ЧЕТИРИСТОТИН И ПЕТНАДЕСЕТО ЗАСЕДАНИЕ
София, сряда, 28 септември 1994 г.
(Открито в 15 ч и 20 м.)
28/09/1994
Председателствували: председателят Александър Йорданов, заместник-председателят Кадир Кадир.
Секретари: Руслан Семерджиев и Ведат Сакаллъ.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ (звъни): Уважаеми госпожи и господа народни представители, откривам днешното заседание на Тридесет и шестото Народно събрание.
Най-напред ще ви запозная с постъпилите законопроекти и проекти за решения за обсъждане от Народното събрание в периода 21 - 28 септември 1994 г.
На 22 септември е постъпил Законопроект за изменение и допълнение на Закона за пенсиите. Законопроектът е с вносители Атанас Папаризов, Стефан Стоилов и Никола Койчев и е разпределен на Законодателната комисия и Комисията по труда и социалното осигуряване.
На 23 септември Министерският съвет е внесъл проект за решение за разрешаване на участие на кораби и вертолети на Военноморските сили на Република България в многонационално оперативно тактическо учение "Военноморски партньор94" в международните води на Черно море. Решението е разпределено на Законодателната комисия и Комисията по национална сигурност.
На 23 септември народният представител Йордан Ройнев е внесъл Законопроект за изменение и допълнение на Закона за ловното стопанство. Законопроектът е разпределен на Законодателната комисия, Икономическата комисия и Комисията по бюджета Ст.Б/НП 145.1 и финансите.
На 27 септември Министерският съвет е внесъл Законопроект за ратифициране на Заемно споразумение - заем за намаляване на дълга и неговото обслужване между Република България и Международната банка за възстановяване и развитие. Законопроектът е разпределен на Законодателната комисия, Икономическата комисия, Комисията по бюджета и финансите и Комисията по външната политика.
Пред вас е програмата за работа на Народното събрание в периода 28 - 30 септември 1994 г. Преди да я предложа за гласуване ще ви информирам, че има един малък пропуск, а именно според чл. 66 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание законопроектите, които уреждат една и съща материя, се внасят за обсъждане на едно и също заседание на Народното събрание. В този смисъл по точка втора фигурира и законопроектът, който е по т. 13. Това са два законопроекта за първо четене, свързани с проблема на Закона за възстановяване на собствеността върху недвижими имоти на български граждани от турски произход.
С тези уточнения, моля, гласувайте проекта за програма на Народното събрание в периода 28 - 30 септември.
От общо гласували 184 народни представители, за 156, против 5, въздържали се 23. Програмата се приема.
Постъпили са следните предложения за промени в програмата.
Народният представител д-р Васил Михайлов предлага точка първа от дневния ред да бъде обсъждане на проекторешение за повишаване отговорността на изпълнителната власт. Проекторешението е внесено на 19 юли 1994 г. За съжаление досега по него няма становища от комисиите, на които е било разпределено - Законодателната комисия и Комисията по национална сигурност. Но няма пречка да бъде гласувано, тъй като 15-дневният срок за неговото разглеждане е изтекъл.
Моля, гласувайте предложението точка първа да бъде обсъждане на проекторешение за повишаване отговорността на изпълнителната власт с вносител д-р Васил Михайлов.
От общо гласували 194 народни представители за 30, против 128, въздържали се 36.
Предложението не се приема. 145.2 Постъпило е предложение точка първа от дневния ред да бъде обсъждане на законопроекта за изменение и допълнение на Закона за народната просвета. Става дума за регламентиране на вероучението в началното, основното и средното образование, с вносител народният представител архиепископ Христофор Събев.
Законопроектът е бил разпределен на три комисии. Има становище от Комисията по вероизповеданието, от Комисията по образованието и науката. Няма становище от Законодателната комисия. Не мога да го подложа на гласуване.
Постъпило е също така предложение от народния представител Хасан Али точка втора на днешното пленарно заседание да стане проекта за решение във връзка с разискванията по питането на група народни представители към министър-председателя на Република България за българското тютюнево стопанство.
