3:
    “(3) Молителят може да оттегли молбата или искането си във всяко положение на производството със съгласието на ответната страна.”
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 33, т. 1 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 33

    § 34. В чл. 51 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1, т. 1 думите “от предприятия” се заменят с “от заинтересувани лица, от други предприятия”
    2. В ал. 3 думите “са поверителни, ако представляват търговска или друга защитена тайна за страните” се заменят с “не могат да бъдат разгласявани, ако представляват тайна по смисъла на чл. 41г”.
    3. Алинея 4 се изменя така:
    “(4) Разследването се извършва в срок до шестдесет дни. При разследване на нарушение по чл. 9 и по чл. 18 срокът е до деветдесет дни. При случаи с фактическа и правна сложност срокът може да бъде продължен с разпореждане на председателя на комисията.”
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    В § 34, т. 3 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    не приема предложението
    Предложение на народния представител Валери Димитров:
    В § 34, т. 3, в чл. 51, ал. 4 след думите "срокът може да бъде продължен с" се добавя "още 30 дни с".
    Комисията по икономическата политика
    приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 34. В чл. §1 се правят следните изменения:
    1. В ал. 1, т. 1 думите “от предприятия” се заменят с “от заинтересувани лица, от други предприятия”
    2. В ал. 3 думите “са поверителни, ако представляват търговска или друга защитена тайна за страните” се заменят с “не могат да бъдат разгласявани, ако представляват тайна по смисъла на чл. 41г”.
    3. Алинея 4 се изменя така:
    “(4) Разследването се извършва в срок до шестдесет дни. При разследване на нарушение по чл. 9 и по чл. 18 срокът е до деветдесет дни. При случаи с фактическа и правна сложност срокът може да бъде продължен още с 30 дни по решение на комисията.”

    § 35. В чл. 52 се правят следните изменения:
    1. Заглавието се изменя така:
    "Приключване на разследването или проучването”.
    2. Алинея 1 се изменя така:
    “Чл. 52. (1) След приключване на разследването или проучването докладчикът представя преписката на председателя.”
    Комисията по икономическата политика подкрепя текста на вносителя за § 35
    § 36. В чл. 54, ал. 4 думите “като присъствалите страни се считат за уведомени” се заличават.
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 36 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика приема по принцип предложението
    Предложение на народния представител
    Валери Димитров:
    Параграф 36 се изменя така:
    "§ 36. В чл. 54 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 4 се изменя така:
    "(4) След изясняване на спора от фактическа и правна страна, председателят закрива заседанието."
    2. Създава се ал.5:
    "(5) Комисията обявява решението си с мотивите най-късно в 14- дневен срок след заседанието, в което е приключило разглеждането на преписката."
    Комисията по икономическата политика приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика: Параграф 36 се изменя така:
    м§ 36. В чл. 54 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 4 се изменя така:

    "(4) След изясняване на спора от фактическа и правна страна, председателят закрива заседанието.”
    2. Създава се ал.5:
    "(5) Комисията обявява решението си с мотивите най-късно в 14-д невен срок след заседанието, в което е приключило разглеждането на преписката.”
    § 37. В чл. 55, ал. 1 се създава т. 10:
    “10. прекратява производството при оттегляне на молбата или искането, както и когато комисията не е компетентна да се произнесе.”
    Предложение на народните представители
    Никола Николов. Иван Георгиев Иванов. Васил Василев.
    Димитър Йорданов и Петър Жотев:
    Параграф 37 да отпадне.
    Комисията по икономическата политика не приема предложението
    Предложение на народния представител Валери Димитров:
    Параграф 37 се изменя така:
    "§ 37. В чл. 55, ал. 1 се създават нови т. 10 и т. 11:
    10. ... (текстът от предложението на вносителя)
    11. постановява прекратяване на нарушенията по чл.9, чл.18 и глава VII "Нелоялна конкуренция" и възстановяване на първоначалното положение при установени нарушения по глава VI "Концентрация на стопанска дейност".
    Комисията по икономическата политика приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика: Параграф 37 се изменя така:
    “§ 37. В чл. 55, ал. 1 се създават нови т. 10 и т. 11:
    “10. прекратява производството при оттегляне на молбата или искането, както и когато комисията не е компетентна да се произнесе;
    11. постановява прекратяване на нарушенията по чл.9, чл.18 и глава VII "Нелоялна конкуренция” и възстановяване на

