Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Парламентарни комисии
Kомисия по правни въпроси
Kомисия по правни въпроси
16/07/2003 второ гласуване

    ДОКЛАД
    на Комисията по правни въпроси
    ОТНОСНО: Законопроектите за изменение и допълнение на Закона за
    местните избори, № 354-01-18, внесен от народните представители Ремзи Осман
    и Четин Казак; № 354-01-19, внесен от Сергей Станишев и група народни
    представители; №354-01-29, внесен от народния представител Младен
    Червеняков; № 354-01-42, внесен от Екатерина Михайлова и група народни
    представители; № 354-01-44, внесен от Анастасия Мозер и група народни
    представители и № 354-01-50, внесен от Владимир Дончев и група народни
    представители.
    ОБЩ ПРОЕКТ
    ВТОРО ЧЕТЕНЕ
    ЧАСТ ВТОРА
    ДОКЛАД
    на Комисията по правни въпроси
    ОТНОСНО: Законопроектите за изменение и допълнение на Закона за
    местните избори, № 354-01-18, внесен от народните представители Ремзи Осман
    и Четин Казак; № 354-01-19, внесен от Сергей Станишев и група народни
    представители; №354-01-29, внесен от народния представител Младен
    Червеняков; № 354-01-42, внесен от Екатерина Михайлова и група народни
    представители; № 354-01-44, внесен от Анастасия Мозер и група народни
    представители и № 354-01-50, внесен от Владимир Дончев и група народни
    представители.
    ОБЩ ПРОЕКТ
    ВТОРО ЧЕТЕНЕ
    ЧАСТ ВТОРА
    ЗАКОН
    за изменение и допълнение на
    Закона за местните избори
    § 22. Член 69 се изменя така:
    “Чл. 69. (1) При избори за общински съветници всеки кандидат за
    съветник може да разходва за предизборна агитация не повече от:
    1. за община с население до 30 000 жители - до 1 000 лв.;
    2. за община с население до 60 000 жители - до 2 000 лв.;
    3. за община с население до 100 000 жители - до 4 000 лв.;
    4. за община с население до 200 000 жители - до 8 000 лв.;
    5. за община с население над 200 000 жители - до 10 000 лв.
    (2) При избори за кмет на община всеки кандидат за кмет може
    да разходва за предизборна агитация:
    1. за община с население до 30 000 жители - до 50 000 лв.;
    2. за община с население до 60 000 жители - до 100 000 лв.;
    3. за община е население до 100 000 жители - до 200 000 лв.;
    4. за община с население до 200 000 жители - до 500 000 лв.;
    5. за община с население над 200 000 жители - до 1 000 000 лв.
    (3) При избори за кмет на кметство всеки кандидат за кмет
    може да разходва за предизборна агитация:

    2
    1. за кметство с население до 1000 жители - до 5000 лв.
    2. за кметство с население над 1000 жители - до 10 000 лв.”
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 22 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 22 се изменя така:
    § 22. В чл. 69 в края на изречението се поставя запетая и се добавя
    “за София — не повече от 40 000 лв., и за градовете с районно деление — не
    повече от 30 000 лв.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА ЕЛКА АНАСТАСОВА:
    В § 22 се правят следните промени: В чл. 69, ал. 2 се изменя така:
    (2) При избори на кмет на община всеки кандидат може да разходва
    за предизборна агитация:
    1. за община с население до 30 000 жители - до 25 000 лв.;
    2. за община с население до 60 000 жители - до 50 000 лв.;
    3. за община с население до 100 000 жители - до 100 000 лв.;
    4. за община с население до 200 000 жители - до 250 000 лв.;
    5. за община с население над 200 000 жители - до 500 000 лв.;
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ ЗА § 22:
    § 22. Член 69 се изменя така:
    “Чл. 69. (1) Всеки кандидат за общински съветник може да разходва
    за предизборна агитация не повече от 5000 лева.
    (2) Всеки кандидат за кмет на община може да разходва за
    предизборна агитация:
    1. за община с население до 30 000 жители — до 25 000 лв.;
    2. за община с население до 60 000 жители - до 50 000 лв.;
    3. за община с население до 100 000 жители - до 100 000 лв.;
    4. за община с население до 200 000 жители - до 250 000 лв.;
    5. за община с население над 200 000 жители — до 500 000 лв.;
    (3) Всеки кандидат за кмет на кметство може да разходва за
    предизборна агитация:
    1. за кметство с население до 1000 жители - до 5000 лв.
    2. за кметство с население над 1000 жители - до 10 000 лв.”
    § 23. В чл. 72, ал. 2 се създава т. 5:
    “5. Бюлетина за кмет на район, ако се произвежда такъв избор”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 23 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.

    3
    § 24. Чл. 73 се изменя така:
    "Чл. 73 (1) Бюлетините съдържат:
    1. името на общината и номера на избирателния район;
    2. наименованието на политическата партия, коалиция или инициативен
    комитет;
    3. името на кандидата за кмет, съответно имената на кандидатите
    от партийната листа или на независимите кандидати за съветници.
    (2) В горния ляв ъгъл на отделен ред с увеличен и удебелен шрифт се
    отпечатва в каре номерът на съответната партия, коалиция или инициативен
    комитет.
    Политически партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали
    кандидати за съветници и/или кметове в общинската избирателна комисия,
    имат единен номер на бюлетината за всеки вид избор, за който са
    регистрирали кандидати на територията на общината.
    (3) Номерът по ал. 2 се определя от общинската избирателна комисия
    чрез общ жребий между всички политически партии, коалиции и
    инициативни комитети, регистрирали кандидати за съветници и/или кметове,
    не по-късно от двадесет и пет дни преди изборния ден.
    (4) Резултатът от жребия по ал. 3 се обявява от общинската избирателна
    комисия на видно място в районите на избирателните секции в общината и чрез
    местните медии.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 24 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 24 се изменя така:
    В чл. 73 се правят следните промени:
    1. В ал. 1, т. 1 се изменя така:
    “1. бюлетините за избор на общински съветници съдържат:”
    2. Създава се нова т. 4:
    “4. пред наименованието на партиите и коалициите, регистрирали
    кандидатски листи, и пред имената на независимите кандидати се изписва
    поредният номер, получен при жребия по реда на ал. 2.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ ЗА § 24:
    § 24. Член 73 се изменя така:
    "Чл. 73 (1) Бюлетините съдържат:
    1. името на общината и номера на избирателния район;
    2. наименованието на политическата партия, коалиция или инициативен
    комитет;
    3. името на кандидата за кмет, съответно имената на кандидатите
    от партийната листа или на независимите кандидати за съветници.
    (2) В горния ляв ъгъл на отделен ред е увеличен и удебелен шрифт се
    отпечатва в каре номерът на съответната партия, коалиция или

    4
    инициативен комитет. При идентичност на политическите партии и
    коалиции, регистрирали кандидати за съветници и/или кметове в
    общинската избирателна комисия, същите имат единен номер на
    бюлетините за всеки вид избор, за който са регистрирали кандидати на
    територията на общината.
    (3) Номерът по ал. 2 се определя от общинската избирателна
    комисия чрез общ жребий между всички политически партии,
    коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати за
    съветници и/или кметове, не по-късно от 25 дни преди изборния ден.
    (4) Резултатът от жребия по ал. 3 се обявява от общинската
    избирателна комисия на видно място в районите на избирателните секции в
    общината и чрез местните медии.”
    § 25. Член 73а се отменя.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 25 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО-
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 25 ДА ОТПАДНЕ.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 25 се изменя така;
    В чл. 73 се създава се нова т. 4:
    “4. пред имената на кандидатите се изписва поредният номер,
    получен по реда ал. 2.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА РЕМЗИ ОСМАН:
    Създава се § 25а. В чл. 74, ал. 1 думата “печатите” се заличава.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ;
    Създава се § 25а: В чл. 74 се създава се нова ал. 2:
    (2) Забранява се предварителното раздаване на бюлетини и пликове.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО И ПРЕДЛАГА
    СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ НА § 25 а:
    § 25а. В чл.74 се правят следните изменения и допълнения;
    1. В ал.1 думите “ Бюлетините и пликовете, печатите и списъците” се
    заменят с “ Бюлетините, пликовете и списъците”.
    2. Създава се нова ал.2;
    “(2) Забранява се предварителното раздаване на бюлетини и
    пликове.”

    5
    § 26. Създава се чл. 76а:
    “Чл. 76а. (1) Когато в сграда с повече от един етаж има секции и на горни
    етажи и секцията по адрес на регистрация на избирател с физически увреждания
    на опорно-двигателния апарат или с увреждания на зрението се намира на някой
    от тях, избирателят може да гласува в избирателна секция, която се намира на
    първия етаж (партер), изрично посочена с решение на ОИК.
    (2) В сградата по ал. 1 задължително се обособява поне една
    секция на първия етаж (партера) за избиратели с физически увреждания на
    опорно-двигателния апарат и със зрителни увреждания, която да е с най-малко
    избиратели по основен избирателен списък.
    (3) Пред избирателната секция по ал. 1 се поставя табела и
    други обозначителни знаци, на които се отбелязва и допълнителното й
    предназначение.
    (4) Не по-късно от 7 дни преди датата на провеждане на
    изборите ОИК оповестява по подходящ начин чрез средствата за масово
    осведомяване и местния печат мерките по осигуряване на подходящи
    транспортно-технически средства, позволяващи на хората с физически и
    зрителни увреждания да се придвижат и да гласуват в изборния ден.
    (5) В обявлението по ал. 4 се посочва телефон и адрес, на
    който могат да се правят заявки за транспортно-техническа помощ в изборния
    ден.
    (6) Всеки човек с физическо или зрително увреждане, чието
    самостоятелно придвижване до избирателната секция е затруднено, може в срок
    до 48 часа преди изборния ден да уведоми ОИК за желанието се да гласува.
    ОИК е длъжна да осигури подходящи транспортно-технически условия за това,
    съобразявайки се с вида и степента на увреждане на гласоподавателя.
    (7) Разходите по изпълнение на мерките по ал. 4 се поемат от
    съответния общински бюджет.”
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 26 отпадат ал. 4, 5, 6 и 7.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ЧАСТИЧНО ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА
    АЛ.6 И 7.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 26 Създава се чл.76а:
    “Чл.76а (1) Когато в сграда с повече от един етаж има секции и на горни
    етажи и секцията по адресна регистрация на избирател е физически
    увреждания на опорно-двигателния апарат или със увреждания на
    зрението се намира на някой от тях, избирателят може да гласува в
    избирателна секция, която се намира на първия етаж (партер), изрично
    посочена е решение на ОИК.
    (2) В сградата по т.1 задължително се обособява поне една секция на
    първия етаж (партера) за избиратели е физически увреждания на опорно-
    двигателния апарат и със зрителни увреждания, която да е е най-малко
    избиратели по основен избирателен списък.

    6
    (3) Пред избирателната секция по ал.1 се поставя табела и
    обозначителни знаци, на които се отбелязват и допълнителното й
    предназначение.
    (4) Не по-късно от 7 дни преди датата на провеждане на изборите
    ОИК оповестява по подходящ начин, чрез средствата за масово
    осведомяване и местния печат мерките по осигуряване на подходящи
    транспортно-технически средства, позволяващи на хората с физически и
    зрителни увреждания да се предвижат и да гласуват в изборния ден.
    (5) В обявлението по ал.4, ОИК посочва телефон и адрес, на който
    могат да се правят заявки за транспортно-техническа помощ в изборния
    ден.
    (6) Всеки човек с физическо или зрително увреждане, чието
    самостоятелно придвижване до избирателната секция е затруднено може в
    срок до 48 часа преди изборния ден да уведоми ОИК за желанието си да
    гласува. ОИК е длъжна да осигури подходящи транспортно-технически
    условия за това, съобразявайки се с вида и степента на увреждане на
    гласоподавателя.
    (7) Разходите по изпълнение на мерките по ал.4 се поемат от
    съответния общински бюджет.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПО ПРИНЦИП ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 26 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 26. Създава се чл. 76а:
    “Чл. 76а. (1) Когато в сграда с повече от един етаж има секции и на
    горни етажи и секцията на избирател с физически увреждания на опорно-
    двигателния апарат или с увреждания на зрението се намира на някой от
    тях, избирателят може да гласува в избирателна секция, която се намира
    на първия етаж (партер), изрично посочена с решение на ОИК.
    (2) В сградата по ал. 1 задължително се обособява поне
    една секция на първия етаж (партера) за избиратели с физически
    увреждания на опорно-двигателния апарат и със зрителни увреждания,
    която да е с най-малко избиратели по основен избирателен списък.
    (3) Пред избирателната секция по ал. 1 се поставя табела и
    други обозначителни знаци, на които се отбелязва и допълнителното й
    предназначение.
    (4) Не по-късно от 7 дни преди датата на провеждане на
    изборите ОИК оповестява по подходящ начин чрез средствата за масово
    осведомяване и местния печат мерките, позволяващи на хората с
    физически и зрителни увреждания да се придвижат и да гласуват в
    изборния ден.
    (5) В обявлението по ал. 4 се посочва телефон и адрес, на
    който могат да се правят заявки за помощ в изборния ден.
    § 27.В чл. 77 ал. 5 се изменя така:
    "(5) В кабините за гласуване се поставят на разположение на
    избирателите достатъчно количество избирателни бюлетини. Избирателните
    пликове се съхраняват от комисията."

    7
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 27 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 27 се изменя така: В чл. 77, ал. 5 точката в края се заличава и се
    добавя “и пликове. Те се съхраняват от секционната избирателна
    комисия.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 27.
    § 28. В чл. 79 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) Избирателят удостоверява самоличносттта си пред председателя на
    секционната избирателна комисия или натоварен от него член на комисията със
    следните документи за самоличност: паспорт за страната за граждани,
    навършили 70-годишна възраст, ползващи разпоредбите на §9а от Преходните и
    заключителни разпоредби на Закона за българските документи за самоличност,
    срочнослужещите - с военна книжка, а всички останали - с лична карта.”
    2. В ал. 2 думата “паспорта” се заменя с “документа за
    самоличност”.
    3. В ал. 3 думите “паспорта” се заменят с “документа за
    самоличност”.
    4. В ал. 4 думите “адресна регистрация” се заменят с “постоянен
    адрес”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 28 придобива вида:
    В чл.79 се правят следните изменения и допълнения:
    1. Алинея се изменя така:
    “Избирателят удостоверява самоличността си пред председателя на
    секционната избирателна комисия или натоварен от него член на
    комисията със следните документи за самоличност: паспорт за страната за
    граждани, навършили 70-годишна възраст, ползващи разпоредбите на §9а
    от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за българските
    документи за самоличност, срочнослужещите - с военна книжка, а всички
    останали - с лична карта.
    2. В ал.2 думата “паспорта” се заменя е “документа за самоличност”.
    3. В ал.3 думата “паспорта” се заменя с “документа за самоличност”.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПО ПРИНЦИП ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 28, чл. 79 се правят следните промени:
    1. В ал. 1 думите “само паспорт за страната” се заменят с “само с
    лична карта или валиден зелен паспорт за страната за гражданите,
    навършили 70-годишна възраст към 29.12.2000 г., а за срочнослужещите - е
    военна книжка”.
    2. Ал. 2 се изменя така:

    8
    (2) Председателят или упълномощен от него член сверяват данните
    от документа за самоличност с тези в избирателния списък, дава му
    избирателен плик и бюлетините за провежданите в общината избори и го
    допуска в кабината за гласуване.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА РЕМЗИ ОСМАН:
    В § 28, т. 2 след думата “самоличност” се поставя запетая и се
    добавя след думите “избирателен плик” се добавя “за съответния избор”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕТО СЕ ОТТЕГЛЯ.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА ЕЛКА АНАСТАСОВА:
    В § 28 се правят следните промени: В чл. 79, ал. 1, т. 4 след думата
    “постоянен” се добавя “и/или настоящ адрес”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕТО СЕ ОТТЕГЛЯ.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 28 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 28. В чл. 79 се правят следните изменения:
    1. Алинея 1 се изменя така:
    “(1) Избирателят удостоверява самоличността си пред председателя
    на секционната избирателна комисия или натоварен от него член на
    комисията с някой от следните документи за самоличност: паспорт за
    страната за граждани, навършили 70-годишна възраст, ползващи
    разпоредбите на § 9а от преходните и заключителните разпоредби на
    Закона за българските документи за самоличност, срочнослужещите - с
    военна книжка, а всички останали с документ за самоличност.”
    2. В ал. 2 думата “паспорта” се заменя с “документа за
    самоличност”.
    3. В ал. 3 думите навсякъде “паспорта” се заменят с
    “документа за самоличност”.
    4. Ал. 4 се изменя така:
    “ (4) Ако избирателят не е включен в избирателния списък, но има
    постоянен адрес на територията на съответната секция,
    председателят на избирателната комисия го дописва в избирателния
    списък. Постоянният адрес се установява с лична карта или паспорт
    за страната за граждани, навършили 70-годишна възраст, ползващи
    разпоредбите на § 9а от преходните и заключителните разпоредби на
    Закона за българските документи за самоличност. ”
    § 29. Създава се нов чл. 79а:
    “Чл. 79а. (1) Избиратели с физически увреждане на опорно-двигателния
    апарат и нарушения със зрението удостоверява самоличността си с документ за
    самоличност пред СИК в секцията по чл. 76а, ал. 1.
    (2) Член на СИК от секцията по чл. 76а, ал. 1, определен от председателя
    и секретаря й, отива в СИК по адрес на регистрация на избирателя с документа
    му за самоличност.

    9
    (3) След сверяване на данните на избирателя от документа му за
    самоличност с тези от основния избирателен списък председателят на СИК в
    секцията по постоянен адрес зачертава името и останалите данни на избирателя
    в основния избирателен списък, отбелязва в графа “Забележки”, че избирателят
    ще гласува в секцията по чл. 76а, ал. 1, и съставя протокол в два екземпляра - по
    един за всяка СИК.
    (4) Протоколът съдържа:
    1. номер и дата на издаване на протокола;
    2. данни да секцията и СИК, издаващи протокола;
    3. име, ЕГН и адрес на избирателя;
    4. номер на секцията по чл. 76а, ал. 1, в която ще гласува
    избирателят.
    (5) Протоколът се подписва от председателя и секретаря на СИК, която
    го съставя.
    (6) Екземпляр от протокола се прилага към основния избирателен
    списък на секцията по постоянен адрес на избирателя.
    (7) Другият екземпляр от протокола се предава на члена на СИК от
    секцията по чл. 76а, ал. 1, като той се връща в секцията се и предава протокола
    на председателя на СИК.
    (8) Избирателят се вписва в основния избирателен списък на секцията по
    чл. 76а, ал. 1, като в графа “Забележки” се отбелязват данните за номера и
    датата на протокола и се вписва думата “протокол”. Протоколът се прилага към
    основния списък, след което избирателят се допуска да гласува.”
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 29 отпада.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 29.Създава се нов чл.79а:
    “чл.79а.(1)Избирателите с физически увреждания на опорно-
    двигателния апарат и нарушения със зрението удостоверяват
    самоличността си с документ за самоличност пред СИК в секцията по
    чл.76а, ал.1.
    (2) Член на СИК от секцията по чл.76а, ал.1, определен от
    председателя и секретаря и, отива в СИК по адрес на регистрация на
    избирателя с документа му за самоличност.
    (3) След сверяване на данните на от документа му за самоличност с
    тези от основния избирателен списък, председателят на СИК в секцията по
    постоянен адрес зачертава името и останалите данни на избирателя в
    основния избирателен списък, отбелязва в графа “Забележки”, че
    избирателят ще гласува в секцията по чл.76а, ал.1, и съставя протокол в
    два екземпляра - по един за всяка СИК.
    (4) Протоколът съдържа:
    1. номер и дата на издаване на протокола;
    2. данни за секцията и СИК, издаващи протокола;
    3. име, ЕГН и адрес на избирателя;
    4. номер на секцията по чл.76а, ал.1, в която ще гласува
    избирателят.