НОРА АНАНИЕВА (от място): Има още предложения за точка първа. Защо минаваме към точка втора?
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Преди това обаче има още едно предложение за точка първа и това е проекта за закон за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи, внесен от народния представител Бончо Рашков. Става дума за срокове по – 4а и 4б от закона.
Предложението е това да бъде точка първа, като вносителят господин Рашков информира, че изтегля – 1, 2 и 5 от законопроекта, отнасящи се за изменение и допълнение на членове 19 и 27 и – 13 от този закон и настоява единствено на парагра фите 4а и 4б от закона.
Моля, гласувайте това предложение за изменение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи да стане точка първа от дневния ред.
Гласували общо 185 народни представители. От тях 144 за, 12 против, 29 въздържали се.
Предложението на господин Рашков и госпожа Ананиева се приема.
И още едно предложение за точка първа от дневния ред на народния представител Атанас Щерев - точка първа да стане второто четене на законопроекта за изменение и допълнение на Наказателно-процесуалния кодекс. Това е сегашната точка трета. НЧ/ЙА 146.1
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля, режим на гласуване. Гласуваме предложението на господин Щерев. От Наказателнопроцесуалния кодекс знаете, че останаха само два текста, продължението. Господин Щерев настоява това да бъде точка първа.
Гласували общо 187 народни представители. От тях 59 за, 54 против, 74 въздържали се.
Отклонява се предложението.
Има предложение от господин Хасан Али точка втора от дневния ред да бъде проекта за решение във връзка с разискванията по питане на група народни представители към министър-председателя. Приключихме разискванията по тютюна в петък. Остава да се гласува само решението. То да бъде точка втора.
Моля, режим на гласуване. Гласуваме приемането на решението по разискванията от петък.
Гласували общо 178 народни представители. От тях 151 за, 1 против, 26 въздържали се.
Приема се предложението. Става точка втора. За момента е точка втора.
Следващото предложение е за точка трета от дневния ред. Аз доколкото разбрах проекта за висшите учебни заведения го включихме в програмата, имахме консенсус. Сега е точка пета. Така се разбрахме на Председателския съвет. Сега какво предлагате? Точка пета ли? Тогава няма да се гласува. Включихме я като точка пета, а сега е точка втора.
Господин Орсов, имате думата. 146.2 ЗЛАТИМИР ОРСОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Господин председателствуващ, уважаеми колеги! Парламентарният съюз на БСП е направил още две предложения за изменения в дневния ред - едното е точка втора да бъде избирателните закони, най-общо казано.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Ще ги четем и тях.
ЗЛАТИМИР ОРСОВ: Да, но аз искам да Ви помоля за нещо във връзка с това. Тъй като приехме точка втора да бъде гласуване на проекта за решение във връзка с разискванията по питането на господин Хасан Али за тютюна и ние държим това да остане точка втора, много Ви моля да поставите на гласуване нашето предложение за избирателните закони не като точка втора от дневния ред, а като точка трета.
Що се отнася до предложението за даване на статут на висши училища, ние сме съгласни със сегашното място, което то има в дневния ред на Народното събрание.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Или няма да се гласува за висшите учебни заведения, остава сегашното място.
Точка трета. Предложението е: проекти за закони за изменение и допълнение на Закона за избиране на народни представители, общински съветници и кметове и проекти за закони за избиране на народни представители. Предложението е да бъде точка трета от днешния дневен ред. Други предложения няма ли да имаме за гласуване? В момента е на шесто място в програмата. Искането е да бъде на трето място.
Моля, режим на гласуване!
От общо гласували 201 народни представители, за предложението - 97, против - 80, 24 се въздържат.
Отклонява се предложението. Остава си на същото място, както е в програмата.
Следващото предложение е от господин Карадимов. Господин Карадимов, ние сме го включили в дневния ред. Нали е същото предложение и няма да се гласува? - Да.
