Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Стенограми от пленарни заседания
ДВАДЕСЕТО ЗАСЕДАНИЕ
София, сряда, 31 август 2005 г.
Открито в 9,03 ч.

31/08/2005
    Председателствал: заместник-председателят Любен Корнезов

    Секретари: Райна Йовчева и Димитър Стоянов

    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ (звъни): Откривам днешното пленарно заседание.
    Уважаеми народни представители, трябва да гласуваме програмата за тази седмица.
    Има направени няколко предложения.
    Първото предложение е от Коалиция за България, подписано от заместник-председателя на парламентарната група господин Мерджанов:
    1. Второ четене на законопроекта за защита от шума в околната среда – продължение.
    2. Първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за административните нарушения и наказания.
    3. Проект за решение за изменение и допълнение на Правилника за организацията и дейността на Народното събрание.
    4. Първо четене на законопроекта за националната стандартизация.
    5. Първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за измерванията.
    6. Първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за статистиката.
    7. Второ четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.
    8. Второ четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за здравословни и безопасни условия на труд.
    9. Първо четене на законопроекти за изменение и допълнение на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите.
    10. Първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за лекарствата и аптеките в хуманната медицина.
    11. Второ четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за далекосъобщенията.
    12. Второ четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за опазване на околната среда.
    13. Второ четене на законопроекти за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата.
    14. Второ четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за професионалното образование и обучение.
    15. Второ четене на законопроекта за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторското право и сродните му права.
    16. Проект за решение за избиране на директор на Агенцията за чуждестранна помощ.
    17. Доклад на Временната анкетна комисия, която да проучи дейността на правителството във връзка с обгазяването на Стара Загора през 2004 и 2005 г. и проект за решение по доклада на Временната анкетна комисия, която да проучи дейността на правителството във връзка с обгазяването на Стара Загора през 2004 и 2005 г.
    18. Парламентарен контрол.
    Има ли бележки по проекта за програма за работата на Народното събрание? Не виждам.
    Моля, гласувайте предложения проект за програма за работата на Народното събрание за периода 31 август – 2 септември 2005 г.
    Гласували 177 народни представители: за 165, против 8, въздържали се 4.
    Програмата е приета.
    Освен предложението от Коалиция за България, заместник-председателят на Парламентарната група на Обединените демократични сили господин Яне Янев е направил предложение по чл. 40, ал. 3 – проект за решение за създаване на парламентарна анкетна комисия за изясняване на факти и обстоятелства, свързани с обявения за противоконституционен Закон за обявяване държавна собственост имотите на семействата на бившите царе Фердинанд І и Борис ІІІ и техните наследници.
    Има ли възражения по предложението за включване на тази точка в дневния ред?
    Заповядайте, госпожо Манолова.
    МАЯ МАНОЛОВА (КБ): Уважаеми господин председателстващ, уважаеми колеги! Проектът за решение, освен създаването на парламентарна анкетна комисия за изясняване на обстоятелствата, свързани със Закона за обявяване държавна собственост имотите на семействата на бившите царе Фердинанд и Борис и техните наследници, има за предмет и други два въпроса, а именно: налагането на мораториум върху разпоредителните сделки с реституираните имоти и уреждането по нов начин на реституционните претенции по този закон, а именно чрез създаването на нов закон.
    Тези два въпроса определено не могат да бъдат приети за процедурни, организационни или технически по смисъла на чл. 75, ал. 4 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание. Считам, че по отношение на тях трябва да бъде проведена процедурата по чл. 75, ал. 2 и 3, а именно да бъдат разпределени и обсъдени в съответните комисии и след изготвянето на становище в 15-дневен срок да бъдат предоставени за включване в дневния ред на Народното събрание.
    За сведение само искам да кажа, че проектът за решение е внесен в Народното събрание на 18 август 2005 г. Постоянните комисии са създадени на 24 август 2005 г., така че и от формална гледна точка 15-дневният срок не е изтекъл.
    Считам, че този проект за решение е внесен преждевременно и не следва да бъде включен в дневния ред на Народното събрание, а следва да бъде извървяна процедурата по чл. 75, ал. 2 и 3 и след като Правната комисия излезе със съответно становище този въпрос да бъде включен в дневния ред.
    Това е така и тъй като въпросът по т. 4 от проекта за решение касае налагането на мораториум – едно твърде ограничително действие в правната сфера на определени лица, по отношение на което би следвало да бъде чуто и становището на Правната комисия.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Да разбирам Вашето процедурно предложение да не се подлага на гласуване или да се отхвърли?
    МАЯ МАНОЛОВА: Да не се подлага на гласуване.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Господин Янев, предполагам че...
    ЯНЕ ЯНЕВ (ОДС, от място): Правилникът не се обсъжда.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Аз знам, че не се обсъжда, но се прави възражение, че не може да се включи в дневния ред.
    Вие сте вносител, имате възможност да вземете отношение, за да чуем и Вашето становище. Заповядайте.
    ЯНЕ ЯНЕВ (ОДС): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, аз смятам, че Правилникът за организацията и дейността на Народното събрание не се обсъжда и затова моля да бъде подложена на гласуване тази точка. Благодаря ви.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Съгласно чл. 75 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, цитирам:
    “(1) Проект за решение, декларация и обръщение могат да внасят народните представители и парламентарните групи.
    (2) Проектите за решения, декларации и обръщения се разпределят от председателя на Народното събрание между съответните постоянни комисии в тридневен срок от постъпването им, за което той уведомява народните представители по реда на чл. 64, ал. 3.
    (3) Постоянните комисии обсъждат проектите по ал. 1 не по-късно от 15 дни от разпределянето им и представят на председателя на Народното събрание становищата си по тях.”
    В конкретния случай проектът за решение, който е внесен от господин Янев и група народни представители, до този момент не е разпределен в комисия.
    В т. 3 и 4 от този проект за решение действително има неща, които касаят:
    Първо, създаване на нов закон.
    Точка 4 е всъщност мораториум върху разпореждания, ипотекиране, възбрани и т.н.
    Следователно този проект за решение, внесен от група народни представители, е задължително по силата на чл. 75 да бъде разпределен в комисия. Комисията да вземе становище по него и след изтичане на този 15-дневен срок, респективно становището на комисията, тогава пленарната зала може да разгледа това предложение на групата народни представители.
    От тази гледна точка не мога да поставя на гласуване включването в дневния ред на предложението за създаване на тази временна анкетна комисия.
    Днес проектът за решение ще бъде разпределен на Правната комисия, която е длъжна не по-късно от 15-дневен срок да приеме становище по този проект за решение.
    Има предложение от Парламентарната група на Коалиция “Атака”, но то е по чл. 40, ал. 7. Този въпрос ще се реши утре, тъй като утре е първият ден от месеца. Днес сме 31 август 2005 г. Това е и константната практика на парламента, тъй като по чл. 40, ал. 7 не се гласува, а автоматично се включва в дневния ред.
    Преди да започнем с програмата, която приехме, няколко съобщения:
    Постъпили законопроекти и проекторешения:
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за административните нарушения и наказания. Вносители са Анелия Мингова и група народни представители. Водеща е Комисията по правни въпроси. Законопроектът е разпределен и на Комисията по европейска интеграция.
    Законопроект за съсловната организация на магистър-фармацевтите. Вносители са Атанас Щерев и група народни представители. Водеща е Комисията по здравеопазването. Законопроектът е разпределен и на Комисията по труда и социалната политика.
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите. Вносители са Атанас Щерев и група народни представители. Водеща е Комисията по здравеопазването. Законопроектът е разпределен на Комисията по труда и социалната политика и на Комисията по европейска интеграция.
    Законопроект за правата и задълженията на пациента. Вносители са Атанас Щерев и група народни представители. Водеща е Комисията по здравеопазването. Законопроектът е разпределен и на Комисията по правата на човека и вероизповеданията.
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за съсловните организации на лекарите и стоматолозите. Вносители са Лъчезар Иванов и група народни представители. Водеща е Комисията по здравеопазването. Законопроектът е разпределен на Комисията по труда и социалната политика и на Комисията по европейска интеграция.
    Законопроект за изменение и допълнение на Закона за гарантиране на влоговете в банките. Вносители са Минчо Куминев и Стела Банкова. Водеща е Комисията по бюджет и финанси.
    Има и други съобщения, които ще направя в хода на пленарното заседание.

    Преминаваме към точка първа от програмата за работата на Народното събрание:
    ВТОРО ЧЕТЕНЕ НА ЗАКОНОПРОЕКТА ЗА ЗАЩИТА ОТ ШУМА В ОКОЛНАТА СРЕДА – продължение.
    Заповядайте, господин Божинов.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми колеги народни представители! Предстои ни да обсъдим Глава трета, нейното съдържание и следващите глави.
    Вносителят предлага Глава трета да бъде с наименование: “Участие на обществеността и информация за обществеността”.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за наименованието на Глава трета и предлага следната окончателна редакция: “Информиране и участие на обществеността”.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 9 и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 9. (1) При разработване на плановете за действие по чл. 6 компетентните органи по чл. 8, ал. 1 организират обществено обсъждане, в което могат да участват обществени организации, сдружения, физически и юридически лица, органи на изпълнителната власт и местното самоуправление, както и други заинтересовани страни.
    (2) Компетентните органи по чл. 8, ал. 1 осигуряват достъп до проекта на плана за действие 30 дни преди общественото обсъждане. Те уведомяват лицата по ал. 1 чрез средствата за масово осведомяване или по друг подходящ начин за мястото, на което проектът на план за действие е на разположение, както и за мястото и датата на провеждане на общественото обсъждане.
    (3) Лицата по ал. 1 представят писмено своите становища на срещата за обществено обсъждане или ги изпращат на компетентния орган не по-късно от 7 дни след датата на провеждане на общественото обсъждане.
    (4) Становищата от общественото обсъждане се вземат предвид от компетентните органи при разработването на окончателния вариант на плановете за действие.”
    По чл. 10 има предложение от народния представител Евдокия Манева – ал. 3 да бъде изменена и да се създаде нова ал. 4, което комисията подкрепя по принцип.
    Комисията предлага следната редакция на чл. 10, като е съчетала предложението на вносителя и приетото предложение на народния представител Евдокия Манева:
    “Чл. 10. (1) Компетентните органи по чл. 8, ал. 1 осигуряват достъп на обществеността до одобрените стратегически карти за шум и до одобрените планове за действие по реда на Глава втора от Закона за опазване на околната среда, включително чрез съвременните информационни технологии.
    (2) Резюме с най-важната информация от стратегическите карти за шум по чл. 4 и плановете за действие по ал. 6 се публикува в ежегодните доклади за състоянието на околната среда по чл. 11, т. 8 от Закона за опазване на околната среда.

    (3) Информацията за шума в околната среда е публична. Тя се публикува на Интернет страниците на съответните отговорни институции и лица в съответствие на Глава втора на Закона за опазване на околната среда и водите.
    (4) Основните показатели и нива за шум в околната среда на населените места, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, се определят с наредбата по чл. 11, т. 5 и се публикуват на Интернет страницата на Министерството на здравеопазването.”
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Имате думата, уважаеми народни представители, по Глава трета, чл. 9 и 10. Няма желаещи.
    Моля да гласувате Глава трета – “Информиране и участие на обществеността”, с членове 9 и 10.
    Гласували 163 народни представители: за 162, против няма, въздържал се 1.
    Глава трета с членове 9 и 10 е приета.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за наименование на Глава четвърта и предлага следната окончателна редакция: “Компетенции на държавните органи и органите на местното самоуправление, права и задължения на юридическите лица и едноличните търговци”.
    Текстът на вносителя за чл. 11 е пред вас.
    Народният представител Евдокия Манева прави предложение по този член, което има редакционен характер.
    Комисията подкрепя предложението на народния представител Евдокия Манева и предлага следното съдържание на чл. 11:
    “Чл. 11. Министърът на здравеопазването:
    1. организира създаването, функционирането и ръководството на Националната система за мониторинг на шума в урбанизираните територии в съответствие със Закона за здравето;
    2. организира извършването на оценка на вредните ефекти на шума върху здравето на населението;
    3. организира извършването на измерването, оценката, управлението и контрола на шума в околната среда, предизвикан от локални източници на шум;
    4. ежегодно изготвя обобщен национален доклад за шума в околната среда и в срок шест месеца след изтичането на календарната година го представя на министъра на околната среда и водите във връзка с изготвянето на ежегодните доклади за състоянието на околната среда по чл. 11, т. 8 от Закона за опазване на околната среда;
    5. съвместно с министъра на околната среда и водите издава наредба, с която се определят показателите за шум в околната среда, отчитащи степента на дискомфорт през различните части на денонощието, граничните стойности на показателите за шум в околната среда, методите за оценка на стойностите на показателите за шум в околната среда, както и методите за оценка на вредните ефекти от шума върху здравето на населението;
    6. съвместно с министъра на околната среда и водите издава наредба за реда и начина за създаване на мрежите и за дейността на Националната система за мониторинг на шума в околната среда, и за изискванията за провеждане на собствен мониторинг и предоставяне на информация от източниците на шум в околната среда;
    7. съвместно с министъра на транспорта и съобщенията и с министъра на регионалното развитие и благоустройството издава наредба за изискванията за създаването, поддържането и съдържанието на регистрите по чл. 13 и 14.”
    Член 12 със съдържанието, предложено от вносителя, е пред вас.
    Народният представител Евдокия Манева прави редакционна поправка по този член, добавяйки една дума, която комисията подкрепя.
    И така текстът, който комисията предлага, става в следната редакционна форма:
    “Чл. 12. Министърът на околната среда и водите:
    1. организира извършването на измерването, оценката, управлението и контрола на шума, излъчван от промишлените инсталации и съоръжения, включително за категориите промишлени дейности по Приложение № 4 към чл. 117, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда;
    2. съгласувано с министъра на здравеопазването организира предоставянето на информация и докладването по отношение на шума в околната среда пред международни организации в съответствие с международни договори, по които Република България е страна.”
    По чл. 13 не са направени предложения и комисията подкрепя текста на вносителя, така както е в първоначалния вариант. Той е следният:
    “Чл. 13. Министърът на транспорта и съобщенията:
    1. организира създаването и поддържането на регистър на основните летища и основните железопътни линии в страната;
    2. организира дейността по определяне на основните летища и основните железопътни линии в страната.”
    По чл. 14 няма направени предложения и комисията подкрепя текста на вносителя, а той е:
    “Чл. 14. Министърът на регионалното развитие и благоустройството:
    1. организира създаването и поддържането на регистър на агломерациите и основните пътища в страната;
    2. организира дейността по определяне на агломерациите и основните пътища в страната;
    3. съвместно с министъра на здравеопазването, министъра на вътрешните работи и министъра на околната среда и водите издава наредба за ограничаване на вредния шум чрез шумоизолиране на сградите при тяхното проектиране и за правилата и нормите при изпълнението на строежите по отношение на шума, излъчван по време на строителство.”
    По чл. 15, който е пред вас във вида, предложен от вносителя, има предложение на народния представител Евдокия Манева. Предложението е подкрепено от комисията и при това положение комисията, подкрепяйки и текста на вносителя за чл. 15, предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 15. (1) Кметовете на общини и кметовете на райони в градовете с районно деление:
    1. организират и възлагат разработването на стратегическите карти за шум по чл. 4 и на плановете за действие по чл. 6 на местно равнище и осъществяват контрол върху тях;

    2. определят длъжностни лица от съществуващите структури в общинската администрация, притежаващи необходимата квалификация за контрол и осъществяване на дейностите, свързани с ограничаване на шумовите нива в околната среда.
    (2) Компетентните органи на централната администрация оказват методическа помощ за изпълнение на задълженията на органите на местното самоуправление."
    По чл. 16 няма направени предложения и комисията подкрепя текста на вносителя, който има следното съдържание:
    "Чл. 16. Юридическите лица и едноличните търговци:
    1. осъществяват дейността си по начин, който не допуска предизвикване на шум в околната среда над граничните стойности, определени с наредбата по чл. 11, т. 5;
    2. собственици на инсталации и съоръжения за категориите промишлени дейности по Приложение № 4 към чл. 117, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда провеждат собствен мониторинг и представят информация на регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ) за излъчвания от тях шум в околната среда;
    3. оказват съдействие на компетентните органи по този закон при извършване на контрол и проверки."
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Имате думата, уважаеми народни представители, по членове от 11 до 16 включително. Няма желаещи.
    Моля да гласуваме Глава четвърта и членове от 11 до 16 включително.
    Гласували 138 народни представители: за 135, против няма, въздържали се 3.
    Текстовете са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Вносителят предлага и комисията подкрепя Глава пета да носи наименованието "Контрол" а Раздел І - "Общи условия".
    Член 17 се подкрепя от комисията и има следното съдържание:
    "Чл. 17. Министърът на здравеопазването или упълномощени от него длъжностни лица осъществяват контрол върху шума в околната среда, причинен от локални източници на шум, по ред, определен със Закона за здравето."
    "Чл. 18. Министърът на околната среда и водите, директорите на РИОСВ или упълномощени от тях длъжностни лица осъществяват превантивен, текущ и последващ контрол върху инсталациите и съоръженията от промишлеността, включително за категориите промишлени дейности по Приложение № 4 към чл. 117, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 18.
    По чл. 19 така, както е предложен от вносителя и се намира пред вас, има предложение на народния представител Евдокия Манева.
    Комисията подкрепя предложението по принцип и предлага следната редакция на чл. 19:
    "Чл. 19. Министърът на вътрешните работи чрез определени от него служби осъществява контрол върху пътните превозни средства, движещи се по пътищата, отворени за обществено ползване, по отношение на излъчвания от тях шум в околната среда в съответствие със Закона за движението по пътищата и подзаконовите нормативни актове по прилагането му."
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Уважаеми народни представители, предлагам да обсъдим тези текстове, които Вие прочетохте, господин Божинов.
    Имате думата, уважаеми народни представители, по Глава пета – "Контрол" и Раздел І – "Общи условия". Няма желаещи.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 121 народни представители: за 119, против няма, въздържали се 2.
    Текстовете са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Комисията предлага чл. 20 да отпадне.
    Текстът му е следният:
    "Чл. 20. Министърът на вътрешните работи или упълномощени от него длъжностни лица съвместно с кметовете на общини организират и регулират движението на автомобилния транспорт в населените места с оглед намаляване на шумовите нива до допустимите норми."
    Тъй като този кръг въпроси са уредени по друг начин по-нататък, затова комисията предложи този текст да отпадне.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: По предложението на комисията за отпадане или респективно за защита на чл. 20 има ли народни представители, желаещи да вземат отношение? Няма такива.
    Моля, гласувайте предложението на комисията за отпадане на чл. 20.
    Гласували 128 народни представители: за 127, против няма, въздържали се. 1
    Член 20 отпада.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 21, който става чл. 20, и предлага следната окончателна редакция:
    "Чл. 20. (1) Министърът на транспорта и съобщенията чрез определени от него служби осъществява контрол върху:
    1. въздухоплавателните средства и подвижния железопътен състав относно шума, излъчван от тях в околната среда;
    2. техническата изправност и одобряването на типа на новите моторни превозни средства по отношение на излъчвания от тях шум в околната среда в съответствие със Закона за движението по пътищата и подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
    3. основните летища относно шума, излъчван в околната среда в резултат на тяхната дейност.
    (2) Контролът относно шума, излъчван в околната среда от основните летища, се регламентира с наредба на министъра на транспорта и съобщенията."


    Има предложение от народния представител Евдокия Манева. Тя предлага да се създаде нов чл. 21а със следното съдържание…
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Нали това е отразено в новосъздадения § 7 и сега няма да го гласуваме?
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Точно за това искам да информирам народните представители. Някой може да е следил толкова детайлно работата по този законопроект, че да ни попита защо на това място не отчитаме предложението на госпожа Манева. Аз съм длъжен да кажа, че комисията подкрепя по принцип това предложение на госпожа Манева, но то е отразено в новосъздадения § 7 от Преходните и заключителните разпоредби, затова няма никакви основания за дебат защо не е на това систематично място.
    Продължаваме – комисията предлага да се създаде нов член, който става чл. 21:
    “Чл. 21. Министърът на регионалното развитие и благоустройството или упълномощени от него длъжности лица осъществяват превантивен, текущ и последващ контрол по отношение на защитата от шума при проектирането и изпълнението на строежите в съответствие със Закона за устройство на територията.”
    Комисията подкрепя по принцип чл. 22, който се състои от три алинеи, така както го е направил вносителят, но предлага той систематично да стане чл. 23 и да има следната окончателна редакция:
    “Чл. 23. Органите на изпълнителната власт и подчинените им администрации, организациите, физическите и юридическите лица и едноличните търговци са длъжни да оказват съдействие на органите, осъществяващи контрол по изпълнението на този закон.”
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 23 и предлага той систематично да стане чл. 22 със следната окончателна редакция:
    “Чл. 22. (1) Кметовете на общини или упълномощени от тях длъжностни лица:
    1. упражняват контрол за спазване на правилата и нормите за изпълнение на строежите по отношение на шума, излъчван по време на строителство;
    2. упражняват контрол за спазване изискванията на този закон в тихите зони и урбанизираните територии;
    3. организират и регулират движението на автомобилния транспорт в населените места с оглед намаляване на шумовите нива до допустимите норми.”
    Тук си позволявам само едно отклонение – ето в тази точка са отправени задълженията на кметовете от премахнатия чл. 20.
    “(2) При необходимост от извършване на измерване на нивото на шума, контролът по ал. 1, т. 1 се осъществява съвместно с регионалните органи на Министерството на здравеопазването.”
    “Чл. 24. За установените по време на контролната дейност административни нарушения контролните органи съставят актове.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 24.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: От чл. 20 до чл. 24 - имате думата, уважаеми народни представители, ако желаете да вземете отношение.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Без гласуваното отпадане на чл. 20.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Ние гласувахме и чл. 20 отпадна. Имам предвид новата номерация на текстовете.
    Няма желаещи за изказване.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 127 народни представители: за 126, против няма, въздържал се 1.
    Тези текстове са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Вносителят предлага Раздел ІІ на тази глава да носи наименованието “Превантивен контрол”.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел ІІ.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 25 и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 25. Превантивният контрол се осъществява чрез процедурите за екологична оценка и оценка на въздействието върху околната среда и чрез издаване на разрешителни по реда на Закона за опазване на околната среда, както и чрез процедурите по съгласуване и разрешаване по реда на Закона за здравето и Закона за устройство на територията.”
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 26 и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 26. (1) Превантивният контрол има за цел предотвратяване излъчването на различни видове шум в околната среда над граничните стойности, определени в наредбата по чл. 11, т. 5.
    (2) В изпълнение на своите функции и с оглед постигането на целите на превантивния контрол органите по членове от 17 до 21 съставят предупредителни протоколи на физическите лица, на управителните органи на юридическите лица и на едноличните търговци, които подлежат на контрол.
    (3) В протоколите по ал. 2 се отразяват фактите или обстоятелствата, които могат да доведат до излъчването на различни видове шум в околната среда над граничните стойности, и се дават предписания за недопускане на тези факти или обстоятелства.
    (4) Предписанията по ал. 3 са задължителни за проверявания.”
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Благодаря.
    Имате думата, уважаеми народни представители.
    Няма желаещи за изказване.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 122 народни представители: за 122, против и въздържали се няма.
    Текстовете са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Вносителят предлага тази глава да има Раздел ІІІ и той да бъде с наименование “Текущ и последващ контрол”.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел ІІІ на Глава пета.
    Текстът на чл. 27 е пред вас.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 27 и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 27. (1) Текущият контрол обхваща:
    1. контрола върху източниците на шум в околната среда;
    2. контрола по изпълнението на условията в издадените от компетентните органи комплексни разрешителни и други документи по процедурите по чл. 25, отнасящи се до излъчването на шум в околната среда.
    (2) Текущият контрол се осъществява чрез извършване на проверки, наблюдения и измервания.
    (3) Текущият контрол включва достъп до:
    1. данните от собствения мониторинг на шума в околната среда, излъчван от дейността на физическите и юридическите лица;
    2. информацията, свързана с дейността на юридическите лица и едноличните търговци, причиняваща шум в околната среда;
    3. имотите и съоръженията, свързани с дейността, причиняваща шум, независимо от формата им на собственост”.
    По чл. 28 има редакционно предложение за изменение от народния представител Евдокия Манева, което е подкрепено от комисията.
    Комисията, като подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 28 и отчита направеното предложение от народния представител Евдокия Манева, предлага следната окончателна редакция:
    "Чл. 28. (1) По време на извършването на текущия контрол длъжностни лица, определени от органите по чл. 17-21, съставят констативни протоколи или актове.
    (2) В протоколите по ал. 1 се отразяват констатираните факти и обстоятелства и се дават задължителни предписания с посочване на срокове и отговорни органи и лица за изпълнението им.”
    “Чл. 29. Последващият контрол се осъществява чрез проследяване на:
    1. резултатите от изпълнението на мерките, предвидени в плановете за действие по Глава втора;
    2. изпълнението на предписанията, дадени на контролираните лица по време на извършването на превантивния и на текущия контрол."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 29.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Уважаеми народни представители, имате думата.
    Има ли желаещи народни представители да вземат думата? Не виждам.
    Моля, гласувайте текстовете до Глава шеста.
    Гласували 118 народни представители: за 117, против няма, въздържал се 1.
    Текстовете са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Вносителят предлага Глава шеста да бъде с наименование "Административнонаказателни разпоредби".
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за наименованието на Глава шеста и предлага следната окончателна редакция: "Глава шеста - Принудителни административни мерки и административнонаказателни разпоредби".
    Предлага се Глава шеста да има Раздел І с наименование "Принудителни административни мерки".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел І.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 30 и предлага следната окончателна редакция:
    "Чл. 30. За предотвратяване и преустановяване на административните нарушения по този закон и на вредните последици от тях компетентните органи или упълномощени от тях длъжностни лица прилагат принудителни административни мерки по реда на чл. 31."
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 31 и предлага следната окончателна редакция:
    "Чл. 31. (1) Министърът на здравеопазването, министърът на околната среда и водите, министърът на регионалното развитие и благоустройството и кметовете на общини или упълномощени от тях длъжностни лица в съответствие с техните правомощия могат:
    1. да предписват мерки за отстраняване на констатирани нарушения;
    2. да спират дейности на инсталации и съоръжения на промишлеността, включително за категориите промишлени дейности по Приложение № 4 към чл. 117, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда и на локални източници на шум при нарушаване изискванията на закона.
    (2) Спирането на дейностите по ал. 1, т. 2 се извършва със заповед на органите по ал. 1 и е в сила до отстраняване на причината, довела до налагане на принудителната административна мярка.”
    “Чл. 32. Заповедта по чл. 31, ал. 2 може да се обжалва по реда на Закона за Върховния административен съд, съответно по Закона за административното производство."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 32.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Уважаеми народни представители, имате думата. Няма желаещи.
    Моля, гласувайте предложените текстове.
    Гласували 117 народни представители: за 114, против няма, въздържали се 3.
    Текстовете са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Вносителят предлага Раздел ІІ да бъде с наименование "Административни нарушения и наказания".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Раздел ІІ на Глава шеста.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 33 и предлага следната окончателна редакция:
    "Чл. 33. (1) За нарушенията на този закон, които не съставляват престъпления, длъжностните лица се наказват с глоби от 100 до 300 лв.
    (2) За нарушенията на този закон, които не съставляват престъпления, физическите лица се наказват с глоби от 100 до 300 лв., а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции в размер от 200 до 2000 лв.
    (3) При повторно нарушение по ал. 1 и 2 физическите лица и длъжностните лица се наказват с глоби от 500 до 1000 лв., а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции от 2000 до 5000 лв."
    Комисията не подкрепя текста на вносителя за чл. 34 и предлага той да отпадне, а останалите членове да се преномерират по съответния начин.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Щом считате, че трябва да отпадне, ще го гласуваме отделно.
    Уважаеми народни представители, има ли желаещи за изказване по чл. 33 – Раздел ІІ – “Административни нарушения и наказания”? Няма.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 112 народни представители: за 111, против няма, въздържал се 1.
    Текстът е приет.
    Комисията предлага чл. 34 да отпадне. Има ли желаещи народни представители да вземат отношение по този текст? Няма.
    Поставям на гласуване предложението на комисията за отпадане на чл. 34.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 103 народни представители: за 96, против 5, въздържали се 2.
    Член 34 отпада.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 35, който става чл. 34, и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 34. (1) За нарушения по този закон, свързани с превишаване на граничните стойности на шум, физическите лица се наказват с глоби от 500 до 1000 лв., а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции в размер от 1000 до 3000 лв.
    (2) При повторно нарушение по ал. 1 физическите лица се наказват с глоби от 2000 до 6000 хил. лв., а на юридическите лица и на едноличните търговци се налагат имуществени санкции в размер от 4000 до 10 000 лв.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 36, който става чл. 35, и има следното съдържание:
    “Чл. 36. Наказанията по чл. 33 се налагат и на лицата, които:
    1. не предоставят на контролните органи съществуващите данни и информация от собствения мониторинг;
    2. не изпълняват предписанията, предвидени в индивидуалните административни актове и в констативните протоколи по чл. 28, ал. 1, издадени от компетентните органи или от упълномощени от тях длъжностни лица.”
    Както казах, комисията подкрепя текста на вносителя за чл. 36, който става чл. 35.
    Вносителят е предложил чл. 37, който комисията подкрепя по принцип и предлага той да стане чл. 36 със следната окончателна редакция:
    “Чл. 36. Актовете, с които се установяват административните нарушения по този закон, се съставят от длъжностни лица, определени от компетентните органи по чл. 17-21.”
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за чл. 38, който става чл. 37, и предлага следната окончателна редакция:
    “Чл. 37. Наказателните постановления по този закон се съставят по реда на Закона за административните нарушения и наказания и се издават от компетентните органи по чл. 17-21.”
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Имате думата, уважаеми народни представители. Няма желаещи.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 110 народни представители: за 109, против няма, въздържал се 1.
    Текстовете са приети.
    Следват Допълнителните разпоредби с много интересни дефиниции.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: “Допълнителна разпоредба”.
    Комисията подкрепя текста на вносителя за това наименование.
    “§ 1. По смисъла на този закон:
    1. “Шум в околната среда” е нежелан или вреден външен звук, причинен от човешки дейности, в това число шумът, излъчван от транспортните средства от автомобилния, железопътния, водния и въздушния транспорт, от инсталации и съоръжения на промишлеността, включително за категориите промишлени дейности по Приложение № 4 към Закона за опазване на околната среда и от локални източници на шум.
    2. “Вредни ефекти” са отрицателните въздействия върху човешкото здраве.
    3. “Дискомфорт” е степента на раздразнение, създавана от шума в околната среда, определена посредством проучвания в тази област.
    4. “Локални източници на шум” са търговски обекти, увеселителни заведения, сервизи за услуги и други, разположени на територията, определена като урбанизирана територия по Закона за устройство на територията.
    5. ”Показател за шум” е физична величина за определяне на шума в околната среда, която има връзка с даден вреден ефект.
    6. “Оценка” означава всеки използван метод за изчисляване или предвиждане влиянието на даден показател за шум или свързаните с него вредни ефекти върху околната среда и здравето на хората.
    7. “Агломерация” е населено място с население над 100 хил. жители и определено като урбанизирана територия по Закона за устройство на територията.
    8. “Тиха зона в урбанизираните територии” е част от територия, където не се отчитат стойности на показатели за шум, по-високи от граничните стойности.
    9. “Тиха зона извън урбанизираните територии” е територия, където не се отчитат стойности на показатели за шум, причинен от транспорт, промишлена дейност или увеселителни заведения.
    10. “Основен път” е републикански път, през който преминават над 3 млн. моторни превозни средства годишно.
    11. “Основна железопътна линия” е железопътна линия, през която преминават над 30 хиляди влака годишно.
    12. “Основно летище” е гражданско летище за обществено ползване – за обслужване на международни и вътрешни полети, което осъществява над 50 хиляди излитания и кацания годишно, с изключение на тези, извършвани само за тренировъчни цели на леките самолети.
    13. “Картотекиране на шум” е представянето на данни за съществуваща или очаквана шумова ситуация като стойности на показатели за шум, доказващи нарушения на определена гранична стойност, броя на засегнатите жители в даден район или броя на жилищата, изложени на някои стойности на показатели за шум в определена територия.
    14. “Стратегическа карта за шум” е карта, предназначена за цялостна оценка за излъчването на шум в дадена територия, причинен от различни източници на шум, или за общо прогнозиране в такава територия.
    15. “Настояща шумова ситуация” е ситуацията, която отразява състоянието през предхождащата разработването на стратегическата карта календарна година.
    16. "План за действие" са планове, изготвени за управление на шума в околната среда, включително за намаляването му, ако е необходимо.
    17. "Акустично планиране" е контролиране на бъдещ шум чрез планирани мерки, като планиране използването на земя, системи за проектиране и планиране на трафик, както и намаляване на шума посредством мерки за шумоизолиране и контрол на шума при източниците.
    18. "Гранична стойност" е стойност на показателя за шум, чието превишаване налага компетентните органи да разгледат и приложат мерки за намаляване на шума.
    19. "Мерки" са определени организационни, икономически или технически решения за предотвратяване и намаляване на шума в околната среда, които не включват конкретна технология, модел, търговска марка, патент, тип, произход или производство.
    20. "Шум в зони за военни действия" е шумът, причинен от мирновременни човешки дейности в тях.
    21. "Повторно" е нарушението, извършено в едногодишен срок от влизането в сила на наказателното постановление, с което на нарушителя се налага наказание за същото по вид нарушение."
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Госпожо Манева, заповядайте.
    ЕВДОКИЯ МАНЕВА (ДСБ): Уважаеми господин председател, уважаеми господин Божинов! Имам едно предложение за редакционна поправка в точки 8 и 9 – терминът "отчитат" да се замени с "допускат". Става дума за "Тиха зона в урбанизираните територии" и "Тиха зона извън урбанизираните територии". Това са зони, в които се провеждат такива ситуации и дейности, които не допускат наднормен шум. "Отчитат" е констатиране на действие пост фактум, затова, тъй като и в целия закон предвиждаме съответни действия, за да не се допуска шум в тези зони, "допускат" е по-правилният термин.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Точка 8 става така:
    "8. "Тиха зона в урбанизираните територии" е част от територия, където не се допускат стойности на показатели за шум, по-високи от граничните стойности."
    Така е по-ясно, затова го възприемаме и за т.9:
    "9. "Тиха зона извън урбанизираните територии" е територия, където не се допускат стойности на показатели за шум, предизвикани от транспорт, промишлена дейност или увеселителни заведения."
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Други изказвания? Няма.
    Поставям на гласуване първо предложението на госпожа Евдокия Манева в точки 8 и 9 "отчитат" да се замени с "допускат".
    Моля, гласувайте.
    Гласували 125 народни представители: за 119, против 4, въздържали се 2.
    Предложението на госпожа Манева е прието.
    Поставям на гласуване целия § 1 - от т. 1 до т. 21.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 115 народни представители: за 115, против и въздържали се няма.
    Параграф 1 е приет.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: "Преходни и заключителни разпоредби".
    Комисията подкрепя текста на вносителя за това наименование.
    "§ 2. Стратегическите карти за шум по чл. 4 се одобряват:
    1. за всички агломерации с над 250 хил. жители, за всички основни пътища, през които преминават над 6 милиона моторни превозни средства годишно, за всички основни железопътни линии с над 60 хиляди преминавания на влакови композиции годишно и за всички основни летища на територията на страната – в срок до 30 юни 2007 г.;
    2. за всички останали агломерации, основни пътища и основни железопътни линии – в срок до 30 юни 2012 г."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 2.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Има ли народни представители, които желаят да вземат отношение по § 2? Няма желаещи.
    Моля, гласувайте "Преходни и заключителни разпоредби" и § 2.
    Гласували 107 народни представители: за 107, против и въздържали се няма.
    "Преходни и заключителни разпоредби" и параграф 2 са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ:
    "§ 3. Стратегическите карти за шум по чл. 4 се предоставят на министъра на здравеопазването и на министъра на околната среда и водите от органите по чл. 5, ал. 1:
    1. за всички агломерации с над 250 хил. жители, за всички основни пътища, през които преминават над 6 милиона моторни превозни средства годишно, за всички основни железопътни линии с над 60 хиляди преминавания на влакови композиции годишно и за всички основни летища на територията на страната в срок до 30 септември 2007 г.;
    2. за всички останали агломерации, основни пътища и основни железопътни линии – в срок до 30 септември 2012 г."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 3.
    "§ 4. Плановете за действие по чл. 6 се одобряват:
    1. за всички агломерации с над 250 хил. жители и за райони в близост до основните пътища с над 6 милиона преминавания на моторни превозни средства годишно, до основните железопътни линии с над 60 хиляди преминавания на влакове годишно и до основните летища на територията на страната – в срок до 18 юли 2008 г.;
    2. за всички останали агломерации, основни пътища и основни железопътни линии - в срок до 18 юни 2013 г."
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 4.
    “§ 5. Плановете за действие по чл. 6 се предоставят на министъра на здравеопазването и на министъра на околната среда и водите от органите по чл. 8:
    1. за всички агломерации с над 250 хил. жители, за всички основни пътища, през които преминават над 6 млн. моторни превозни средства годишно, за всички основни железопътни линии с над 60 хил. преминавания на влакови композиции годишно и за всички основни летища на територията на страната – в срок до 31 октомври 2008 г.;
    2. за всички останали агломерации, основни пътища и основни железопътни линии – в срок до 31 октомври 2013 г.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 5.
    Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя за § 6 и предлага следната окончателна редакция:
    “§ 6. Определянето на агломерациите, на основните жп линии, на основните пътища и на основните летища по § 2, т. 1 се извършва от съответните компетентни органи в срок до два месеца след влизането в сила на този закон, а на тези по § 2, т. 2 – в срок до 31.10.2008 г.”
    Комисията предлага да се създаде нов § 7, а останалите параграфи да се преномерират:
    “§ 7. В срок до две години от влизането в сила на този закон компетентните органи осигуряват необходимите измервателни средства за осъществяване на своята контролна дейност.”
    Параграфът, който ще прочета, е подкрепен от комисията и се предлага да стане § 8. Той има следното съдържание:
    “§ 7. В Закона за опазване на околната среда се правят следните допълнения:
    1. В чл. 146, ал. 1 след думите “Закона за подземните богатства” се поставя запетая и се добавя “Закона за защита от шума в околната среда”.
    2. В чл. 147:
    а) в ал. 1 след думите “мониторинг на околната среда” се поставя запетая и се добавя “с изключение на националната система за мониторинг на шума в урбанизираните територии”;
    б) в ал. 2 след думите “националната автоматизирана система за екологичен мониторинг” се поставя запетая и се добавя “с изключение на националната система за мониторинг на шума в урбанизираните територии”;
    в) в ал. 4 след думите “мониторингова дейност” се поставя запетая и се добавя “с изключение на мониторинговата дейност върху шума в урбанизираните територии”.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 7, който става § 8.
    Комисията подкрепя да се създадат нови параграфи 9, 10 и 11, а останалите параграфи да се преномерират:
    “§ 9. Наредбата по чл. 11, т. 7 се издава в срок до един месец от влизането в сила на този закон.
    § 10. Наредбите по чл. 7 и чл. 11, т. 5 и т. 6 се издават в срок до три месеца от влизането в сила на този закон.
    § 11. Наредбите по чл. 14, т. 3 и чл. 21, ал. 2 се издават в срок до една година от влизането в сила на този закон.”
    Комисията подкрепя текста на вносителя за § 8, който става § 12:
    “§ 8. Изпълнението на закона се възлага на министъра на здравеопазването и министъра на околната среда и водите.”
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Имате думата, уважаеми народни представители, от § 3 до § 12, включително.
    Заповядайте, господин Великов.
    БОРИСЛАВ ВЕЛИКОВ (НДСВ): Благодаря.
    Имам само една редакционна бележка.
    Уважаеми господин председател, колеги, “§ 11. Наредбата по чл. 21, ал. 2” да се чете “по чл. 20, ал. 2”, тъй като това е окончателната редакция, която приехме преди малко и тя е под № 20. Благодаря.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Да, с оглед отпадането на чл. 20 и преномерирането. Струва ми се, че това не следва даже да се гласува, тъй като е препращаща норма.
    Има ли други желаещи народни представители, които да вземат отношение по тези параграфи от 3 до 12, с това уточнение в § 11, който препраща към чл. 20, ал. 2, а не към чл. 21. Няма.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 120 народни представители: за 120, против и въздържали се няма.
    Тези текстове са приети.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Комисията предлага следната окончателна редакция на § 9, който става § 13:
    “§ 13. Този закон влиза в сила от 1 януари 2006 г.”
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Имате думата, уважаеми народни представители. Няма желаещи.
    Моля, гласувайте.
    Гласували 121 народни представители: за 120, против 1, въздържали се няма.
    Текстът на § 13 е приет, а с това е приет изцяло Законът за защита от шума в околната среда.
    Господин Божинов, имате думата.
    ДОКЛАДЧИК ГЕОРГИ БОЖИНОВ: Господин председател, искам да благодаря на народните представители, които направиха предложения за изменения и допълнения на текста, и на целия състав на Комисията по околната среда и водите, която работи сериозно и предложи на пленарната зала текста, който в голяма степен ни облекчи при приемането на този закон. Благодаря на всички и специално на госпожа Манева. (Реплика от ДСБ.)
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Уважаеми народни представители, часът е 10,30.
    Днешното пленарно заседание ще спре дотук. Следващите точки от дневния ред не могат да бъдат разгледани в пленарната зала, тъй като липсват докладите на комисиите.
    По препоръка на Председателския съвет, който се проведе вчера, комисиите ще заседават днес с изтеглен график напред, където е възможно. Докладите на комисиите трябва да бъдат депозирани днес, размножени и раздадени на народните представители, респективно на техните парламентарните групи, за да може утре в 9,00 ч. да започнем нашата законодателна програма в пленарната зала.
    В тази връзка ще направя няколко съобщения:
    Комисията по местно самоуправление, регионална политика и благоустройство ще има заседание днес, 31 август 2005 г., от 14,30 ч. в зала № 248 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Комисията по здравеопазването ще проведе извънредно заседание днес, 31 август 2005 г., от 11,30 ч. в сградата на Народното събрание – зала “Изток”, при определения дневен ред.
    Комисията по европейска интеграция ще проведе извънредно заседание днес, 31 август 2005 г., от 12,00 ч. в зала № 134 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Правната комисия ще проведе заседание днес, 31 август 2005 г., в зала “Запад” на Народното събрание от 14,15 ч. по предварително обявения дневен ред.
    АТАНАС ПАПАРИЗОВ (КБ): Господин председател, бих искал да кажа, че Комисията по европейска интеграция ще заседава по дневния ред от утрешното заседание и в пощенските кутии на всички народни представители са раздадени тези материали, които бяха предвидени за заседанието утре от 15,00 ч. Благодаря.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Господин Папаризов, без да Ви дам думата Вие я взехте, но нищо лошо. Нека да направя всички съобщения, ще Ви дам думата. Има още няколко съобщения.
    Комисията по околната среда и водите ще проведе заседание днес, 31 август 2005 г., от 13,00 ч. в зала № 356 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Ако има нещо да уточните, господин Божинов.
    ГЕОРГИ БОЖИНОВ (КБ): Уважаеми колеги, готов е обобщеният Закон за биологичното разнообразие. Предлагам да гласуваме двуседмичен срок за предложения по обобщения законопроект, тъй като е много обемен и да дадем възможност на колегите да могат да направят своите съдържателни предложения.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Господин Божинов, предлагам да гласуваме утре, тъй като практически прекратих заседанието и правя само съобщения.
    Комисията по политиката при бедствия и аварии ще заседава днес, 31 август 2005 г., от 14,00 ч. в зала № 238 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Комисията по икономическата политика ще заседава днес, 31 август 2005 г., от 14,00 ч. в зала № 134 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1 по съответния дневен ред.
    Комисията по труда и социалната политика ще проведе заседание днес, 31 август 2005 г., от 14,00 ч. в зала № 132 в сградата на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Комисията по европейска интеграция ще проведе съвместно заседание с Комисията по правни въпроси днес, 31 август 2005 г., освен вече обявеното заседание, от 15,00 ч. в зала “Запад” на Народното събрание.
    Комисията по въпросите на държавната администрация ще проведе заседание днес, 31 август 2005 г., от 15,00 ч. в зала № 142 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Комисията по земеделието и горите ще проведе заседание днес, 31 август 2005 г., от 15,00 ч. в зала № 130 и на 1 септември 2005 г., четвъртък, в зала № 142 на пл. “Княз Ал. Батенберг” № 1.
    Заповядайте, господин Божинов.
    ГЕОРГИ БОЖИНОВ (КБ): Уважаеми колеги, в 11,00 ч. в Клуба на народния представител проф. д-р Петко Ганчев ще представи своята книга “Устойчиво развитие на България”.
    Заповядайте на премиерата на книгата. Колегата е наш посланик в Беларус и народен представител от Тридесет и деветото Народно събрание.
    ПРЕДСЕДАТЕЛ ЛЮБЕН КОРНЕЗОВ: Уважаеми народни представители, желая ви ползотворен ден и ползотворна работа в комисиите.
    Закривам днешното заседание. (Звъни.)

    (Закрито в 10,35 ч.)




    Заместник-председател:
    Любен Корнезов

    Секретари:
    Райна Йовчева

    Димитър Стоянов
    Форма за търсене
    Ключова дума
    ЧЕТИРИДЕСЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