Народно събрание на Република България - Начало
Народно събрание
на Република България
Стенограми от пленарни заседания
СТО ШЕСТДЕСЕТ И ОСМО ЗАСЕДАНИЕ

София, сряда, 23 декември 1992 г.

(Открито в 9 ч. и 30 м.)
23/12/1992
Председателствували: председателят Александър Йорданов и
Секретари: Илиян Илиев и Ведат Сакаллъ.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ (звъни): Господа народни представители, откривам днешното пленарно заседание.
Раздадена ви е актуализираната от вчера програма за работата на Народното събрание от 24-30 декември. Постъпили са предложения по дневния ред. Моля народните представители които са още в кулоарите, да заповядат, тъй като ще предстои гласуване.
Постъпило е предложение от народния представител Едвин Сугарев точката за досиетата да стане точка първа в днешния дневен ред.
НОРА АНАНИЕВА (от място): Ние сме в първа точка.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Във вчерашния дневен ред тя е била точка девета, но в днешния дневен ред тя е точка осма - след актуализирането на програмата. Така че предложението е логично и аз ви моля да се съсредоточите върху това предложение. Гласуваме за това.
КЛАРА МАРИНОВА (от място): Чакайте, нали сме в първа точка!
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Има предложение по дневния ред. Гласуваме за това тази точка осма да стане точка първа в дневния ред. (Недоволство от опозицията) Заповядайте, госпожа Поптодорова.
ЕЛЕНА ПОПТОДОРОВА (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Благодаря Ви, господин председател. Не става дума дори за против, става дума БП/КТ 170.1 за едно напомняне на някои наши колеги, които страдат от частична амнезия. Ние сме вече в точка. (Шум сред мнозинството) Още при завършване на работата на Народното събрание вчера беше обявено лично от Вас, че сме в трета точка, с която автоматично продължаваме днес. Благодаря ви. (Недоволство сред депутатите от СДС)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Аз казах, че ще продължим с тази точка, естествено ако няма предложения. Но не аз съм написал предложенията, а са ги написали народни представители, които, надявам се, добре са чули моите думи, но дали добре са ги разбрали, аз не знам. Във всички случаи предложенията са перфектни, програмата е раздадена. Ако някой от вносителите иска да си оттегли предложението и искането за първа точка, да го направи. Това е логиката. А разсъжденията, че ние сме в точката, единствено означава, че ние наистина сме в нея. И ако тя случайно отпадне назад, в момента, в който се постави в залата, ние ще бъдем пак в нея на същото място, на което снощи я оставихме. (Шум в залата) Направени са просто най-различни предложения. Всеки ден се сервират такива предложения. Затова ви моля, съсредоточете се и гласувайте. Гласуваме т.8 в актуализираната програма да стане т.1 в днешния дневен ред. Моля, гласувайте.
От гласували 209 народни представители, гласували за - 99, против - 105, въздържали се - 5. Това предложение не се приема. (Браво, единични ръкопляскания от СДС, у-у-у)
Продължаваме по-нататък. Господин Стян Райчевски предлага в програмата да бъде включена точка: Законопроект за допълнение на Закона за възстановяване собствеността върху одържавени недвижими имоти. Този законопроект е разпределен на Законодателната комисия и от нея все още няма становище. Затова не мога да го подложа на гласуване.
Постъпило е предложение от Юрий Борисов за продължаване на срока на дейност на Временната анкетна комисия по въпросите на вноса, преработването, реализирането и износа на нефт и нефтопродукти и състоянието на "Нефтохим" - АД - Бургас и "Плама" - АД - Плевен да бъде т.3 в дневния ред. Предлага се и проект за решение. Тук отново се обръщам към председателката на Временната комисия по проблемите на "Нефтохим" госпожица Велчева да 170.2 вземе отношение. Повтарям, предлага се от народния представител Юрий Борисов един проект за решение да бъде продължен срокът на дейност на тази временна анкетна комисия. Има думата госпожица Велчева.
ВЕРЖИНИЯ ВЕЛЧЕВА (СДС): Господин председател, аз мисля, че по повод на това предложение на едно от предните заседания господин Валентин Карабашев обясни, че комисията по същество е приключила своята дейност, оставя дооформянето на доклада. Но аз тук наистина се оказвам в едно доста затруднено положение като председател, тъй като, за жалост, цялото изготвяне на доклада падна върху мене и не срещам достатъчна подкрепа от останалите членове на комисията. Просто необходима е тази отсрочка, защото се оказа, че ние трябва не само да обобщим всички тези доста сложни по съществото си материали, но да направим и редица изчисления, които все пак изискват време. А всички си имаме и други задължения като народни представители. Така че просто става въпрос за определяне на един оптимален срок за внасяне на доклада. Защото комисията по съществото си е приключила своята работа.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря. Има думата господин Борисов като вносител на това предложение. 170.3
ЮРИЙ БОРИСОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Господин председател, аз съжалявам, че Вашата прогноза "Казана дума - хвърлен доклад" се оказа погрешна. По-скоро има една друга прогноза, която се осъществява. Това е "Казана дума - хвърлен прах в очите".
Предполагам, госпожица Велчева не смята, че парламентарната група на БСП идва от детската градина направо тук, за да говори, че има технически причини. (Оживление)
Аз искам само едно изречение, което е произнесено от Съюза на демократичните сили на 8 юли от Стефан Караджов, да припомня тук. И смятам, че това е причината за невнасянето на доклада. "Не е тайна, че от държавния бюджет бяха отклонени само за периода от септември 1991 до юни 1992 г. няколко милиарда лева. Оптимистичните разчети сочат сумата над 2 млрд. лв., песимистичните - над 5 млрд. лв." Това е истинската причина.