При това положение други предложения няма. Започваме с точка първа от дневния ред -
ПАРАГРАФ 4 ОТ ЗАКОНА ЗА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ЗЕМИ.
Кой ще докладва? (Гласове от залата: "Има две ратификации!") СД/ВР 147.1
Прощавайте, първо ратификациите. Пак господин Джеров трябва да докладва.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Уважаеми господин председател, дами и господа! Така, както се направи предложение в Председателския съвет и както беше утвърдено, преди основните точки на дневния ред са поставени за разглеждане две ратификации. Само че трябваше втората ратификация да бъде на първо място, за да може първо посочената ратификация да отиде утре, защото за нея няма още готовност от страна на няколко от комисиите. И поради това днес ще трябва да разгледаме ратифициране на Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци от 6 ноември 1925 г. в редакцията й от 28 ноември 1960 г. и на Допълнителния акт от Стокхолм от 14 юли 1967 г. - едно сложно заглавие.
Министерският съвет в своето заседание от 14 юли е одобрил присъединяването на Република България към Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци и предлага на Народното събрание да ратифицира със закон Хагската спогодба.
Законопроектът е бил разпределен на три комисии.
Комисията по външната политика счита, че присъединяването към тази международна спогодба съответства на външнополитическите интереси на страната и предлага на Народното събрание да ратифицира, т.е. да одобри със закона.
Икономическата комисия предлага също така на Народното събрание да ратифицира със закон Хагската спогодба с определена декларация. Аз затова ще моля председателя на Икономическата комисия господин Мичковски след моя доклад да изясни за декларацията.
Сега пак в рамките на уточняванията, които винаги сме правили от тази трибуна с всички народни представители. Министерският съвет предлага на Народното събрание да ратифицира със закон спогодбата със следната декларация:
"Република България, на основание чл. 7, ал. 1, б. "а" и чл. 8 от Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци в редакцията й от 28 ноември 1960 г. декларира, че правната защита, произтичаща от международната регистрация на промишлени образци ще се разпростира и на територията на Република България само в случаите, когато заявителят или 147.2 титулярът на промишлен образец изрично поиска това и в шестмесечен срок.
Патентното ведомство на Република България след провеждане на експертиза съгласно Закона за търговските марки и промишлените образци постанови положително решение по заявката. Закрилата се предоставя еднакво за промишлени образци, модели и десени".
Освен това в решението на Министерския съвет в т. 3 е отбелязано, че след приемане на Закона за ратифициране на спогодбата министърът на външните работи трябва да депозира пред генералния директор на Световната организация по интелектуална собственост в Женева документите за присъединяване на нашата република към Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци.
Законодателната комисия счита, че Народното събрание може да гласува положително за законопроекта, съобразявайки се с чл. 85, ал. 1, т. 7 и 8 от Конституцията на Република България.
Благодаря, господин председател.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: За изказвания има ли желаещи? Няма противоречия в становищата на комисиите със Законодателната комисия.
Някой ще вземе ли отношение от председателите на комисиите? - Никой няма да взема отношение. Няма желаещи за изказвания. Моля, режим на гласуване! Гласуваме на първо четене законопроекта.
От общо гласували 132 народни представители, за - 129, против - няма, 3 се въздържат.
Имате думата, господин Джеров. 147.3 ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Благодаря, господин председател.
При това положение аз предлагам да минем към второ четене на законопроекта, но трябва да имаме предвид, че законопроектът е свързан с декларацията, която преди малко прочетох и може би моите колеги от Икономическата комисия биха могли по-конкретно да изяснят този въпрос.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля, режим на гласуване. Гласуваме предложението на господин Джеров. След това ще ви дам думата.
Режим на гласуване!
Моля, прекратете гласуването и обявете резултата.
От общо гласували 145 народни представители, за 142, против няма, 3 се въздържат.
Има думата господин Папаризов по второто четене на законопроекта.
АТАНАС ПАПАРИЗОВ (ПС на БСП, БЛП, ОПТ, ПХЖД, ХРП, СМС, ФБСМ, НЛП "Стефан Стамболов" и СДПД "Ера-3"): Благодаря Ви, господин председател.
От името на Икономическата комисия бих помолил уважаемите народни представители при ратификацията да се гласува не само ратифицирането на съответните документи, а и резервата или декларацията, която българското правителство предлага да се направи във връзка с тези спогодби за международната регистрация на промишлените образци.
Декларацията, която има съществено значение е следната:
"Република България на основание чл.7, ал.1, буква "а" и чл.8 от Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци в редакцията й от 28 ноември 1960 г. декларира, че правната защита, произтичаща от международната регистрация на промишлени образци ще се разпростира и на територията на Република България само в случаите, когато заявителят или титулярът на промишлен образец изрично поиска това и в 6-месечен срок патентното ведомство на Република България след провеждане на експертиза съгласно Закона за търговските марки и промишлените образци, постанови положително решение по заявката.
Закрилата се предоставя еднакво за промишлени образци, модели и десени". ВЙ/КТ 148.1
Мисля, че няма смисъл да обяснявам значението на тази резерва, но тя е много съществена. От една страна спогодбата, разбира се, ни изравнява с международното законодателство в областта на авторското право и патентите, но от друга страна с тази резерва се запазва правото ни в такива случаи да се дава международна закрила избирателно само тогава, когато това изрично се поиска от Република България. Мисля, че все пак промишлените образци иначе, ако получават автоматична закрила вече биха получили една твърде висока степен на защита на българска територия, така че тази резерва отговаря на интересите на нашата промишленост и на страната като цяло. Пък и на патентното ведомство, което има възможност да проверява добросъвестността на подобни заявки.
Икономически резервата е напълно обоснована.
Надявам се, че господин Джеров ще подкрепи и нейното юридическо значение.
Благодаря ви.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Благодаря Ви и аз.
Господин Джеров, ще гласуваме ли декларацията? Обяснете на народните представители.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: При това положение, уважаеми колеги... (Шум и реплики в залата)
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля за внимание в залата!
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Предлагам на гласуване следния текст на законопроекта на второ четене:
"Закон за ратифициране на Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци от 6 ноември 1925 г. в редакцията й от 28 ноември 1960 г. и на Допълнителния акт от Стокхолм от 14 юли 1967 г.
Член единствен. Ратифицира Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци от 6 ноември 1925 г. в редакцията й от 28 ноември 1960 г. и на Допълнителния протокол от Стокхолм от 14 юли 1967 г. със следната декларация:
Република България на основание чл.7, ал.1, буква "а" и чл.8 от Хагската спогодба за международна регистрация на промишлените образци в редакцията й от 28 ноември 1960 г. декларира, че правната защита, произтичаща от международната регистрация на промишлени образци ще се разпростира и на територията на Република България само в случаите, когато заявителят или титулярът 148.2 на промишлен образец изрично поиска това и в 6-месечен срок патентното ведомство на Република България след провеждане на експертиза съгласно Закона за търговските марки и промишлените образци постанови положително решение по заявката. Закрилата се предоставя еднакво за промишлени образци, модели и десени".
Това е проектозаконът.
Моля, господин председател, да бъде поставен на гласуване за второ четене.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля, режим на гласуване. Гласуваме на второ четене текста на Законопроекта за ратифициране.
Моля, прекратете гласуването и обявете резултата.
От общо гласували 163 народни представители, за 162, против 1, въздържали се няма.
Приема се законопроектът.
Преминаваме към?... Господин Джеров, към кое преминаваме? Имате думата.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Благодаря.
Уважаеми колеги, в дневния ред пред скоби или със звездичка е обявен и Законопроектът за ратифициране на Заемно споразумение - заем за намаляване дълга и неговото обслужване между нашата република и Международната банка за възстановяване и развитие, внесено от Министерския съвет на 27 септември 1994 г.
Това е един законопроект, току-що дошъл. Независимо от това той е одобрен от Министерския съвет.
В негова полза с предложение за гласуване са излезли комисиите, на които председателят на Народното събрание е възложил това. