Kомисия по бюджет и финанси
09/12/2002 второ гласуване
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
Проект
Второ четене
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
Проект
Второ четене
(Обн., ДВ, бр. 117 от 1997 г.; изм. и доп., бр. 71,83,105 и 153 от 1998 г., бр. 103 от
1999 г., бр. 34 и 102 от 2000 г., бр. 109 от
2001 г. и бр. 28, 45 и 56 от 2002 г.)
§ 1. Глава първа се изменя така:
“Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Раздел I
Местни данъци
Чл. 1. (1) В общинския бюджет постъпват следните местни данъци:
1. данък върху недвижимите имоти;
2. данък върху наследствата;
3. данък върху даренията;
4. данък при възмездно придобиване на имущество;
5. данък върху превозните средства;
6. пътен данък;
7. други местни данъци, определени със закон.
Чл. 2. Местните данъци се заплащат в брой в касите на данъчната
администрация или чрез безкасово плащане по съответната сметка.
Чл. 3. Данъчните декларации по този закон се подават от данъчно
задължените лица или от техните законни представители по образец, одобрен от
министъра на финансите, който се обнародва в "Държавен вестник".
Чл. 4. Местните данъци се събират от органите на данъчната
администрация. Невнесените в срок данъци по този закон се събират заедно с
лихвите по Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни
вземания по реда на Данъчния процесуален кодекс.
Чл. 5. (1) Данъчната оценка съгласно приложенията към закона се
актуализира, но не по-късно от 30 ноември на предходната година, когато
индексът на пазарните стойности на недвижимите имоти се увеличи/намали с
повече от 20 на сто с натрупване за периода от последната им промяна.
(2) Индексът по ал. 1 се определя от Националния статистически
институт.
Раздел II
Местни такси
Чл. 6. (1) Общините събират следните местни такси:
а) за битови отпадъци;
б) за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и улични
платна;
в) за ползване на детски ясли, градини, домове, лагери, общежития и
други общински социални услуги;
г) за добив на кариерни материали;
е) за технически услуги;
ж) за административни услуги;
з) за откупуване на гробни места;
и) туристическа такса;
к) други местни такси, определени със закон.
(2) Общините не събират местни такси за услуги, предназначени за
всеобщо ползване, при които конкретният потребител не се идентифицира.
(3) За всички услуги и права, предоставяни от общината, с изключение на
тези по ал. 1, общинският съвет определя цена.
Чл. 7. (1) Местните такси се определят въз основа на необходимите
материално-технически и административни разходи по предоставяне на
услугата.
(2) Местните такси са прости и пропорционални и се заплащат безкасово,
в брой или с общински таксови марки в сроковете и по реда на този закон.
Чл. 8. (1) Общинският съвет определя размера на таксите и цената на
всички услуги и права, предоставяни от общината, при спазване на следните
общи принципи:
1. възстановяване на пълните разходи на общината по предоставяне на
услугата;
2. създаване на условия за разширяване на предлаганите услуги и
повишаване на тяхното качество;
3. постигане на по-голяма справедливост при определяне и заплащане на
местни такси;
4. пазарната цена на услугата може да се определя в по-висок размер от
разходите по предоставяне на услугата в случаите, в които услугата не се
предоставя единствено от общината;
5. за услуга, при която дейностите могат да се разграничат една от друга,
се определя отделна такса за всяка от дейностите.
(2) Размерът на таксата може и да не възстановява пълните разходи на
общината по предоставянето на определена услуга, когато общинският съвет
реши, че това се налага за защита на обществения интерес.
(3) Общинският съвет определя реда, по който лицата, неползващи
услугата през съответната година или през определен период от нея, се
освобождават от задължението да заплащат съответната такса, както и
облекченията и други изключения от принципите по ал. 1.
(4) В случаите, когато размерът на таксите не възстановява пълния размер
на разходите по предоставянето на услугата, разликата между разходите и
размера на таксата е за сметка на общинските приходи.
(5) Общинският съвет приема наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги.
Чл. 9. (1) Местните такси се събират от общинската администрация.
(2) Общинските съвети могат да възлагат на органите на данъчната
администрация събирането на местните такси срещу заплащане.
(3) Приходите от местните такси постъпват в бюджета на общината.
Чл. 9а. (1) Невнесените в срок такси се събират заедно с лихвите по
Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания по
реда на Гражданския процесуален кодекс.
(2) Вземанията от такси се установяват с акт на кмета на общината по
реда на Закона за административното производство.
(3) Актът за установяване на вземането се обжалва по реда на Закона за
административното производство.
(4) Вземанията по влезлите в сила актове се събират по реда на
чл. 237, буква “и” от Гражданския процесуален кодекс.
Чл. 96. Когато на общински орган е възложено да извършва действие или
да издава документ, за което е предвидена държавна такса, събраната такса
постъпва в приход на общинския бюджет.”
Предложение на н.п. Михаил Миков
1. В чл. 2 след израза “ данъчната администрация” да се добави “ на
съответната общинска администрация ”
2. В чл. 5, ал. 2 накрая да се добави “ по региони ”.
3. В чл. 8, ал. 5 “администрирането” се заменя със “събирането”, а
израз “цени на “ се заменя със “заплащането ”.
4. В чл. 9а изразът “акт на кмета на общината ” се заменя с “известие
на общинската администрация ”
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и
предлага следната окончателна редакция на § 1:
§ 1. Глава първа се изменя така:
“Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Раздел I
Местни данъци
Чл. 1. В общинския бюджет постъпват следните местни данъци:
1. данък върху недвижимите имоти;
2. данък върху наследствата;
3. данък върху даренията;
4. данък при възмездно придобиване на имущество;
5. данък върху превозните средства;
6. пътен данък;
7. други местни данъци, определени със закон.
Чл. 2. Местните данъци се заплащат в брой в касите на данъчната
администрация или чрез безкасово плащане по съответната сметка.
Чл. 3. Данъчните декларации по този закон се подават от данъчно
задължените лица или от техните законни представители по образец,
одобрен от министъра на финансите, който се обнародва в "Държавен
вестник".
Чл. 4.(1) Местните данъци се събират от органите на данъчната
администрация.
(2) Невнесените в срок данъци по този закон се събират заедно с
лихвите по Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни
държавни вземания по реда на Данъчния процесуален кодекс.
Чл. 5. (1) Данъчната оценка съгласно приложенията към закона може
да се измени, но не по-късно от 30 ноември на предходната година, когато
индексът на пазарните стойности на недвижимите имоти се увеличи или
намали с повече от 20 на сто с натрупване за периода от последната им
промяна.
(2) Индексът по ал. 1 се определя от Националния статистически
институт.
Раздел II
Местни такси
Чл. 6. (1) Общините събират следните местни такси:
а) за битови отпадъци;
б) за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и
улични платна;
в) за ползване на детски ясли, детски градини, домове за социални
грижи, лагери, общежития и други общински социални услуги;
г) за добив на кариерни материали;
е) за технически услуги;
ж) за административни услуги;
з) за откупуване на гробни места;
и) туристическа такса;
к) други местни такси, определени със закон.
(2) За всички услуги и права, предоставяни от общината, с
изключение на тези по ал. 1, общинският съвет определя цена.
Чл. 7. (1) Местните такси се определят въз основа на необходимите
материално-технически и административни разходи по предоставяне на
услугата.
(2) Местните такси са прости и пропорционални и се заплащат
безкасово, в брой или с общински таксови марки в сроковете и по реда на
този закон.
Чл. 8. (1) Общинският съвет определя размера на таксите при
спазване на следните принципи:
1. възстановяване на пълните разходи на общината по предоставяне
на услугата;
2. създаване на условия за разширяване на предлаганите услуги и
повишаване на тяхното качество;
3. постигане на по-голяма справедливост при определяне и
заплащане на местни такси;
(2) За услуга, при която дейностите могат да се разграничат една от
друга, се определя отделна такса за всяка от дейностите.
(3) Размерът на таксата може и да не възстановява пълните разходи
на общината по предоставянето на определена услуга, когато общинският
съвет реши, че това се налага за защита на обществения интерес.
(4) В случаите, когато размерът на таксите не възстановява пълния
размер на разходите по предоставянето на услугата, разликата между
разходите и размера на таксата е за сметка на общинските приходи.
(5) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 9 реда, по който
лицата, неползващи услугата през съответната година или през определен
период от нея, се освобождават от заплащане на съответната такса.
(6) Общинският съвет може да освобождава отделни категории
граждани изцяло или частично от заплащане на отделни видове такси по
ред определен с наредбата по чл. 9.
Чл. 9. Общинският съвет приема наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги.
Чл. 9а (1) Местните такси се събират от общинската администрация.
(2) Общинските съвети могат да възлагат по договаряне на органите
на данъчната администрация събирането на местните такси срещу
заплащане на възнаграждение.
(3) Приходите от местните такси постъпват в бюджета на общината.
Чл. 9б. (1) Невнесените в срок такси се събират заедно с лихвите по
Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания
по реда на Гражданския процесуален кодекс.
(2) Вземанията от такси се установяват с акт на кмета на общината
по реда на Закона за административното производство.
(3) Актът за установяване на вземането може да се обжалва по реда
на Закона за административното производство.
(4) Вземанията по влезлите в сила актове се събират по реда на чл.
237, буква “к” от Гражданския процесуален кодекс.
Чл. 9в. Когато на общински орган е възложено да извършва действие
или да издава документ, за което е предвидена държавна такса, събраната
такса постъпва в приход на общинския бюджет.”
§ 2. В чл. 14 се създава ал. 4:
“(4) Подадената декларация от един съсобственик, съответно ползвател,
ползва останалите съсобственици или ползватели.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 2.
§ 3. В чл. 17 ал. 3 се изменя така:
“(3) За нежилищните имоти по чл. 11, ал. 2 предприятията подават
декларация по реда и в сроковете по чл. 14, ал. 1, след което вписват данъчната
оценка в декларацията по ал. 1.”
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и
предлага следната окончателна редакция на § 3:
§ 3. В чл. 17 ал. 3 се изменя така:
“(3) За нежилищните имоти по чл. 11, ал. 2 предприятията подават
декларация по реда и в сроковете по чл. 14, ал. 1 и след съобщаването на
данъчната оценка от данъчния орган я посочват в декларацията по ал. 1.
§ 4. В чл. 19 се създава ал. 3:
“(3) При промяна на данъчната оценка на имота през годината данъкът се
определя върху новата оценка от месеца, следващ месеца на промяната.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 4.
§ 5. В чл. 24, ал. 1 се правят следните изменения:
1. Точка 8 се изменя така:
“8. сградите на висшите училища и академиите, използвани за учебен
процес и научна дейност;”
2. В т. 13 думите “с изключение на жилищните” се заличават.
Предложение на н.п. Стефан Ламбов Данаилов
В § 5 се създава нова т.2:
т.2 . Чл. 24, ал. 1, т. 12 се изменя така:
“т. 12. Музеите, галериите, библиотеките и народните читалища. ”
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Лъчезар Тошев, Борислав Цеков, Кирил Милчев,
Теодора Литрова, Рупен Крикорян и Мустафа Зинал..
Чл. 24, ал.1, т.9 да се измени така:
“т.9 недвижимите имоти собственост на вероизповеданията”.
Комисияата не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 5.
§ 6. В чл. 25, ал. 2 думите “лице с първа или втора група инвалидност” се
заменят с “лица със 70 и над 70 на сто загубена работоспособност”.
Предложение на н.п. Михаил Миков
§6 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков
В § 6 числото “70” се заменя с числото “50”.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и
предлага следната окончателна редакция за § 6:
§ 6. В чл. 25, ал. 2 думите “лице с първа или втора група
инвалидност” се заменят с “лице с намалена работоспособност от 50 до 100
на сто.”
Предложение на н.п. Лъчезар Тошев, Борислав Цеков, Кирил Милчев,
Теодора Литрова, Рупен Крикорян и Мустафа Зинал.за нов § 6а.
“§6а.В чл. 38, ал. 1, т. 2 след думите” Българския червен кръст” се
добавят думите” вероизповеданията по смисъла на Закона за
вероизповеданията ”.
Комисията подкрепя предложението за § 6а, който става § 7 и
предлага следната окончателна редакция :
“§ 7. .В чл. 38, ал. 1, т. 2 след думите” Българския червен кръст” се
добавят думите” законно регистрираните вероизповедания в страната.
§ 7. В чл. 48, ал. 1, т. 3 думите “лица с I или II група инвалидност” се
заменят с “лица със 70 и над 70 на сто загубена работоспособност”.
Предложение на н.п. Стефан Ламбов Данаилов
В чл.. 48, ал. 1, т.1 се създава нова буква”в” със следното съдържание:
б”в .Дарения в полза на народните читалища.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Лъчезар Тошев, Борислав Цеков, Кирил Милчев,
Теодора Литрова, Рупен Крикорян и Мустафа Зинал.
В чл. 48 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал.1 се създава нова т. 4:
“т.4. вероизповеданията по смисъла на Закона за вероизповеданията за
получените и предоставени дарения. ”
2. Досегашните т. 4, 5, 6, 7, 8 и 9 стават съответно т.5, 6, 7, 8, 9 и 10.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Емил Кошлуков
В чл. 48, ал.1, т.4 се изменя така:
“т.4.юридическите лица с нестопанска цел за получените и
предоставени дарения.
ч
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков
§ 7 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков
В § 7 числото ”70 ” се заменя с “50 ”.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя и
предлага следната окончателна редакция на § 7, който става § 8:
“§ 8. В чл. 48, ал. 1, т. 3 думите “лица с I или II група инвалидност” се
заменят с “лица с намалена работоспособност от 50 до 100 на сто.”
§ 8. В чл. 49, ал. 1 думата “местоживеенето” се заменя с “постоянния
адрес” и се създава изречение второ:
“Лицата, които не живеят на постоянния адрес, подават декларация по
настоящия адрес.”
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за § 8,
който става § 9 и предлага следната окончателна редакция;
“§ 9. В чл. 49, ал. 1 думата “местоживеенето” се заменя с “постоянния
адрес” и се създава изречение второ:
“Лицата, които нямат постоянен адрес, подават декларация и
заплащат данъка по настоящия си адрес.”
§ 9. В чл. 54 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 3 и ал. 4 и 5:
“(3) Лицата предявяват правото си на освобождаване от данък или за
ползване на данъчно облекчение чрез данъчна декларация, която подават в срока
по ал. 1. При спиране, съответно при пускане в движение, при кражба и
унищожаване на превозно средство декларация не се подава.
(4) Данъчният орган може да изисква документи, удостоверяващи факти и
обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане. При спиране, съответно
при пускане в движение, при кражба и унищожаване на превозно средство,
данъчно задълженото лице представя документ от компетентен орган,
удостоверяващ съответното обстоятелство.
(5) Подадената декларация от един от съсобствениците ползва останалите
съсобственици.”
2. Досегашната ал. 3 става ал. 6.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 9, който става
§ 10 и предлага следната окончателна редакция:
§ 10.В чл. 54 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 3 и ал. 4 и 5:
“(3) Собствениците на превозни средства предявяват правото си на
освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение чрез
данъчна декларация, която подават в срока по ал. 1. При спиране,
съответно при пускане в движение, при кражба и унищожаване на превозно
средство декларация не се подава.
(4) Данъчният орган може да изисква документи, удостоверяващи
факти и обстоятелства, имащи значение за данъчното облагане. При
спиране, съответно при пускане в движение, при кражба и унищожаване на
превозно средство, данъчно задълженото лице представя документ от
компетентен орган, удостоверяващ съответното обстоятелство.
(5) Подадената декларация от един от съсобствениците ползва
останалите съсобственици.”
2. Досегашната ал. 3 става ал. 6.
§ 10. В чл. 58 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 3 се отменя.
2. Създава се ал. 5:
“(5) Не се събира данък при спиране от движение на пътно превозно
средство поради техническа неизправност и при задържане от органите на
съдебната власт или данъчната администрация.”
Предложение на н.п. Михаил Миков
В § 10, т.. 1 да отпадне
Комисията подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков
В § 10 да отпадне т. 1
Комисията подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Лъчезар Тошев, Борислав Цеков, Кирил Милчев,
Теодора Литрова, Рупен Крикорян и Мустафа Зинал.
В чл. 58, ал. 1 се създава нова т. 4:
“т.4. вероизповеданията, когато се използуват за траурни обреди. ”
Досегашната т. 4 става т. 5.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага § 10
да отпадне.
§ 11. В чл. 61 след думата “собственика” се поставя запетая и се добавя
“подал декларация”.
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага §11
да отпадне.
§ 12. В чл. 61д, ал. 1 думите “до 31” се заменят с “от 1 февруари
до 31”.
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага § 12
да отпадне.
§ 13. В чл. 61ж се създава ал. 4:
“(4) Не се събира данък при спиране от движение на пътно превозно
средство поради техническа неизправност и при задържане от органите на
съдебната власт или данъчната администрация.”
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага § 13
да отпадне.
§ 14. В чл. 64 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите “данъчно задължените лица по чл. 11 заедно с данъка
върху недвижимите имоти” се заменят с “ползвателите на услугата според
планираните за съответната година разходи за всяка от дейностите по чл. 62.”
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
В § 14, т. 1 изразът “според планираните за съответната година
разходи ” се заменя с “одобрените от общинския съвет разходи
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
14. който става §11 и предлага следната окончателна редакция :
“§ 11. В чл. 64 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите “данъчно задължените лица по чл. 11 заедно с
данъка върху недвижимите имоти” се заменят със “собственика на имота, а
при учредено вещно право на ползване от ползвателя, според одобрените от
общинския съвет разходи за съответната година за всяка от дейностите по
чл. 62.”
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.”
§ 15. Член 65 се отменя.
Предложение на н.п. Михаил Миков
§ 15 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 15, който
става § 12.
§ 16. В чл. 66 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думите “план-сметка” се добавя “за всяка дейност”
2. В ал. 1, т. 4 думата “почистване” се заменя с “поддържане на
чистотата”.
Предложение на н.п. Панайот Ляков
В чл. 66, ал. 1 се създава нова т. 5:
“т.5.3а осигуряване на зимно поддържане на общинската пътна
инфраструктура. ”
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя по т. 1 и не
подкрепя т. 2 и предлага следната окончателна редакция на § 16, който
става § 13:
§ 13. В чл. 66 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думите “план-сметка” се добавя “за всяка дейност”;
2. Ал. 2 се отменя.
§ 17. В чл. 67 се правят следните изменения:
1. Алинеи 1 и 2 се изменят така:
“(1) Размерът на таксата се определя в левове според количеството на
битовите отпадъци.
(2) Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци за
всеки отделен ползвател, размерът на таксата се определя в левове на ползвател
или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.”
2. В ал. 3 думите “броя и вида на съдовете за битови отпадъци” се заменят
с “количеството на битовите отпадъци”.
3. В ал. 4 думите “пропорционално върху данъчната оценка” се заменят с
“в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от
общинския съвет”.
Предложение на н.п Михаил Миков
§ 17 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
17, който става § 14 и предлага следната окончателна редакция:
§ 14. В чл. 67 се правят следните изменения:
1. Алинеи 1 и 2 се изменят така:
“(1) Размерът на таксата се определя в левове според количеството
на битовите отпадъци.
(2) Когато не може да се установи количеството на битовите
отпадъци по ал. 1, размерът на таксата се определя в левове на ползвател
или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.”
2. В ал. 3 думите “броя и вида на съдовете за битови отпадъци” се
заменят с “количеството на битовите отпадъци”.
3. В ал. 4 думите “пропорционално върху данъчната оценка” се
заменят с “в левове на ползвател или пропорционално върху основа,
определена от общинския съвет”.
§ 18. Член 68 се изменя така:
“Чл. 68. Не се допускат изменения в приетите от общинския съвет начин
на определяне и размер на таксата за битови отпадъци в течение на годината.”
Предложение на н.п. Михаил Миков
§ 18 да отпадне
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 18, който
става § 15.
§ 19. Член 69 се изменя така:
“Чл. 69. (1) Таксата се заплаща по ред, определен от общинския съвет.
(2) Общината уведомява ползвателите за дължимите от тях такси за
съответния период и за сроковете за плащане.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 19, който
става § 16 и предлага следната окончателна редакция ;
“§ 16. Член 69 се изменя така:
Чл. 69. (1) Таксата се заплаща по ред, определен от общинския съвет.
(2) Общината уведомява лицата по чл. 64 за дължимите от тях такси
за съответния период и за сроковете за плащане.
§ 20. Член 70 се отменя.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 20 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков:
§ 20 да отпадне..
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 20, който
става § 17.
§ 21. В чл. 71 т. 1 се изменя така:
“1. сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от
общината;”
Предложение на н.п. Лъчезар Тошев, Борислав Цеков, Кирил Милчев,
Теодора Литрова, Рупен Крикорян и Мустафа Зинал..
В чл. 71 се създава нова т. 4 :
“т.4. недвижими имоти, собственост на вероизповеданията по смисъла
на Закона за вероизповеданията. ”
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 21 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков
В чл. 71 се създава нова т.2:
“т.2. За имотите, които няма да се ползват цяла година и затова е
подадена декларация в ТДД по местонахождението им от собственика или
ползвателя до края на предходната година.. ”
Досегашните т.2 и т. 3 стават т.3 и т. 4
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 21, който
става § 18.
§ 22. Членове 74, 75, 76, 77 и 78 се отменят.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 22, който
става § 19..
§ 23. В чл. 79 ал. 3 се отменя.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 23. който
става § 20.
§ 24. Наименованието на раздел III от глава трета се изменя така:
“Такси за детски ясли, градини, домове, лагери и други общински
социални услуги”
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 24 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
24, който става § 21 и предлага следната окончателна редакция :
“§ 21. Наименованието на раздел III от глава трета се изменя
така:“Такси за детски ясли, детски градини, домове за социални грижи,
лагери и други общински социални услуги.”
§ 25. Член 81 се изменя така:
“Чл. 81. За ползване на детски ясли и детски градини се събират от
родителите или настойниците месечни такси.”
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 25 да отпадне
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 25 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 25, който
става § 22.
§ 26. Членове 82 и 83 се отменят.
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 26 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 26 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Панайот Ляков:
Чл. 82 и чл. 83 се изменят така:
“Чл.82 Не се заплаща такса за децата, чийто родители са с 50 или над
50 на сто загубена работоспособност. ”
“Чл.83. Таксата се заплаща с 50 на сто намаление за сираци или за деца
с един родител, за деца, чийто родители са редовни студенти или отбиват
редовната си военна служба. ”
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 26. който
става § 23.
§ 27. В чл. 84 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думата “размер” се поставя запетая и думите “от 1 до 2 лв.”
се заменят с “определен от общинския съвет, съгласно чл. 7 и 8.”
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
Предложение на н.п. Георги Пирински
§ 27 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков
В § 27, т. 1 думите “от 1 до 2 лв. ” се заменят с “ от 2 до 8 лв. по
решение на общинския съвет ”.
Т. 2 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 27, който
става § 24 и предлага следната окончателна редакция:
§ 24. В чл. 84 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думата “размер” се поставя запетая и думите “от 1 до 2
лв.” се заменят с “определен от общинския съвет, съгласно чл. 7, 8 и 9.”
2. Алинеи 2 и 3 се отменят.
§ 28. В чл. 85 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думата “размер” се поставя запетая и думите “от 5 до 12,50 лв.” се заменят с “определен от общинския съвет съгласно чл. 7 и 8.”
2. Алинея 2 се отменя.
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 28 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 28, който
става § 25 и предлага следната окончателна редакция:
§ 25. В чл. 85 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думата “размер” се поставя запетая и думите “от 5 до
12,50 лв.” се заменят с “определен от общинския съвет, съгласно чл. 7, 8 и
9.”
2. Алинея 2 се отменя.
§ 29. В чл. 86 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите “домове за социални грижи и други форми на социално
обслужване” се заменят с “общински социални услуги”.
2. В ал. 2 думите "целевите помощи за ползване на електрическа енергия,
горива, вода за битови нужди, пране и облекло, предоставени на заведенията за
социални грижи и формите за социално обслужване от правителствени и
неправителствени организации, юридически и физически лица" се заменят с
"даренията и завещанията от местни и чуждестранни физически и юридически
лица".
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 29 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 29, който
става § 26.
§ 30. В чл. 87 ал. 2, 3, 4 и 5 се отменят.
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§ 30 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението
•
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 30 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 30, който
става § 27.
§ 31. Членове 88 и 89 се отменят.
Предложение на н.п. Георги Пирински:
§31 да отпадне
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на н.п. Михаил Миков:
§ 31 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 31, който
става § 28.
§ 32. Член 90 се изменя така:
“Чл. 90. Лицата, ползващи социални услуги, предоставени от физически
лица, регистрирани по Търговския закон, и от юридически лица, заплащат суми
по договаряне.”
Предложение на н.п. Панайот Някое:
В чл. 90 след думата ”договаряне” се добавя” след проведен конкурс за
предоставяне на съответните социални услуги. ”
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага § 32
да отпадне.
§ 33. В чл. 91 думите “в размер от 5 до 20 лв.” се заличават.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 33, който
става § 29.
§ 34. В чл. 93, ал. 2 думите “в общинския фонд за развитие на туризма” се
заменят с “по бюджетната сметка на общините.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 34, който
става § 30.
§ 35. Членове 95 и 96 се отменят.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 35, който
става § 31.
§ 36. В чл. 97 думите “в общинския фонд за развитие на туризма” се
заменят с “по бюджетната сметка на общините”.
Комисията подкрепя предложението на вноситнеля за § 36, който
става § 32.
§ 37. В чл. 101 се правят следните изменения:
1. Думите “както следва” се заменят със “съгласно чл. 7 и 8”.
2. В т. 1 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
3. В т. 2 думите “от 0,2 до 0,6 лв. на тон” се заличават.
4. В т. 3 думите “от 0,05 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
5. В т. 4 букви “а” и “б” се отменят.
6. В т. 5 думите “от 0,1 до 0,3 лв. на 1 куб. м” се заличават.
7. В т. 6 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
8. В т. 7 думите “от 0,15 до 0,4 лв. на 1 куб. м” се заличават.
9. В т. 8 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
10. В т. 9 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
11. В т. 10 се правят следните изменения:
а) в буква ”а” думите “от 0,1 до 0,3 лв. на 1 куб. м” се заличават;
б) в буква “б” думите “от 0,4 до 1,3 лв. на 1 куб. м” се заличават;
в) в буква “в” думите “от 0,15 до 0,4 лв. на 1 куб. м” се заличават;
г) в буква ”г” думите “от 0,2 до 0,6 лв. на 1 куб. м” се заличават;
д) в буква “д” думите ”от 0,1 до 0,2 лв. на 1 кв. м” се заличават.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 37, който
става § 33 и предлага следната окнчателна редакция:
§ 33. В чл. 101 се правят следните изменения:
1. Думите “както следва” се заменят със “съгласно чл. 7, 8 и 9”.
2. В т. 1 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
3. В т. 2 думите “от 0,2 до 0,6 лв. на тон” се заличават.
4. В т. 3 думите “от 0,05 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
5. В т. 4 букви “а” и “б” се отменят.
6. В т. 5 думите “от 0,1 до 0,3 лв. на 1 куб. м” се заличават.
7. В т. 6 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
8. В т. 7 думите “от 0,15 до 0,4 лв. на 1 куб. м” се заличават.
9. В т. 8 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
10. В т. 9 думите “от 0,1 до 0,2 лв. на 1 куб. м” се заличават.
11. В т. 10 се правят следните изменения:
а) в буква ”а” думите “от 0,1 до 0,3 лв. на 1 куб. м” се заличават;
б) в буква “б” думите “от 0,4 до 1,3 лв. на 1 куб. м” се заличават;
в) в буква “в” думите “от 0,15 до 0,4 лв. на 1 куб. м” се заличават;
г) в буква ”г” думите “от 0,2 до 0,6 лв. на 1 куб. м” се заличават;
д) в буква “д” думите ”от 0,1 до 0,2 лв. на 1 кв. м” се заличават.
§ 38. В чл. 107 се правят следните изменения:
1. Думите “както следва” се заменят със “съгласно чл. 7 и 8”.
2. В т. 1 думите “от 2,8 до 7 лв.” се заличават.
3. В т. 2 думите “от 7 до 14 лв.” се заличават.
4. В т. 3 думите “от 0,7 до 2,8 лв.” се заличават.
5. В т. 4 букви “а” и “б” се отменят.
6. В т. 5 думите “от 1,4 до 3,5 лв.” се заличават.
7. В т. 6 думите “от 1,5 до 7 лв.” се заличават.
8. Създават се т. 7 и 8:
“7. за издаване на разрешение за поставяне на временни съоръжения за
търговия - маси, павилиони, кабини и др.;
8. за издаване на разрешение за строеж, основен ремонт и преустройство
на съществуващи сгради и помещения в тях.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 38, който
става § 34 и предлага следната окончателна редакция;.
§ 34. В чл. 107 се правят следните изменения и допълнения:
1. Думите “както следва” се заменят със “съгласно чл. 7, 8 и 9”.
2. В т. 1 думите “от 2,8 до 7 лв.” се заличават.
3. В т. 2 думите “от 7 до 14 лв.” се заличават.
4. В т. 3 думите “ от 0,7 до 2,8 лв.” се заличават.
5. В т. 4 букви “а” и “б” се отменят.
6. В т. 5 думите “от 1,4 до 3,5 лв.” се заличават.
7. В т. 6 думите “от 1,5 до 7 лв.” се заличават.
8. Създават се т. 7 и 8:
“7. за издаване на разрешение за поставяне на временни съоръжения
за търговия - маси, павилиони, кабини и др.;
8. за издаване на разрешение за строеж, основен ремонт и
преустройство на съществуващи сгради и помещения в тях.”
§ 39. В чл. 110, ал. 1 се правят следните изменения:
1. В т. 1 думите “1,15 лв.” се заличават.
2. В т. 2 думите “0,7 лв.” се заличават.
3. В т. 3 думите “0,7 лв.” се заличават.
4. В т. 4 думите “1,1 лв. “ се заличават.
5. Точка 5 се отменя.
6. В т. 6 думите “1,1 лв.” се заличават.
7. В т. 7 думите “1,4 лв.” се заличават.
8. Точка 8 се изменя така:
“8. за адресна регистрация и/или издаване на удостоверения за постоянен
или настоящ адрес;”.
9. В т. 9 думите “7 лв.” се заличават.
10. В т. 10 думите “1,1 лв.” се заличават.
11. В т. 11 думите “2 лв.” се заличават.
12. В т. 12 думите “0,7 лв.” се заличават.
13. В т. 13 думите “по 0,6 лв. на страница” се заличават.
Предложение на н.п. Панайот Ляков:
В чл. 110, ал.2, т.8 да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 39, който
става § 35.
§ 40. Член 111 се изменя така:
“Чл. 111. По производства за настаняване под наем, продажби, замени
или учредяване на вещни права върху общински имоти се заплаща такса.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 40, който
става § 36.
§ 41. В чл. 112 думите “в размер от 2 до 3 лв.” се заличават.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 41, който
става § 37.
§ 42. В чл. 113 се правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя така:
“(1) За разрешения и лицензни се събира първоначална такса за издаване
на разрешението или лицензията и годишна такса за упражняване на дейността в
размери, определени от общинския съвет, при спазване на следните принципи:
1. размерът на таксите се определя въз основа на разходите, извършвани
от общината, за обработката на документите и за контрола по спазването на
изискванията за предоставянето на разрешението и лицензията;
2. при прекратяването на дейността на даден търговски обект общината
възстановява част от годишната такса, пропорционална на периода, през който
дейността не се осъществява;
3. при сезонна работа годишната такса се заплаща в размер,
пропорционален на периода на извършването й.”
2. Създава се нова ал. 2:
“(2) Таксите по ал. 1 се събират за разрешения и лицензни за:
1. търговия с тютюневи изделия по чл. 30, ал. 1 от Закона за тютюна и
тютюневите изделия;
2. складиране, съхраняване, лагеруване и търговия на едро на вина,
продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки;
3. търговия на дребно с вина, продукти от грозде или вино, спирт,
дестилати и спиртни напитки;
4. търговия с вина и спиртни напитки в заведенията за хранене и
развлечения;
5. временен щанд за продажба на вина, продукти от грозде и вино, спирт,
дестилати и спиртни напитки на панаири, събори, рекламни кампании на фирми
и други подобни - дневна такса за упражняване на правото;
6. за други дейности.”
3. Досегашните ал. 2 и 3 стават съответно ал. 3 и 4.
4. Досегашната ал. 4 става ал. 5 и в нея след думата “задължения” се
добавя “както и на други финансови задължения към общината” и се поставя
запетая.
Предложение на н.п. Никола Николов, Васил Василев, Иван Г. Иванов
и Димитър Йорданов:
В § 42, т.. 2 се изменя така:
“ В чл. 113, ал.2, в т.2, 3, 4 и 5 думата “ вина” отпада
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
42, който става § 38 и предлага следната окончателна редакция:
§ 38. В чл. 113 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
“(1) За разрешения и лицензни се събира първоначална такса за
издаване на разрешението или лицензията и годишна такса за упражняване
на дейността в размери, определени от общинския съвет, при спазване на
следните принципи:
1. размерът на таксите се определя въз основа на разходите,
извършвани от общината, за обработката на документите и за контрола по
спазването на изискванията за предоставянето на разрешението и
лицензията;
2. при прекратяването на дейността на даден търговски обект
общината възстановява част от годишната такса, пропорционална на
периода, през който дейността не се осъществява;
3. при сезонна работа годишната такса се заплаща в размер,
пропорционален на периода на извършването й.”
2. Създава се нова ал. 2:
“(2) Таксите по ал. 1 се събират за разрешения и лицензни за:
1. търговия с тютюневи изделия по чл. 30, ал. 1 от Закона за тютюна
и тютюневите изделия;
2. складиране, съхраняване, лагеруване и търговия на едро на
продукти от грозде и вино, спирт, дестилати и спиртни напитки;
3. търговия на дребно с продукти от грозде или вино, спирт,
дестилати и спиртни напитки;
4. търговия със спиртни напитки в заведенията за хранене и
развлечения;
5. временен щанд за продажба на продукти от грозде и вино, спирт,
дестилати и спиртни напитки на панаири, събори, рекламни кампании на
фирми и други подобни - дневна такса за упражняване на правото”;
3. Досегашните ал. 2 и 3 стават съответно ал. 3 и 4.
4. Досегашната ал. 4 става ал. 5 и в нея след думата “задължения” се
добавя “както и на други финансови задължения към общината,”.
§ 43. Член 115 се отменя
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 43, който
става § 39.
§ 44. В глава трета раздел VIII “Такса за кучета” се отменя.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 44, който
става § 40.
§ 45. В чл. 120, ал. 1 се правят следните изменения:
1. След думите “се заплащат” се добавя “еднократно”.
2. В т. 1 думите “за I зона - от 10 до 20 лв.; за II зона - от 8 до 18 лв.; за III
зона - от 5 до 10 лв.” се заличават.
3. В т. 2 думите “таксите по т. 1, увеличени 5 пъти” се заличават.
4. В т. 3 букви “а” и “б” се отменят.
Предложение на н.п. Панайот Ляков:
В чл. 120, ал. 1 се изменя така:
“(1) За ползване на гробни места се заплащат еднократно такси. ”
Комисията подкрепя предложението по принцип.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 45. който
става § 41.
§ 46. Член 121 се изменя така:
“Чл. 121. Условията и редът за стопанисване на гробищни паркове,
ползване на гробни места и урнов гроб и извършване на погребения се уреждат с
наредба на общинския съвет.”
Комисията не подкрепя предложението на вносителя и предлага § 46
да отпадне.
§ 47. В чл. 123 ал. 3 се изменя така:
“(3) Който декларира данни и обстоятелства, водещи до намаляване или
освобождаване от такса, се наказва с глоба от 20 до 200 лв., а юридическите лица
- с имуществена санкция в размер от 50 до 500 лв.”
Предложение на н.п. Панайот Ляков:
В чл. 123, новата ал.З числото”50” се заменя с числото “ 100”.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
47, който става § 42 и предлага следната окончателна редакция :
§ 42. В чл. 123 ал. 3 се изменя така:
“(3) Който декларира данни и обстоятелства, водещи до намаляване
или освобождаване от такса, се наказва с глоба от 50 до 200 лв., а
юридическите лица и едноличните търговци - с имуществена санкция в
размер от 100 до 500 лв.
§ 48. Член 126 се отменя.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 48, който
става § 43.
§ 49. В чл. 127 ал. 1 се изменя така:
“(1) При неспазване на разпоредби по този закон извън случаите по чл.
123, 124 и 125 на виновните лица се налага глоба в размер от 20 до 200 лв., а на
юридическите лица - имуществена санкция в размер от 100 до 500 лв.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя и предлага
следната окончателна редакция на § 49, който става § 44:
§ 44. В чл. 127 ал. 1 се изменя така:
“(1) При неспазване на разпоредби по този закон извън случаите по
чл. 123, 124 и 125 на виновните лица се налага глоба в размер от 20 до 200
лв., а на юридическите лица и едноличните търговци - имуществена
санкция в размер от 100 до 500 лв.
§ 50. В чл. 128 ал. 1 и 2 се изменят така:
“(1) Актовете за установяване на нарушенията по глава втора и по раздел
I на глава трета се съставят от данъчните органи при териториалните данъчни
дирекции, а наказателните постановления се издават от главния данъчен
директор или от упълномощени от него длъжностни лица.
(2) Актовете за установяване на нарушенията извън случаите по
ал. 1 се съставят от определени от кмета длъжностни лица от общинската
администрация, а наказателните постановления се издават от кмета на общината.
Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на
наказателните постановления се извършват по реда на Закона за
административните нарушения и наказания.”
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 50, който
става § 45 и предлага следната окончателна редакция:
§ 45. В чл. 128 се правят следните изменения и допълнения:
1. Ал. 1 се изменя така:
“(1) Актовете за установяване на нарушенията по глава втора и по
раздел I на глава трета се съставят от данъчните органи при
териториалните данъчни дирекции, а наказателните постановления се
издават от главния данъчен директор или от упълномощени от него
длъжностни лица.
2. Създава се нова ал. 2:
(2) Актовете за установяване на нарушенията извън случаите по
ал. 1 се съставят от определени от кмета длъжностни лица от общинската
администрация, а наказателните постановления се издават от кмета на
общината.”
3. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
§ 51. В § 1 от Допълнителната разпоредба се правят следните изменения
и допълнения:
1. В т. 11:
а) буква “а” се изменя така:
“а) добавката за чужда помощ на инвалидите с намалена
работоспособност над 90 на сто с определена чужда помощ;”
б) създава се буква “д”:
“д) еднократно изплащаните допълнителни суми към пенсиите по
решение на Министерския съвет.”
2. Създават се т. 15, 16, 17 и 18:
“15. “Пълните разходи” включват всички разходи на общината по
предоставяне на услугата, включително съответните разходи: за работни
заплати и осигуровки на персонала; материални, режийни, консултантски; за
управление и контрол; по събиране на таксите и други, имащи отношение към
формирането на размера на таксата, определени конкретно от общинския съвет.
16. “Пазарната цена” е цената на услугата, стоката или ресурса,
формирана на базата на конкуренцията на свободния пазар, при която се ползват
методи на сравнение с цената на аналогични или подобни по вид и качество
услуги, стоки, ресурси.
17. “Основа” за определяне размера на таксата за битови отпадъци е
обективен показател в стойностно изражение, на базата на който се определя
процентът или промилът на пропорционалната такса, или натурален показател,
въз основа на който таксата се определя на единица (например лв./1 човек,
лв./куб. м изразходвана вода и т.н.).
18. “Отчетна стойност” е стойността при счетоводното завеждане на
актива или обезценената/преоценената стойност на актива, когато е извършена
оценка след първоначалното му счетоводно завеждане.”
Предложение на н.п. Михаил Миков
В § 51, т.11, б”а” да отпадне.
Комисията не подкрепя предложението.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 51, който
става § 46 и предлага следната окончателна редакция:
§ 46. В § 1 от Допълнителната разпоредба се правят следните
изменения и допълнения:
1. В т. 11:
а) буква “а” се изменя така:
“а) добавката за чужда помощ на инвалидите с намалена
работоспособност над 90 на сто с определена чужда помощ;”
б) създава се буква “д”:
“д) еднократно изплащаните допълнителни суми към пенсиите по
решение на Министерския съвет.”
2. Създават се т. 15,16 и 17.:
“15. “Пълните разходи” включват всички разходи на общината по
предоставяне на услугата, включително съответните разходи: за работни
заплати и осигуровки на персонала; материални, режийни, консултантски;
за управление и контрол; по събиране на таксите и други, имащи
отношение към формирането на размера на таксата, определени конкретно
от общинския съвет.
16. “Основа” за определяне размера на таксата за битови отпадъци е
обективен показател в стойностно изражение, на базата на който се
определя процентът или промилът на пропорционалната такса, или
натурален показател, въз основа на който таксата се определя на единица
(например лв./1 човек, лв./куб. м изразходвана вода и т.н.).
17. “Отчетна стойност” е стойността при счетоводното завеждане на
актива или обезценената/преоценената стойност на актива, когато е
извършена оценка след първоначалното му счетоводно завеждане.”
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 52. Таксата за битови отпадъци се събира от органите на данъчната
администрация за срок 2 години от влизането в сила на този закон.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 52, който
става § 47.
§ 53. (1) В срок до 30 ноември на предходната година общинският съвет
предоставя на съответните органи на данъчната администрация информация
относно лицата, задължени да заплащат такса за битови отпадъци в общината, и
дължимите от тях суми, в установен от министъра на финансите унифициран
формат на електронен носител.
(2) Ако до посочената дата информация по ал. 1 не бъде предоставена,
данъчната администрация прилага схемата за определяне и събиране на таксата,
действаща през предходната година.”
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
53, който става § 48 и предлага следната окончателна редакция:
§ 48. (1) В срок до 30 ноември 2003 г. общинският съвет предоставя на
съответните органи на данъчната администрация информация относно
лицата, задължени да заплащат такса за битови отпадъци и дължимите от
тях суми. Информацията се предоставя във вид на електронен документ и
при спазване на изискванията на Закона за електронния документ и
електронния подпис или в одобрен от министъра на финансите унифициран
формат на електронен и хартиен носител.
(2) Ако в срока по ал. 1 информацията не бъде предоставена,
данъчната администрация събира таксата в определените от общинския
съвет размери и основа, действаща към 31 декември на предходната година,
от данъчнозадължените лица по чл. 11.
§ 54. В чл. 16 от Закона за туризма (ДВ, бр. 56 от 2002 г.) се правят
следните изменения:
1. Алинея 1 се отменя.
2. В ал. 2 думите “във фонда по ал. 1” се заменят със “за развитието на
туризма в общината”.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 54, който
става § 49.
§ 55. В чл. 21 от Закона за местното самоуправление и местната
администрация (обн., ДВ, бр. 77 от 1991 г.; изм. и доп., бр. 24, 49 и 65 от 1995 г.,
бр. 90 от 1996 г., бр. 122 от 1997 г., бр. 33, 130 и 154 от 1998 г., бр. 67и69от 1999
г., бр. 26 и 85 от 2000 г., бр. 1 от 2001 г. и бр. 28 и 45 от 2002 г.) т. 7 се изменя
така:
“7. определя размера на местните данъци в граници, предвидени със
закон, и размера на местните такси;”.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
55, който става § 50 и предлага следната окончателна редакция :
§ 50. В Закона за местното самоуправление и местната
администрация (обн., ДВ, бр. 77 от 1991 г.; изм. и доп., бр. 24, 49 и 65 от 1995
г., бр. 90 от 1996 г., бр. 122 от 1997 г., бр. 33,130 и 154 от 1998 г., бр. 67и69от
1999 г., бр. 26 и 85 от 2000 г., бр. 1 от 2001 г. и бр. 28 и 45 от 2002 г.) в чл. 21,
ал. 1, т. 7 се изменя така:
“7. определя размера на местните такси;”.
§ 56. В срок до три месеца от обнародването на закона, но не по-късно от
приемането на общинския бюджет, общинският съвет приема наредба по чл. 8,
ал. 5. До приемането на наредбата се прилагат разпоредбите по определянето и
администрирането на таксите на досега действащия закон.
Комисията подкрепя предложението на вносителя за § 56, който
става § 51 и предлага следната окончателна редакция:
§ 51. В срок до три месеца от влизането в сила на закона, но не по-
късно от приемането на общинския бюджет, общинският съвет приема
наредбата по чл. 9. До приемането на наредбата определянето и
администрирането на таксите се извършва по досегашния ред.
§ 57. Законът влиза в сила от 1 януари 2003 г.
Комисията подкрепя по принцип предложението на вносителя за §
57, който става § 52 и предлага следната окончателна редакция:
§ 52. Законът влиза в сила от 1 януари 2003 г., с изключение на § 11, §
12, § 13, т. 1, § 14, § 15, § 16, § 17 и § 18, които влизат в сила от 1 януари 2004
г. и на § 13, т. 2, който влиза в сила от 1 януари 2005 г.”
София, 5 декември 2002 г.