    първоначалното положение при установени нарушения по глава VI "Концентрация на стопанска дейност".
    § 38. Създава се чл. 57а:
    “Определение на комисията
    Чл. 57а. Комисията постановява определение, когато се произнася по въпроси, с които не се решава спорът по същество, доколкото друго не е предвидено в закона.”
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 38
    § 39. В чл. 59 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “Чл. 59. (1) За нарушенията по чл. 9,18, 30, 31, 32, 33, 34 и 35, както и за извършване без разрешение на действия по чл. 13, ал. 4, чл. 15, ал. 2, чл. 24, ал. 1 и чл. 27, ал. 5, както и за неизпълнение на постановеното по чл. 7, ал. 1, т. 5 комисията налага имуществена санкция на предприятието в полза на държавата в размер от 5000 до 300 000 лв.”
    2. Създава се ал. 4:
    “(4) При маловажни случаи комисията може да наложи имуществена санкция под определения минимален размер, но не по- малко от 1000 лв.”
    Предложение на народния представител Йордан Нихризов:
    В § 39, т. 2 “създава се ал. 4 ” да отпадне.
    Комисията по икономическата политика
    приема предложението
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    § 39. В чл. 59 алинея 1 се изменя така:
    “Чл. 59. (1) За нарушенията по чл. 9, 18, 30, 31, 32, 33, 34 и 35, както и за извършване без разрешение на действия по чл. 13, ал. 4, чл. 15, ал. 2, чл. 24, ал. 1 и чл. 27, ал. 5, както и за неизпълнение на постановеното по чл. 7, ал. 1, т. 5 комисията налага имуществена санкция на предприятието в полза на държавата в размер от 5000 до 300 000 лв.”

    § 40. Създават се чл. 59а и 596:
    “Намаляване на имуществената санкция при нарушение по чл. 9
    Чл. 59а. (1) Комисията намалява предвидената в чл. 59 имуществена санкция за нарушение по чл. 9, когато предприятието доброволно представи в хода на разследването доказателство, което има съществено значение за установяване на нарушението, и към момента на представяне на доказателството това предприятие е прекратило участието си в него.
    (2) Намаляването е в размер от 30 до 50 на сто от предвидената санкция в чл. 59 за първото предприятие, което отговаря на условията по ал. 1, от 20 до 30 на сто за второто предприятие и от 10 до 20 на сто - за всяко следващо предприятие.
    Освобождаване от административнонаказателна отговорност при нарушение по чл. 9
    Чл. 596. (1) Комисията не налага предвидената в закона санкция за нарушение по чл. 9 на участващо в споразумение предприятие, ако то преди останалите участници представи доказателство, което по преценка на комисията представлява достатъчно основание за образуване на производство по чл. 36, ал. 1, т. 3.
    (2) Освобождаването от имуществена санкция по ал. 1 се допуска при следните условия:
    1. към момента на представяне на доказателството комисията няма данни за образуване на производство за разследване на нарушение по чл. 9 по собствена инициатива;
    2. предприятието съдейства ефективно на комисията през целия период на разследването;
    3. към момента на представяне на доказателството предприятието е прекратило участието си в споразумението и не принуждава други предприятия да участват в него.”
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 40
    Предложение на Комисията по икономическата политика:
    Създава се § 41:
    “§ 41. В чл. 60 се отменя ал. 4.”

    § 41. В § 1 от Допълнителната разпоредба се правят следните изменения:
    1. Точка 2 се изменя така:
    “2. “Сдружения на предприятия” са сдружения на професионална основа и други форми на сдружения на независими предприятия, които не осъществяват отделно самостоятелна стопанска дейност и съответно не разпределят печалба”.
    2. Точка 3 се отменя.
    3. Създава се т. 10:
    “10. “Заинтересувано лице” е всяко лице, предприятие или асоциация, чиито интереси могат да бъдат засегнати от нарушение на закона - конкурентни предприятия или организации на конкурентни предприятия.”
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 41, който става § 42
    ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
    § 42. Председателят, заместник-председателите и членовете на комисията, избрани от Народното събрание, запазват правата си до провеждането на новия избор.
    Комисията по икономическата политика
    подкрепя текста на вносителя за § 42, който става § 43
    § 43. Законът влиза в сила от 11 декември 2002 г., с изключение на разпоредбите на § 2, т. 1 и 2, които влизат в сила от деня на обнародването му в “Държавен вестник”.
    Предложение на народния представител Йордан Нихризов:
    В § 43 думите “с изключение на разпоредбите на § 2, т. 1 и т. 2, които влизат в сила от деня на обнародването му в “Държавен вестник ” да отпаднат.
    Комисията по икономическата политика
    приема по принцип предложението



    Предложение на Комисията по икономическата политика: Параграф 43 става § 44 и се изменя така:
    “§ 44. Заварените при влизане в сила на този закон незавършени производства на комисията се приключват по реда, посочен в този закон.”
    27 ноември 2002 г.
    Форма за търсене
    Ключова дума