Много моля Народното събрание да приеме в дневния си ред тази точка, за да има тази анкетна комисия свой ясен ангажимент. В момента тя няма никакъв ангажимент.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Мисля, че са ненужни тези по-остри думи и този тон.
Заповядайте, госпожица Велчева. Естествено е, че ще има доклад на комисията.
ВЕРЖИНИЯ ВЕЛЧЕВА (СДС): След като парламентарната група на БСП не идва от детската градина, моля ви, попитайте вашите представители в тази комисия какво са направили за ускоряване разработването на окончателния доклад на комисията?
Господин председател, аз не възразявам тази точка да се включи на съответно място в програмата за работа на Народното събрание, но нека, когато се говори тук и се отправят обвинения, да има една малко по-задълбочена проверка за това кои на практика са виновни за забавянето на доклада. Защото аз такава вина не нося . (Реплики от опозицията)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: За мен проблемът е ясен. Виждате, че председателката на комисията не възразява срокът да бъде продължен.
Господин Борисов предлага това да бъде 28 декември. Ако ние трябва да гласуваме пет дни удължаване на срока, аз ви ЦМ/КП 171/1. моля да се въздържим от това гласуване и да преминем към следващото предложение. (Оживление в залата)
Следващото предложение също е от народния представител Юрий Борисов. Той предлага точката Проект за решение за образуване на временна парламентарна комисия за разследване на корупцията да стане точка втора в дневния ред за днес. Предложението е перфектно направено.
Отново пояснявам, че като последна точка в дневния ред вчера беше включено разглеждането на проект за решение за създаване на временна парламентарна комисия за разследване на корупцията. Предложението е внесено от 24 народни представители. Вчера беше включена само като последна точка от дневния ред, а днес се предлага да стане точка втора.
Моля, гласувайте това предложение.
Гласували 198 народни представители. За това предложение 100, против 89, въздържали се 9.
Предложението се приема.
Преминаваме към следващите предложения.
Постъпило е предложение от народната представителка Екатерина Михайлова точка първа от дневния ред да стане Проект за решение за продължаване срока на мораториума, приет с решение на Народното събрание от 9 юли 1992 г., върху разпореждането с обекти, в чиито дълготрайни активи влиза имущество, одържавено по Закона за конфискуване на придобити чрез спекула и по незаконен начин имот, по Наредбата-закон за съдене от народен съд виновниците за въвличане на България в световната война срещу съюзените народи и за злодеянията, свързани с нея... и по Наредбата-закон за снабдяване и цените. В актуализираната програма това всъщност е точка седма.
Практически предложението е точка 7 да стане точка първа от днешния дневен ред.
Моля, гласувайте за това предложение.
Гласували 192 народни представители. За това предложение 92, против 97, въздържали се 3.
Предложението не се приема.
Продължаваме по-нататък. 171/2. Постъпило е предложение и от народната представителка Екатерина Михайлова, вероятно като предложение на парламентарната група на СДС, точка първа от дневния ред да стане проектът за решение за продължаване на срока, за който са избрани съдебните заседатели от районните, окръжните и военните съдилища и Върховния съд.
Това е всъщност предложението на Росица Стойчева, която е и вносител, от вчера, което в момента по актуализираната програма е точка втора. Всъщност гласуваме за това този проект за решение за продължаване на срока, за който са избрани съдебните заседатели, да стане точка първа от дневния ред. Моля гласувайте.
Моля прекратете гласуването и посочете резултата. Гласували 201 народни представители, за това предложение 100, против 97, въздържали се 4.
И това предложение не се приема.
Постъпило е и още едно предложение също от народната представителка Екатерина Михайлова точка четиринадесета - първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите - с вносители Венцеслав Димитров, Иван Пушкаров и Шерифе Мустафа да стане първа точка.
РЕПЛИКА ОТ БЛОКА НА ОПОЗИЦИЯТА: Има ли становище на комисиите? Това не е гледано в никаква комисия.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Разбирам какво искате да ми кажете. На мен също ми е ясно това, което ми казвате. Тук всъщност става дума за това, че по законопроекта на Шерифе Мустафа няма становище от Комисията по бюджета и финансите и от Законодателната комисия. А по другите законопроекти има становище, на вносителите Венцеслав Димитров и Иван Пушкаров.
И затова моля господин Димитров да уточни точно за какво става дума. Заповядайте, господин Димитров.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (СДС): Уважаеми господин председател, колеги народни представители! Законопроектът, който ние сме внесли касае акциза за вноса на леки автомобили. Имайте предвид, че сега действа една законова, даже тя е подзаконова уредба от страна на Министерския съвет, която противоречи на Конституцията. В смисъл, че данъци и техният размер могат да се налагат само от Народното събрание. РД/ЛТ 172.1.
В сега действащия Закон за данък оборота и акцизите, специално за акцизите, пише, че вносът на леки и лекотоварни автомобили се облага с акциз от 50 на сто. На практика тази разпоредба обаче не действа, но действието й е прекратено само до 31 декември 1992 г. Ако не приемем подобен закон, какъвто предлагаме, има опасност вносът на автомобили от 1 януари следващата година да спре. Това, което ние предлагаме, е изравняване на режима за физически и за юридически лица, освобождаване от акциз на автомобили до 1800 куб. см, от 1800 до 2500 - 10 на сто; а на 2500 - 30 на сто.
Моля Ви се, господин председателю, този законопроект да влезе в пленарната зала, колкото се може по-бързо, за да се уреди въпросът и от 1 януари следващата година хората и фирмите наистина да могат да внасят автомобили. Иначе има опасност вносът наистина да спре с 50 на сто акциз, каквато е настоящата разпоредба.