    10
    (5) Протоколът се подписва от председателя и секретаря на СИК,
    която го съставя.
    (6) Екземпляр от протокола се прилага към основния избирателен
    списък на секцията по адресна регистрация на избирателя.
    (7) Другият екземпляр от протокола се предава на члена на СИК от
    секцията по чл.76а, ал.1, като той се връща в секцията си и предава
    протокола на председателя на СИК.
    (8) Избирателят се вписва в основния избирателен списък на
    секцията по чл.76а, ал.1, като в графа “Забележки” се отбелязват данните
    за номера и датата на протокола и се вписва думата “протокол”.
    Протоколът се прилага към основния списък, след което избирателят се
    допуска да гласува.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПО ПРИНЦИП ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА ЕКАТЕРИНА МИХАЙЛОВА И ВАСИЛ
    МАРИНЧЕВ:
    В § 29, в чл. 79а, ал. 4, т. 3 в края се добавя “вид и номер на
    документа за самоличност”.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 29 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 29. Създава се чл. 79а:
    “Чл. 79а. (1) Избирател с физическо увреждане на опорно-
    двигателния апарат и нарушение на зрението удостоверява самоличността
    си с документ за самоличност пред СИК в секцията по чл. 76а, ал. 1.
    (2) Член на СИК от секцията по чл. 76а, ал. 1, определен от
    председателя и секретаря й, отива в СИК на избирателя с документа му за
    самоличност.
    (3) След сверяване на данните на избирателя от документа му за
    самоличност с тези от основния избирателен списък председателят на СИК
    в секцията по постоянен адрес зачертава името и останалите данни на
    избирателя в основния избирателен списък, отбелязва в графа
    “Забележки”, че избирателят ще гласува в секцията по чл. 76а, ал. 1, и
    съставя протокол в два екземпляра - по един за всяка СИК.
    (4) Протоколът съдържа:
    1. номер и дата на издаване на протокола;
    2. данни за секцията и СИК, издаващи протокола;
    3. име, ЕГН и адрес на избирателя, вид и номер на
    документа за самоличност;
    4. номер на секцията по чл. 76а, ал. 1, в която ще гласува
    избирателят.
    (5) Протоколът се подписва от председателя и секретаря на СИК,
    която го съставя.
    (6) Екземпляр от протокола се прилага към основния избирателен
    списък на секцията по постоянен адрес на избирателя.

    11
    (7) Другият екземпляр от протокола се предава на члена на СИК от
    секцията по чл. 76а, ал. 1, като той се връща в секцията си и предава
    протокола на председателя на СИК.
    (8) Избирателят се вписва в основния избирателен списък на
    секцията по чл. 76а, ал. 1, като в графа “Забележки” се отбелязват данните
    за номера и датата на протокола и се вписва думата “протокол”.
    Протоколът се прилага към основния списък, след което избирателят се
    допуска да гласува.”
    § 30. Чл. 80 се изменя така:
    "Чл. 80 (1) Гласуването се извършва по следния ред:
    1. за избиране на общински съветници избирателят влиза в съответната
    кабина, поставя в плика избраната от него бюлетина, излиза от кабината и
    пуска плика в съответната избирателна кутия, след което се подписва в
    избирателния списък в графата "гласувал за съветници";
    2. за избиране на кмет на общината, както и на кмет на района и на кмет
    на кметство избирателят влиза в съответната кабина, поставя в съответните
    пликове избраните от него бюлетини за всеки вид избор, излиза от кабината и
    пуска пликовете в съответните избирателни кутии, след което се подписва в
    избирателния списък в графата "гласувал за кмет".
    (2) Председателят на секционната избирателна комисия или
    упълномощено от комисията лице отбелязва в избирателния списък, че
    избирателят е гласувал.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 30, чл. 80 се заменя със следния текст:
    1. В ал. 1 преди думата “общината” след запетаята се добавя “на
    района”, а думата “съветник” се заменя със “съветници”.
    2. В ал. 1, т. 1 след думите “квадратче пред” се добавя “поредния
    номер, определен при жребия по чл. 73, ал. 2 и чл. 73а, ал. 2”.
    2. Ал. 2 отпада.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 30. придобива вида:
    Ал.2 на чл.80 се изменя така:
    “(2)Председателят на секционната избирателна комисия или
    упълномощено от комисията лице отбелязва в избирателния списък, че
    избирателят е гласувал.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ ЗА § 30:
    § 30. Член 80 се изменя така:
    "Чл. 80. (1) Гласуването за избиране на общински съветници, на
    кмет на общината и на кмет на кметство се извършва по следния ред:
    избирателят влиза в кабината, поставя в плика избраните от него
    бюлетини за всеки вид избор, излиза от кабината и пуска плика в

    12
    избирателната кутия, след което се подписва в избирателния списък в
    графата "гласувал".
    (2) Председателят на секционната избирателна комисия или иеин
    член отбелязва в избирателния списък, че избирателят е гласувал.
    § 31. В чл. 81, ал. 2 думите “физически недостатъци” се заменят е
    “физическо увреждане”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    §31.В чл.81, ал.2 думите “физически недостатъци” се заменят е
    “физическо увреждане”.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 31 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 31. В чл. 81, ал. 2 думите “физически недостатъци, които не му
    позволяват” се заменят с “физическо увреждане, което не му позволява”.
    § 32. В чл. 82 се изменя така:
    "Чл. 82 (1) Членовете на секционната избирателна комисия и
    представители на политическите партии, коалиции и инициативни комитети
    периодично проверяват наличието на бюлетините за различните листи и
    кандидатите, когато в избирателната кабина няма избирател.
    (2) Председателят на секционната избирателна комисия
    при поискване разрешава на застъпниците на кандидатите и на наблюдателите
    да проверяват наличието на бюлетини в избирателната кабина."
    (3) Забранява се изнасянето на бюлетини, пликове и
    избирателни кутии от изборните помещения.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ;
    § 32 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 32 отпада.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 32 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 32. В чл. 82 се правят следните изменения и допълнения:
    1.Създават се нови ал.1 и 2:
    “ (1) Членовете на секционната избирателна комисия и
    представители на политическите партии, коалиции и инициативни
    комитети периодично проверяват наличието на бюлетините за
    различните листи и кандидатите, когато в избирателната кабина няма
    избирател.

    13
    (2) Председателят на секционната избирателна комисия при
    поискване разрешава на застъпниците на кандидатите и на наблюдателите
    да проверяват наличието на бюлетини в избирателната кабина."
    2. Досегашният текст става ал.3.
    § 33. В чл. 88 накрая се добавя “и представители на социологически
    звена и колективи, регистрирани при условията на чл. 67.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    §ЗЗ. В член 88 накрая се добавя “и представители на социологически
    звена и колективи, регистрирани при условията на чл.67.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 33
    И ПРЕДЛАГА § 33 ДА ОТПАДНЕ.
    § 34. Чл. 90 се изменя така:
    "Чл. 90 (1) Недействителни са бюлетините, когато:
    1. са намерени в избирателната кутия без плик;
    2. в избирателния плик са поставени две или повече бюлетини за един и
    същи избор за различни кандидатски листи или за кандидати на различни
    политически партии, коалиции или независими кандидати. Тези бюлетини се
    броят за една недействителна бюлетина;
    3. не са по установения образец.
    (2) Ръчно написани думи и знаци, промяна в поредността на
    кандидатите, допълнително вписани имена от избирателя, механични
    увреждания, зацапвания или зачертавания върху бюлетината не я правят
    недействителна.
    (3) Празните пликове се смятат за недействителни бюлетини;
    (4) Недействителните бюлетини се описват в отделен опис и се
    съхраняват отделно. Недействителните бюлетини по ал. 1, т. 1 се отделят,
    преди да започне отварянето на избирателните пликове. Върху тях
    председателят на секционната избирателна комисия написва "намерени без
    плик" и се подписва.
    (5) Когато секционната избирателна комисия констатира, че в даден
    плик има една или няколко недействителни бюлетини, тя ги оставя обратно в
    плика и отбелязва техния вид и брой в описа.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 34 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Текстът на § 34 се заменя със следния текст: В чл. 90 се правят
    следните изменения и допълнения:
    1. В ал. 1 се създават нови т. 6 и 7:

    14
    “6. върху бюлетината има отбелязвания, които опорочават
    свободата или нарушават тайната на вота на избирателя;
    7. заедно с бюлетината в плика са намерени други писмени
    материали, знаци, подписи, вещи и други, които опорочават свободата или
    нарушават тайната на вота на избирателя/'
    2. В ал. 2 в края на текста се поставя запетая и се добавя „освен ако
    дават възможност за индивидуализиране вота на избирателя. В този случай
    бюлетината се счита за недействителна”.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО-
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 34 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 34. Член 90 се изменя така:
    "Чл. 90. (1) Недействителни са бюлетините, когато:
    1. са намерени в избирателната кутия без плик;
    2. в избирателния плик са поставени две или повече бюлетини за
    един и същи избор за кандидати на различни политически партии,
    коалиции или независими кандидати. Тези бюлетини се броят за една
    недействителна бюлетина за съответния вид избор;
    3. не са по установения образец.
    (2) Ръчно написани думи и знаци, промяна в поредността на
    кандидатите, допълнително вписани имена от избирателя, механични
    увреждания, зацапвания или зачертавания върху бюлетината не я правят
    недействителна.
    (6) Празните пликове се смятат за недействителни бюлетини;
    (7) Недействителните бюлетини се описват в отделен опис и се
    съхраняват отделно. Недействителните бюлетини по ал. 1, т. 1 се
    отделят, преди да започне отварянето на избирателните пликове. Върху
    тях председателят на секционната избирателна комисия написва
    "намерени без плик" и се подписва.
    (8) Когато секционната избирателна комисия констатира, че в
    даден плик има една или няколко недействителни бюлетини, тя ги оставя
    обратно в плика и отбелязва техния вид и брой в описа.
    § 35. В чл. 91 се правят следните изменения:
    1. Създават алинеи 3 и 4:
    "(3) Гласът е действителен, ако в плика е намерена една бюлетина или
    ако в плика са намерени две или повече бюлетини, подадени за един и същи
    кандидат или една и съща кандидатска листа по установения образец
    (4) Когато в плика са поставени две или повече еднакви бюлетини от един
    и същи вид, те се смятат за една. Намерените в повече бюлетини се отделят и се
    анулират с подпис на председателя на комисията. Те се вписват в описа и се
    съхраняват отделно”.
    2. Досегашните алинеи 3 и 4 стават съответно алинеи 5 и 6.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 35 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО

    15
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ;
    § 35 отпада.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕЯ.ЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 35 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 35. В чл. 91 се правят следните допълнения:
    1. Създават се нови ал. 1 и 2 :
    "(1) Гласът е действителен, ако в плика е намерена поне една
    бюлетина или ако в плика са намерени две или повече бюлетини, подадени
    за един и същи кандидат или една и съща кандидатска листа по
    установения образец.
    (2) Когато в плика са поставени две или повече еднакви бюлетини от
    един и същи вид, те се смятат за една. Намерените в повече бюлетини се
    отделят и се анулират с подпис на председателя на комисията. Те се вписват в описа и се съхраняват отделно”.
    § 36. В чл. 92, ал. 1 след думите "за кмет на община" се добавят думите "за
    кмет на район".
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 36 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 36 отпада.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 36 ДА ОТПАДНЕ.
    § 37. В чл. 93 се създава т. 5:
    "5. за избиране на кмет на район, ако се произвежда такъв избор."
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 37 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 37 ДА ОТПАДНЕ.
    § 38. В чл. 94, ал. 1, т. 1 накрая се добавя "в протокола за избиране на кмет
    на район се посочва и номерът на избирателния район".
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 38 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 38 ДА ОТПАДНЕ.

    16
    § 39. В чл. 95, ал. 1 след думите "на община" се добавя "район".
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 39 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕЛЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    § 39 се допълва със следния текст:
    В чл. 95 ал. 1 се изменя така:
    (1) Протоколите на секционните комисии се съставят в три
    екземпляра, като;
    1. първите екземпляри от протоколите за избор на кмет на район се
    изпращат в районната избирателна комисия;
    2. първите екземпляри от протоколите за избор на кмет на община
    или кметство и за избор на общински съветници се изпращат на
    общинската избирателна комисия.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕЛЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 39 ДА ОТПАДНЕ.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 39а. Създава се нов чл. 96:
    “Чл. 96.(1) Районните избирателни комисии съставят протокол за
    отчитане на резултатите о г гласуването за избиране на кмет на район.
    (2) В протоколите по ал. 1, съставени на базата на протоколите на
    секционните избирателни комисии, се посочва броят на:
    1. секционните избирателни комисии;
    2. секционните избирателни комисии, съставили протоколите за гласуване;
    3. избирателите в съответните райони според броя на
    избирателните списъци и вписваните допълнителни избиратели в изборния
    ден;
    4. регистрираните кандидати;
    5. гласувалите избиратели според подписите в избирателния
    списък;
    6. гласувалите избиратели според намерените в избирателните
    кутии пликове;
    7. действителните бюлетини и празните пликове;
    8. недействителните бюлетини и празните пликове;
    9. подадените възражения, заявления, жалби до районната
    избирателна комисия и решенията по тях.
    (3) Данните по ал. 2 се вписват с думи и числа.
    (4) Всяка партия, коалиция, инициативен комитет и кандидат
    могат да получат извлечение от протоколите, изготвени по реда на ал. 1 и 2
    съгласно установен образец.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.

    17
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 39б. Създава се нов чл. 97;
    “Чл. 97. (1) На основата на получените данни районната избирателна
    комисия определя изборните, които се отразяват в протокола.
    (2) За избран за кмет се смята кандидатът, получил повече от
    половината от подадените действителни гласове. Председателят на районната
    избирателна комисия издава на спечелилия кандидат удостоверение за
    избирането му за кмет на район.
    (3) Когато на първи тур никой от кандидатите не е избран, се
    провежда втори тур не по-късно от 7 дни от датата на произвеждане на първия тур, в неработен ден.
    (4) На втори тур участват само първите двама кандидати,
    получили най-голям брой действителни гласове. Ако трима или повече
    кандидати са получили най-голям и равен брой гласове, всички те се допускат
    до втори тур. Ако един кандидат е получил най-много гласове, а двама или
    трима след него са с равен брой гласове, до втори тур се допускат получилите равен брой гласове кандидати, класирани на второ място.
    (5) За избран на втория тур се счита кандидатът, получил най-
    голям брой действителни гласове.
    (6) Ако никой от кандидатите не е избран, президентът на РБ
    насрочва нов избор по предложение на ЦКМИ.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 39в. Създава се нов чл. 98:
    “Чл. 98. Протоколът на районната избирателна комисия се изготвя в
    два екземпляра, като първият се предава в общинската избирателна комисия,
    а вторият се изпраща на ЦКМИ.”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    § 40. В чл. 99 се правят следните изменения и допълнения:
    1. думите "три протокола" се заменят с думите "протоколи за";
    2. създава се точка 4:
    "4. за избор на кмет на район - за избора във всеки район се съставя
    отделен протокол.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 40 да отпадне.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 40 И
    ПРЕДЛАГА СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ:
    § 40. В чл. 99 думите "три протокола" се заменят с"протоколи".

    18
    § 41. В чл. 100, ал. 1, т. 3 след думите "в общината" се добавя "района".
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 41 да отпадне.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА § 41 ДА ОТПАДНЕ.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 41а. В чл. 104, ал. 1 след думите “решението на" се
    добавя “районната, съответно на”.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 41б. В чл. 108, ал. 1, т. 7 след думата “назначава” се
    добавя “районните и”.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПРЕДЛАГА ДА СЕ СЪЗДАДЕ § 41А СЪС
    СЛЕДНОТО СЪДЪРЖАНИЕ:
    § 41а. В допълнителните разпоредби се създава § 1а:
    “§ 1а. Парламентарно представени партии и коалиции по смисъла
    на този закон са тези, които притежават законна регистрация и имат
    своя парламентарна група или достатъчен брой народни представители,
    за да образуват такава.”
    § 42. Параграф 4 от Преходните и заключителните разпоредби се отменя.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 42. Параграф 4 от преходните и заключителните разпоредби се
    отменя.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ТЕКСТА НА ВНОСИТЕЛЯ ЗА § 42.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА МЛАДЕН ЧЕРВЕНЯКОВ:
    Създава се нов § 42а. В Преходните и заключителните разпоредби се
    правят следните изменения:
    1. Създава се нов § 8:
    § 8. В Закона за административно-териториалното деление на
    Република България (обн., ДВ, бр.63/95) се правят следните промени:
    1. В чл. 16, ал. 1 числото “500” се заменя със “100”.
    2. В § 3 от допълнителните разпоредби след думата “общини” се
    добавя “райони”.
    2. Създава се нов § 10:

    19
    “§ 10. В Закона за държавния печат и знаме на РБ (обн.ДВ,бр.47/98
    г.) навсякъде в текста след думата “общини” се добавя “и райони”. Там,
    където са съществували до заличаването им със ЗИД на ЗМСМА
    (обн.ДВ,бр.69/99 г.).”
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ:
    Създава се нова допълнителна разпоредба § 42а; В Закона за
    административно-териториалното устройство на Република България
    (обн. ДВ,бр.63/95) в чл. 16, ал. 1 числото “500” се заменя със “100”.
    КОМИСИЯТА НЕ ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО.
    § 43. Навсякъде в закона думите “Централна комисия за местни избори”
    се заменят с “Централна избирателна комисия за местни избори”.
    ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА БОРИСЛАВ РАЛЧЕВ:
    § 43. Навсякъде в закона думите “Централна комисия за местни
    избори” се заменят с “Централна избирателна комисия за местни избори”.
    КОМИСИЯТА ПОДКРЕПЯ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО И ПРЕДЛАГА
    СЛЕДНАТА РЕДАКЦИЯ ЗА § 43;
    Допълнителна разпоредба
    § 43. Навсякъде в закона думите “Централна/та комисия за местни
    избори” се заменят с “Централна/та избирателна комисия за местни
    избори”.
    Форма за търсене
    Ключова дума