Kомисия по вътрешна сигурност и обществен ред
31/07/2003 второ гласуване
ДОКЛАД
II-о гласуване
ОТНОСНО: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за
контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и
боеприпасите, № 302-01-29, внесен от Министерски съвет на 30.05.2003
год.
ДОКЛАД
II-о гласуване
ОТНОСНО: Законопроект за изменение и допълнение на Закона за
контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и
боеприпасите, № 302-01-29, внесен от Министерски съвет на 30.05.2003
год.
Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за контрол
над взривните вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите, № 302-
01-29, внесен от Министерски съвет на 30.05.2003 год. е приет на първо
гласуване от Народното събрание на 16.07.2003 год. В срока по мл. 70 (1)
от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание
са постъпили писмени предложения от 3 народни представители. На
основание чл. 70 (2) от Правилника за организацията и дейността на
Народното събрание Комисията по вътрешна сигурност и обществен
ред обсъди предложения законопроект на заседание, проведено на
30.07.2003 год.
В предлагания законопроект са отразени и предложенията на
народните представители, направени на заседанията на Комисията,
които са приети в кода на дебатите.
След проведените разисквания Комисията по вътрешна
сигурност и обществен ред предлага на Народното събрание следния
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за контрол над взривните
вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите
(Обн., ДВ, бр. 133 от 1998 г.; изм. и доп., бр. 85 от 2000 г. и бр. 99
от 2002 г.)
Становище на КВСОР:
Приема наименованието на закона, предложено от вносителя.
Предложение на Нонка Матова (вх. № 354-04-221/ 22.07.2003год.):
В чл. 5, ал. 3, т. 4 след думите "автоматично оръжие" се добавя
изразът: "като за културни цели, филмови и телевизионни продукции,
театрални спектакли и други културни прояви се обезопасява със
специално приспособление, непозволяващо изхвърляне на боен припас, а за
колекционерски цели", след което текстът продължава.
Комисията не приема предложението.
§ 1. В чл. 12 се правят следните изменения:
1. В ал. 1:
а) точка 1 се изменя така:
“1. са осъждани за умишлено престъпление от общ характер или
срещу тях е започнало наказателно преследване за умишлено престъпление
от общ характер;”;
б) в т. 3 след думата “заболяване” текстът до края се заличава;
в) точки 4, 5 и 6 се изменят така:
“4. през последните три години принудително са настанявани в
лечебно заведение по чл. 59 и следващите от Закона за народното здраве;
5. през последните три години два или повече пъти са настанявани в
заведение за отрезвяване по чл. 82, ал. 1 от Закона за Министерството на
вътрешните работи;
6. през последните три години три или повече пъти имат
констатирани нарушения на обществения ред вследствие на употреба на
алкохол, установени с наказателно постановление, или наложени
административни наказания по Указа за борба с дребното хулиганство.”
Предложение на Йордан Соколов и Васил Панта (вх. № 354-04-220/
22.07.2003год,):
1. § 1, в чл. 12, ал. 1, т. 6 след думата "ред" отпадат думите
"вследствие на употреба на алкохол ".
2. Към § 1, чл. 12, ал. 1 се създава нова т. 7 със следното
съдържание: "В последните три години е лекуван за употреба на
наркотици, за което представя удостоверение от Националния център по
наркомания със заключение за незавършено лечение".
2. Алинея 2 се изменя така:
“(2) Обстоятелствата по ал. 1, т. 4, 5 и 6 се установяват от директора
на Дирекцията на Национална служба “Полиция”, от упълномощено от него
длъжностно лице или от началника на районното полицейско управление по
постоянния адрес по служебен път.”
3. Алинеи 3 и 4 се отменят.
Предложение на НонкаМатова (вх. № 354-04-221/22.07.2003год.):
Чл. 12, ал. 3 да отпадне.
Становище на КВСОР:
Комисията приема по принцип текста на вносителя и
предложенията на народните представители и предлага §1 да добие
следната редакция:
§1. В чл.12 се правят следните изменения:
1. В ал. 1;
а) точка 1 се изменя така:
срещу тях е започнало наказателно преследване за умишлено
б) в т. 3 след думата "заболяване” текстът до края се заличава;
в) точки 4,5ибсе изменят така:
4. през последните три години принудително са настанявани в
лечебни заведения по чл. 69 и следващите от Закона за народното здраве
или са лекувани за употреба на наркотични вещества;
5. през последните три години два или повече пъти са
настанявани в заведение за отрезвяване по чл. 82, ал. 1 от Закона за
Министерството на вътрешните работи;
6. през последните три години три ти повече пъти са
нарушавали обществения ред, за което са им налагани
административни наказания.
2. Алинея 2 се изменя така:
"(2) Обстоятелствата по ал. 1} пи 4, 5 и 6 се установяват по
служебен път от директора на Национална служба пПолиция", от
упълномощено от него длъжностно лице или от началника на
районното полицейско управление по постоянния адрес на лицата. ”
3. Алинеи З и 4 се отменят. „
§ 2. В чл. 13, т. 2 се правят следните изменения и допълнения:
1. Думата “съдружник” се заличава, а след думата ‘‘управителния” се
добавя “или надзорния”.
2. Буква ”а” се изменя така:
“а) е осъждано за умишлено престъпление от общ характер или
срещу което е започнало наказателно преследване за умишлено
престъпление от общ характер;”
3. Букви “в”, “г” и “д” се изменят така:
“в) през последните три години принудително е настанявано в
лечебно заведение по чл. 59 и следващите от Закона за народното здраве;
г) през последните три години два или повече пъти е настанявано в
заведение за отрезвяване по чл. 82, ал. 1 от Закона за Министерството на
вътрешните работи;
д) през последните три години три или повече пъти има констатирани
нарушения на обществения ред вследствие на употреба на алкохол,
установени с наказателно постановление, или наложени административни
наказания по Указа за борба с дребното хулиганство.”
Предложение на Йордан Соколов и Васил Панта (ех. № 354-04-220/
22.07.2003год.):
§ 2, в чл. 13, т. 3, буква "д".след думата "ред" отпадат думите
"вследствие на употреба на алкохол".
Становище на КВСОР;
Комисията приема текста на вносителя и предложението на
народните представители за §2, като предлага в т. 2, буква *д** да добие
ид) през последните три години три или повече пъти е
нарушавало обществения ред, за което са му налагани
административни наказания. ”
§ 3. В чл. 14 ал. 6 се отменя.
Становище на КВСОР:
Комисията приема текста на вносителя.
Предложение на Нонка Матова (вх. № 354-04-221/ 22.07.2003год.):
В чл. 14б, ал. 1, т. 1 след думата "спорта" се добавя: "като те
могат да придобиват огнестрелни оръжия и боеприпаси за спортни цели и
чрез предоставяне за временно ползване от поделения на МВР, МО или
Министерството на младежта и спорта".
Комисията не приема предложението.
§ 4. В чл. 15б, ал. 1, т. 3 след думата “барове” се добавя “за времето
от 22,00 до 06,00 ч.”
Становище на КВСОР;
Комисията приема текста на вносителя.
Предложение на Нонка Матова (вх. № 354-04-221/22.07.2003год.):
Член 16, ал. 1 в т. 3 след думата "оръжие" да се добави: "или нямат
специализирано образование по стрелба - средно или висше".
Комисията не приема предложението.
§ 5. Параграф 6 от Преходните и заключителните разпоредби се
изменя така:
“§ 6. Изискванията и редът, по които се осъществяват дейностите с
взривни вещества, огнестрелни оръжия и боеприпаси, както и контролът
върху тях се определят от министъра на вътрешните работи - за
Министерството на вътрешните работи, и от министъра на отбраната - за
въоръжените сили на Република България.”
Становище на КВСОР:
Комисията не подкрепя текста на вносителя и предлага §5 да
отпадне.
Предложение на Нонка Матова (вх. № 354-04-221/ 22.07.2003год.):
В § 7 на Преходните и заключителни разпоредби на закона след
израза "въоръжените сили" се добавя: "както и на уволнените да закупят
огнестрелни оръжия" и отпада: "да закупят огнестрелно оръжие".
Комисията не приема предложението.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА
§ 6. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в “Държавен
вестник”.
Становище на КВСОР;
Комисията приема текста на вносителя*