И нека онези народни представители, които гласуват против внасянето на законопроекта в пленарната зала, да понесат цялата отговорност от това и да се популяризират техните имена в средствата за масова информация. (Бурна реакция от блока на опозицията)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на господин Димитров. Ясно е за какво става дума.
Предложението на госпожа Михайлова е това да бъде точка първа от дневния ред. Аз питам госпожа Михайлова има ли промяна в нейното становище?
ЕКАТЕРИНА МИХАЙЛОВА (от място): Няма.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Няма промяна. Вносителят поддържа.
Заповядайте, господин Михайлов.
ДИМИТЪР МИХАЙЛОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми господин председател, дами и господа народни представители! Тази точка, господин Димитров, е включена в програмата и тя е точка тринадесет. Предложението е на госпожа Михайлова тя да стане точка първа.
Вчера Законодателната комисия разгледа този законопроект в присъствието на господин Венцеслав Димитров и министъра на финансите господин Костов и ние решихме, че след като се вземе 172.2. решение на Икономическата комисия, тогава да се внесе.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (от място): Има решение на Икономическата комисия. Вчера е раздадено на всички решението.
ДИМИТЪР МИХАЙЛОВ: Не може да има решение на Икономическата комисия, защото ние вчера на обяд го взехме.
Господин председател, аз възразявам по същество този законопроект да минава с такава скорост в точка първа. Той е включен в програмата. И затова аз възразявам, ако има решение на Икономическата комисия, да се измества. Той може да бъде точка четвърта или пета, или трета, но не и точка първа.
Благодаря ви. Призовавам народните представители да гласуват против това предложение.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (от място): Има решение на Икономическата комисия.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Разбирам, така е. Аз знач, че има решение, разбира се, господин Димитров.
Сега в момента тази точка в дневния ред е тринадесета. Предлага се тя да стане точка първа от дневния ред. Вносителят не оттегля това предложение. Затова моля режим на гласуване. Моля гласувайте за това предложение.
Моля прекратете гласуването и посочете резултата.
Гласували са 213 народни представители, за това предложение 113, против 95, въздържали се 5.
Предложението се приема.
По този начин точка първа от дневния ред става първо четене на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите.
Точка втора е проект за решение за частична отмяна на решението на Народното събрание от 7 юли за снемане на имунитет на народен представител.
И точка трета - проект за решение за създаване на Временна парламентарна комисия за разследване на корупцията.
След това точките следват по реда, по който ги имахте в програмата. 172.3. Започваме работа по първа точка от дневния ред.
Моля господин Джеров да докладва законопроекта.
НОРА АНАНИЕВА (от място): Вие казахте, че ще продължим с вчерашната точка. Има ли предложение за спиране обсъждането на вчерашната точка? Никой не е предлагал да бъде преустановено обсъждането. Никога досега не сме имали прецедент.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Момент, господин Джеров. Думата по процедурен въпрос поиска господин Премянов.
КРАСИМИР ПРЕМЯНОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги народни представители! Аз не оспорвам, че правилникът предвижда възможност да се правят промени в дневния ред. Но във всички случаи, в които е започнало определено обсъждане, правилникът изисква да бъде направено предложение то да бъде отложено или преустановено. Ние не получихме подобно предложение според направените от председателя предложения за промени в дневния ред. Следователно започнатата процедура по точка трета от вчерашния дневен ред нямаме никакви правни основания и формални основания, позовавайки се на правилника, да бъде преустановена точка.
Затова аз предлагам да приемем направеното предложение за точка първа в дневния ред при условия, че ние трябва да приключим със започнатата вчера процедура по обсъждането на предложението за отмяна на нашето решение на Народното събрание.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Господин Премянов, специално се заинтересувах, попитах, помолих Правния отдел това, което днес правим, е точно в духа и принципите на правилника. И не може председателят да носи отговорност за това, че Народното събрание, знаейки къде сме били вчера, след като е преспало една нощ, отново внася предложения, променя дневния ред и т.н. Просто аз ви моля, винаги когато се правят предложения да се помни какво е било в предния ден.
Така или иначе предложенията са направени. Ясен е дневният ред. И естествено, когато стигнем до тази точка, за която Вие апелирате, ние ще започнем нейното разглеждане от момента, в който тя е била вчера. По същия начин многократно е ставало НЧ/ПП 173.1 в тази зала със законопроекта "Панев", с други законопроекти и т.н.
Моля, господин Джеров, да започнем гледането на този законопроект.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Господин председател, дами и господа народни представители! Законопроект за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите. Постъпили са две предложения в Народното събрание.
Едното предложение е на група народни представители, седем на брой. Те са господата Асен Мичковски, Валентин Карабашев, Петко Гинев, Александър Томов, Георги Николов (Свищов), Никола Койчев и Марин Маринов. С този законопроект те искат създаване на нов чл.24а със съдържание: "Освобождава се от акциз вносът и търговията с автомобили."
По същество има и някои допълнителни предложения, които не докладвам, защото става дума за рокада в текстовете.
Също така е постъпил законопроект от двама народни представители - господата Венцеслав Димитров и Иван Пушкаров за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите. Това е един закон от 1951 г. с няколко промени, последната от които е от 1991 г.
Предложението на двамата господа - Димитров и Пушкаров, предлагат нов текст в тарифата: "Леки автомобили, внасяни от физически и юридически лица, се облагат: до 1800 куб. см - без акциз, между 1800 и 2500 куб.см - 10 на сто, над 2500 куб.см - 30 на сто".
Това са двата законопроекта, които са на нашето внимание. Те са разпределени съответно на Комисията по бюджета и финансите, Икономическата комисия, естествено и на Законодателната комисия. Получени са съответните становища. И вносителите, и председателят на Комисията по бюджета и финансите ще докладват по-прецизно въпроса, защото той е изцяло в неговата и тяхната специалност и компетентност.
Законодателната комисия от гледище на Конституцията, от гледище на принципите на нашето законодателство разгледа законопроекта и предлагаме законопроектът, който предвижда намаляване на акциза да бъде внесен на първо четене, след изслушване 173.2 на становището и на Икономическата комисия, което не е пред мен. Тук са представителите на Икономическата комисия и те би трябвало да вземат отношение.
При това положение считаме, че законопроектите могат да бъдат разгледани, могат да бъдат третирани. Правни моменти няма. Въпросът се свежда до една специалност, именно на двете комисии. Ако бъде одобрен на първо четене така внесеният законопроект, аз ще си позволя да внеса няколко корекции, които се свеждат не до съществото, а до някои подробности в текста. Тогава вече евентуално той би могъл да бъде поставен и разгледан и на второ четене.
Благодаря ви!
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на господин Джеров! Сега моля най-напред вносителите да вземат думата и след това постоянните комисии.
Думата има господин Димитров, първо, от името на вносителите и след това от името на комисията.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (СДС): Уважаеми господин председателю, колеги народни представители! Аз преди малко изясних една част от мотивите - защо се внася подобен законопроект. Мисля, че присъстващите в залата са напълно наясно, че автомобилният парк в нашата страна, първо, е доста остарял и, второ, по редица причини така или иначе дълги години преобладаваща вносът на автомобили от бившите социалистически страни, преди всичко от Съветския съюз, които макар и малки не са екологично чисти. Освен това харчат доста гориво.
От икономическа и от финансова гледна точка не е оправдано да се задържа вносът на нови автомобили и да се забавя обменът на този автомобилен парк. А това на практика би станало, ако оставим да действа сега действащата законова уредба - 50 на сто акциз върху вноса на автомобили.
Именно поради това ние предлагаме малките автомобили и автомобилите от средна класа, които се вписват в лимита до 1800 куб.см, да бъдат освободени от акциз. По този начин ще се стимулира вносът на нови автомобили, ще се подменя старият парк и ще се внесат по-модерни, по-нови, по-икономични и което не е маловажно - екологично по-чисти автомобили. 173.3
Следващата категория това са от 1800 до 2500, това са средно и...
ЕМИЛ ФИЛИПОВ (от място): Това са известни неща.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ: Господин Филипов, ако на Вас са ви известни, те на мен ми станаха известни, като започнах да се занимавам с това нещо, защото...
ЕМИЛ ФИЛИПОВ (от място): Аз съм инженер и са ми известни.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ: На инженерите са известни, обаче народното представителство не се състои само от инженери. Аз трябва да Ви кажа лично, че за мен не са известни, защото аз нямам нито автомобил, нито имам книжка. Така че трябваше да се запозная с тези проблеми. Предполагам, че сред народните представители има и други такива като мен, които са лаици в тази област, и това нещо трябва да им се обясни, за да гласуват за този законопроект. Ако на Вас, господин Филипов, са Ви известни, аз много ще Ви моля и Вие да подкрепите този законопроект. Щом са Ви известни, аз ще се постарая да бъда по-кратък.
От 1800 до 2500, средната класа и горната част от средната класа предлагаме да се облагат с 10 на сто акциз, а над 2500 куб. см - това са наистина луксозните коли, предлагаме един по-висок акциз, който, разбира се, не е запретителен - 30 на сто акциз, обаче онези хора и фирми, които внасят мощни автомобили, мощните автомобили най-напред харчат повече, после замърсяват повече въздуха, после заемат повече място на парковите пространства. 173.4 Именно затова предполага се, че по-богатите хора и побогатите фирми би трябвало да бъдат заангажирани в социалната програма на правителството, би трябвало да бъдат задължени да участват с по-голям принос в приходите на държавния бюджет, за да могат наистина за сметка на тях, т.е. по-богатите хора, да бъдат решени някои социални проблеми.
Аз предполагам, че народните представители ще подкрепят една такава градация, още повече че онези седем души народни представители, които внесоха законопроект за пълна отмяна на акцизите, по принцип са съгласни с една такава градация в акцизите.
Мисля, че преди малко казах защо точно сега е моментът да се приеме такъв закон. Тук искам да приведа и още един довод.
Колеги, знаете, че в процес на обсъждане са в момента в комисиите и може би ще влязат скоро в Законодателната комисия пакетът данъчни закони. Бюджетната комисия още през юли месец прие и придвижи за обсъждане към Законодателната комисия Закона за данъка върху добавената стойност и Закона за данъка върху акцизите. Тази прогресия в акцизите върху автомобилите, която предлагаме ние с колегата Пушкаров, е съобразена с новия Закон за акцизите. И от тази гледна точка няма никакви проблеми, когато бъде приет новият Закон за акцизите, чисто и просто тази постановка от стария закон ще се вземе и ще се впише в новия закон така, че именно от тази гледна точка ще стане без сериозни сътресения, което не е така, ако бихме оставили да действа сегашната тарифа за акцизите.
Именно затова ние предлагаме най-напред да се отмени точка 3 на раздел III от Тарифата за акцизите, където пише, че леките и лекотоварните автомобили се облагат с 50 на сто акциз, и предлагаме въвеждане на нов текст в тарифата като раздел II, където леките автомобили, внасяни от физически и юридически лица, се третират по един и същ начин от гледна точка на облагането с акциз. Върху това искам да обърна внимание, защото в момента действащата нормативна уредба с подзаконови актове стимулира внасянето на автомобили от физически лица, докато другите автомобили, ако се оставят да действат по сегашната тарифа, ще се облагат, т.е. автомобилите, внасяни от юридически лица. СД/ЛТ 174.1. Ние смятаме това за ненормално и затова предлагаме режимът да се изравни както за физически лица, така и за юридически лица. По този начин хората ще бъдат стимулирани да си купуват автомобилите тук, в нашата страна, където е осигурен сервизът, където между другото са решени всякакви проблеми. Знаете, когато някой човек отива в чужбина да купува, може да попадне и на краден автомобил, после чрез Интерпол да се търси. И обратно, може да не е виновен, автомобилът да му се вземе и той да се чуди какво да прави.
Тук се разкриха, всички ходите по София и сигурно по другите големи градове, виждаме какви хубави магазини са се разкрили на "Форд", на "Опел", на "Рено", на "Ситроен" и т.н. Нека да стимулираме дилърите на тези автомобили наистина в България да внасят хубави автомобили, модерни автомобили и всеки човек, както никога не е било през тези 45 години, стига да има левове, а не валута, да отиде в магазините и спокойно, щом има пари, да си ги купи. (Ръкопляскания от опозицията)
С това искам да завърша, уважаеми колеги, и да ви приканя всичките, правя и формално предложение, законът днес да бъде приет на две четения.
Благодаря ви. (Ръкопляскания от опозицията)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на господин Венцеслав Димитров. Това беше най-хубавата реч за автомобила, която някога съм слушал в живота си. (Весело оживление) И аз съм шофьор, да.
Господин Мичковски, заповядайте и Вие като председател на Икономическата комисия и като един от вносителите на законопроекта.
АСЕН МИЧКОВСКИ (СДС): Благодаря, господин председател. Уважаеми колеги, както вече стана ясно от доклада на господин Джеров, има два законопроекта по един и същи проблем. Единият е на седем народни представители (той го представи пред вас), а другият на господата Венцеслав Димитров и Иван Пушкаров.
Нашият законопроект предвижда отменяне на акциза за вноса на всякакви автомобили за 1993 г. Мотивите са идентични с тези, които господин Димитров изложи пред вас. Става дума за това, че в края на тази година изтича временното облекчаване на вносителите на автомобили в страната и от следващата година 174.2. те ще трябва да плащат вече 15 на сто мито върху фактурната стойност на автомобила, плюс 50 на сто акциз. При това положение дори и най-евтините автомобили - "Лада", "Москвич" и т.н. стават непродаваеми в нашата страна. На всичкото отгоре се появява една разлика между вносителите - физически и юридически лица, като физическите се поставят в по-благоприятно положение. При това положение на нещата ще бъде насърчаван вносът само на стари, износени автомобили, а ще бъде затруднена изцяло дейността на тези дистрибуторски мрежи, които вече се разкриха в България за внос на нови, модерни автомобили.
Дотолкова, доколкото господин Джеров заяви, че няма законодателна пречка да бъде гласуван единият или друг законопроект, аз като вносител на първия и от името на вносителите бих желал, естествено, нашият законопроект да бъде гласуван, който води до отмяна изобщо на акциза при вноса и търговията с автомобили в страната.
Сега бих желал да ви запозная със становището на Икономическата комисия по законопроекта на господата Пушкаров и Венцеслав Димитров.
Ние подкрепяме внесения законопроект за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите. Комисията счита за целесъобразно въвеждането на акциз за по-мощни автомобили (това беше преобладаващото становище на комисията), както и прилагането му при внос и от физически, и от юридически лица.
Икономическата комисия препоръчва на Народното събрание този законопроект да бъде приет в най-кратък срок и по възможност това да стане днес на две четения.
Благодаря ви. Но преди това ще ви помоля да поставите на обсъждане и първия законопроект, който изцяло отменя акциза върху вноса на автомобили.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Изказвания? Заповядайте, господин Стоилов.
СТЕФАН СТОИЛОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Нашата парламентарна група отдава предпочитание на законопроекта, в който се предлага решение, което е икономически оправдано и социално много по-приемливо. 174.3. За да ви пестя време, имаме предвид, че трябва да се създаде режим, който благоприятства вноса на леки коли. И същевременно, понеже на сегашния етап това все пак, особено високият клас коли не попадат в групата на необходимите жизнени стоки, то справедливо е за малкогабаритните коли да бъде създаден свободен режим на внос и за по-луксозните коли някаква степен на облагане.
Аз приканвам да подкрепим на първо четене този законопроект. И понеже има внесени два законопроекта, да дадем възможност на Икономическата и Комисията по бюджет и финанси да поработят след коледната ваканция. Това няма да отнеме много време и мисля, че народното представителство ще се обедини около законопроекта, който предвижда тази скала на повишаващо се облагане на колите от висока класа.
Благодаря за вниманието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на господин Стоилов. Господин Сербезов.
СТЕФАН СТОИЛОВ: И правя същевременно процедурно предложение да прекратим разискванията, тъй като не виждам в залата да има хора, които да са против обсъждането...
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Да. Все пак споменах името на господин Сербезов. Заповядайте. След това ще подложа и това предложение за гласуване.
РУСЛАН СЕРБЕЗОВ (СДС): Господин председател, дами и господа! Комисията по околната среда не е разглеждала този въпрос, защото не беше разпределен този законопроект към тази комисия. Но след като дискутирах с моите колеги, ние наистина подкрепяме този законопроект. Каква е причината, за да го подкрепяме? Защото се създава тясна връзка между икономиката и екологията в полза на екологията, разбира се. Създава се тясна връзка между обема на двигателите и опазването на околната среда. Създава се възможност, най-важното, за внасяне на нови автомобили, а именно, че те ще бъдат без акцизи.
Ние смятаме, че това е един модерен закон. И ако се създават повече такива закони, ние спокойно директно може да си влезем в Европа без препятствия, но ако създаваме модерни закони и ако работи парламентът. 174.4.
Но тук аз не искам да се съглася с господин Стоилов и подкрепям предложението на господин Венцеслав Димитров, защото той първи го направи, както на първо четене, така и на второ четене този закон да се разгледа днес и да може да си влезе наистина в своята дейност на нашето стопанство.
Благодаря ви.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Госпожа Мустафа, заповядайте. Само Ви моля, като вносител ли искате?
ШЕРИФЕ МУСТАФА (от място): Искам да направя само едно процедурно предложение, господин Йорданов.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Понеже вече има едно процедурно предложение - за прекратяване на дебатите. Заповядайте. 174.5.
ШЕРИФЕ МУСТАФА (ДПС): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Понеже моят проект е свързан с предложения вече законопроект на господин Венцеслав Димитров за изменение и допълнение на данъка върху оборота и акцизите, аз искам това мое предложение да мине като допълнение към тяхното предложение за допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите и да се разгледа още днес. Това е моята молба и се надявам, че ще проявите разбиране.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Моля да се поканят народните представители, гласуваме предложението за прекратяване на дебатите по този въпрос и за преминаване към гласуване на законопроекта на първо четене, след което ще поставя и въпроса за това да се гласува в залата дали да се премине на второ четене.
Моля, гласуваме за прекратяване на дебатите. Моля, гласувайте!
Резултат: от общо 193 народни представители, 113 са гласували за, 69 - против, 11 - въздържали се.
Приема се.
Преминаваме към гласуване на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите на първо четене.
Моля, гласувайте!
Резултат: от общо гласували 195 народни представители, 191 са гласували за, против - няма, 4 - се въздържат.
Законът е приет на първо четене.
Моля председателят на Законодателната комисия или неговият заместник... Моля, господин Джеров, да вземете отношение възможно ли е да се постави законопроектът за гласуване на второ четене.
Беше направено предложение в залата законопроектът да се върне на комисията отново, да се отчетат направените предложения и да се внесе след това за второ четене. И това предложение ще бъде поставено на гласуване естествено.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Уважаеми господин председател, да отговаря веднага на поставения въпрос. Всъщност ние ББ/ПП 175.1 три законопроекта, които третират (двата) една и съща материя. Третият - на колежката гостожа Мустафа, със седем проблема.
При това положение ми се струва, че бихме могли да минем направо към второ четене. Не виждам какво биха могли да кажат комисиите. Затова много моля да поставите на гласуване законопроекта. Цифрите ще бъдат решени от пленарната зала. Те не могат да бъдат решени от комисиите.
Направо предлагам да минем на второ четене и отделните три момента ще ви докладвам и гласуването ще реши кое от тях да бъде прието.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Най-напред гласуваме за това законопроектът да мине на второ четене.
Който е за това този законопроект да бъде гласуван днес и на второ четене, моля да гласува.
Резултат: от общо гласували 198 народни представители 108 са гласували за, 85 - против, 5 - се въздържат.
Приема се това предложение.
Моля, господин Джеров, заповядайте, за да започне второто четене.
Господин Мичковски, заповядайте като председател на Икономическата комисия и като вносител.
АСЕН МИЧКОВСКИ (СДС): Уважаеми господин председател! Аз взимам думата не като председател на Икономическата комисия, а от името на вносителите на първия законопроект. Ние след консултации помежду си решихме да оттеглим нашия законопроект и да подкрепим законопроекта на господата Пушкаров и Димитров.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря. Тогава започваме работа по второто четене.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Аз също благодаря, защото сме улеснени при гласуването.
В такъв случай на второ четене имаме два момента. Единият законопроект е за изменение и допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите. Това е по предложението на двамата народни представители. В такъв случай, както ви казах, с малко кореции от правно-технически характер, предлагам на вашето внимание следния законопроект:
"Параграф единствен. В тарифата за акцизите, приложение # 2 към чл.1, ал.2 от закона се правят следните изменения и допълнения: 175.2
1. Точка 3 от раздел III се отменя.
2. Създава се нов раздел II със следното съдържание:
"Раздел II.
Леки автомобили, внасяни от физически и юридически лица в зависимост от обема на двигателя:
1. до 1800 куб. см включително - без акциз;
2. от 1801 куб.см до 2500 куб.см включително - 10 на сто;
3. над 2501 куб.см - 30 на сто."
Това е едното, което третира проблемите на леките коли. И второто, което е паралелно и не конкурира предложението, то е по законопроекта, внесен от госпожа Мустафа, допълва точка шеста от раздел I, буква "а": хранителни стоки на тарифата за данъка върху оборота със следния текст: "и диетични безалкохолни напитки".
И Заключителната разпоредба към него:
"Това допълнение се прилага за оборота, реализирани след 1 януари 1991 г.".
Чета го дословно. Госпожа Мустафа, има ли грешка или не? 1991 година? Така го поддържате? - Добре.
Господин председател, моля при второто четене да поставим на гласуване подред двете предложения.
И все пак бих помолил госпожа Мустафа да изясни или да защити по-скоро, да аргументира своето предложение. Господин Венцеслав Димитров го направи по отношение на неговото. Но все пак, за да може да гласуваме, тя трябва също да се обоснове.
ШЕРИФЕ МУСТАВА (ДПС): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Досега говорихме за автомобилите. Аз искам да обърна вниманието ви върху моето предложение за допълнение на Закона за данъка върху оборота и акцизите, свързан с хора, които здравословно са ощетени. А това са огромният брой хора, страдащи от диабет. Освен диетичните храни, нека да не забравяме, че те също имат нужда от диетични и безалкохолни напитки. Смятам, че няма да има никаква пречка това допълнение към текста по точка шеста от раздел I, буква "а" да се приеме, като се има предвид, че в правилника несъмнено ще бъде регламентирано тези диетични безалкохолни напитки да се дават или да се продават в съответните, предназначени за това места, и в диетичните столове. 175.3
Това имам предвид, защото Министерството на здравеопазването категорично е на мнение, че към групата на диетичните храни се отнасят и безалкохолните напитки, в които захарта е заменена с подходящи подсладители, които са разрешени от Министерство на здравеопазването. Така, апелирам да подкрепите това допълнение към Закона за данъка върху оборота и акцизите и да бъдат освободени тези диетични напитки от акцизи, считано от 1 януари 1992 г. Това е моето предложение. Смятам, че ще проявите разбиране. Моля да подкрепите това допълнение към закона.
ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (от място): Нека да минем първо въпроса за автомобилите и след това този въпрос.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Господин Димитров, заповядайте! 175.4 ВЕНЦЕСЛАВ ДИМИТРОВ (СДС): За да улесним процедурата, господин председателю, аз предлагам най-напред да гласуваме по – 1, който касае автомобилите, и след това да се спрем отделно на този въпрос, защото наистина тук имаше и други мнения.
Така че сега да започнем с автомобилите и после да дискутираме този въпрос.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Има думата господин Койчев.
НИКОЛА КОЙЧЕВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Благодаря, господин председател. Уважаемии колеги, с болшинство се взе решение да гласуваме законопроекта на второ четене днес, но аз изразявам едно съмнение, че правим законодателна грешка. Доколкото знам, някъде е записано, в момента нямам време да направя справка, че акцизът не може да бъде по-малък от данъка върху оборота. А ние фиксираме една цифра, по-ниска от сега действуващата ставка за данък върху оборота - 22 %.
Затова предлагам да отложим обсъждането. Нека да бъде първа точка на заседанието във вторник, да направим тази проверка и справка, за да не правим грешка и да бъдем сигурни, перфектни като законодатели.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на господин Койчев. Той прави предложение за отлагане на четенето на законопроекта поради появили се противоречия в обсъждането на второ четене.
Моля, гласувайте това предложение.
От общо гласували 196 народни представители, за - 101, против - 92, въздържали се - 3.
Приема се това предложение. Законопроектът ще се гледа на второ четене следващата седмица.
Преминаваме към следващата точка от дневния ред, като за да е ясно на колегите, да няма противоречия и сърдити хора и депутати, в 11,00 ч. аз ще дам почивката, просто защото трябва да има почивка след толкова много работа.
Преминаваме към точка втора от дневния ред. По тази точка започнахме вчера обсъжданията и бяха направени някои предлоСт.Б/КТ 176.1 жения.
Има предложение, направено перфектно предварително за това, ако се стигне до гласуване, гласуването да бъде тайно. Това ще го поставим на гласуване.
Има предложение също така на госпожа Поптодорова да се направи по едно изказване от всяка парламентарна група и да се пристъпи към гласуване на решение.
Според правилника обаче има право всяка парламентарна група на 30 минути за обсъждане. Това е записано в правилника и не може да се отмени. Само ако има обща воля на трите парламентарни групи, че желаят по едно изказване, тогава може. Но в случая - не.
Заповядайте, господин Даскалов.
ВЛАДИСЛАВ ДАСКАЛОВ (СДС): Уважаеми господин председателю, уважаеми колеги! Аз искам само да припомня, че освен предложението на господин Мицев и аз направих едно предложение. След като изслушахме юридическите мотиви на госпожа Поптодорова и юридическата аргументация в писмото на главния прокурор, тези две главни аргументации, така да се каже, да бъдат предоставени на вниманието на Законодателната комисия и и тя да изрази своето становище.
Освен това имаше и друго предложение - за спиране на дебатите и за отлагането им с оглед пък произнасянето и на Комисията по правата на човека.
Така че аз поддържам и двете предложения - едното е да се изпрати до Комисията по правата на човека за становище и другото предложение е да се изпратят двете юридически становища на Законодателната комисия с цел двете комисии да изразят своето становище.
С оглед на това, моля дебатите по този въпрос да бъдат спрени и заседанието в тази му точка отложено. По-скоро, разглеждането на тази точка да бъде отложено.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: По принцип се смесиха две неща. Вчера господин Мицев предложи всъщност да се отхвърли изобщо това решение и аз казах, че когато се стигне до това да се гласува, аз ще подложа неговото предложение за отхвърляне на решението. 176.2
Сега всъщност се прави друго принципно предложение за отлагане на разискванията. Това е според чл.39, т.4.
За противно становище на господин Владислав Даскалов?
Госпожа Караиванова, заповядайте.
АНА КАРАИВАНОВА (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Благодаря Ви, господин председател. Уважаеми колеги, противопоставям се на това предложение на колегата Даскалов. На мен ми се вижда много странно, че когато давахме разрешение да се лиши от свобода един депутат, това предложение не го изпратихме в Комисията по правата на човека, а когато ще трябва да вземем решение за освобождаване, тогава ще го изпратим в Комисията по правата на човека, сякаш тя може да каже, че когато един човек се пусне от ареста, това е нарушаване на човешките му права.
Второто му предложение - да се върне в Законодателната комисия - също смятам за неоснователно, защото вчера Законодателната комисия се занима с предложението на госпожа Нора Ананиева от името на Парламентарния съюз за социална демокрация, а мотивите на главния прокурор не са тези, които следва да обсъжда Законодателната комисия. Защото той няма право на никаква инициатива и неговите предложения ние не бихме могли да обсъждаме. Ние ще вземем едно самостоятелно решение, неповлияно по никакъв начин от главния прокурор, защото именно неговото писмо е една недопустима намеса в работата на суверенния орган, пряко избран от народа, а това е парламентът.
Благодаря ви. (Ръкопляскания в опозицията)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря на госпожа Караиванова.
Моля, поканете народните представители да влязат в залата, ще се гласува.
Направено е предложение за отлагане на разискванията по тази точка от дневния ред.
Моля, гласувайте. От общо гласували 216 народни представители, за отлагане на разискванията - 109, против - 107, въздържали се - няма.
Отлагането на разискванията по тази точка е гласувано.
Сега давам половин час почивка, след което преминаваме към следващата точка от дневния ред. (Звъни) 176.3
(След почивката)

ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Уважаеми народни представители, продължаваме заседанието. Госпожа Михайлова, заповядайте.
ЕКАТЕРИНА МИХАЙЛОВА (СДС): Уважаеми господин председателю, уважаеми колеги! Парламентарната група на СДС иска 30 минути почивка.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Давам 25 минути почивка (смее се). БП/НП 177.1(След почивката)

ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ (звъни): Продължаваме заседанието.
Намираме се в точката -
ПРОЕКТ ЗА РЕШЕНИЕ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ВРЕМЕННА ПАРЛАМЕНТАРНА КОМИСИЯ ЗА РАЗСЛЕДВАНЕ НА КОРУПЦИЯТА.
Аз моля вносителите на този проект да изложат своите мотиви.
Госпожа Ананиева, заповядайте.
НОРА АНАНИЕВА (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Искам да изразя огорчението от начина, по който ръководството на Народното събрание и дясната половина на залата подходи към един хуманитарен проблем, към един проблем, който можеше да намери днес решение така, както става в цивилизованите странии.
Ние си даваме сметка и сигурно много от вас си дават сметка, че решението на този проблем е неизбежно. В момента вървят разговори за новото правителство, в момента е ясно на целия български народ, че този режим си отива и един от белезите на новия, който трябва да дойде, ще бъде едно друго отношение към човешките права, едно друго отношение към суверенитета, към свободата, към волята на парламента да решава своите проблеми без натиск от когото и да било, в това число и от един главен прокурор, който също е на път.
Така че очаквам следващата седмица въпросът да се реши справедливо, човешки, да се реши в духа на европейските стандарти, да ликвидираме това позорно петно, което ни направи обект на международни проучвания, което поставя под съмнение нашата пълноценна роля в европейските и световните институции.
Струва ми се, че през коледните празници, които са празници на доброто, на човещината, много от депутатите ще помислят сериозно по този проблем.
Искам да използувам трибуната, за да заявя: "Андрей, честита Коледа! Този режим си отива!" (Ръкопляскания от опозицията, "Е-е-е" от СДС) ЦМ/КТ 178.1
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Господин Вълканов, заповядайте по процедурен въпрос.
ВЕЛКО ВЪЛКАНОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Уважаеми колеги, аз искам да направя едно процедурно предложение.
Беше ни прочетено писмо от главния прокурор, което по мое мнение е оскърбление за Народното събрание. Това е една груба, безтактна намеса в нашата законодателна дейност. Аз искам да ви уверя, че за подобна проява в Съединените щати този гражданин щеше да е поставен под съд за оскърбление на Конгреса.
И затова аз предлагам, господин председателю, Вие да върнете писмото на господина Татарчева с указание, че подобен тон спрямо Народното събрание е недопустим!
Ако сметнете за необходимо, моля да поставите въпроса за гласуване в Народното събрание. (Ръкопляскания от опозицията)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Заповядайте, господин Райчевски по процедурен въпрос.
СТОЯН РАЙЧЕВСКИ (СДС): Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители! Като гледам залата, виждам, че са много разредени столовете, а тук трябва да се решават отговорни неща. Затова искам процедурно да направите проверка на кворума.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Моля режим на регистрация - проверка на кворум. Моля народните представители да се регистрират.
КРАСИМИР ПРЕМЯНОВ (от място): Колегите от дясно не се регистрират.
КЛАРА МАРИНОВА (от място): Ще искаме ръчна проверка, а това да се отрази и на заплатите.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Чувам от залата недоволни гласове.
ВАСИЛ НИКОЛОВ (от място): Напротив, ние сме много доволни.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Но тези парламентарни тънкости с кворума, да ги наречем, са използувани от всички парламентарни групи в необходимото за тях време.
ОБАЖДАТ СЕ ОТ БСП: Въпросът за корупцията е голям въпрос.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Аз моля всички да се регистрират. (Шум и реплики в залата) 178.2
ВАСИЛ НИКОЛОВ (от място): Искам да се стенографира, че бягате от корупцията. Ние никога не сме бягали от разглеждането на въпросите за корупцията.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Аз констатирам липса на кворум в залата. (Недоволство от опозицията)
Следващото заседание е във вторник, 29 декември 1992 г. от 15,00 часа.
Закривам заседанието. (Звъни)
(Закрито в 12 ч. и 45 м.)

ПРЕДСЕДАТЕЛ:
(Александър Йорданов)
СЕКРЕТАРИ:
(Илиян Илиев)
(Ведат Сакаллъ)
Форма за търсене
Ключова дума
ТРИДЕСЕТ И ШЕСТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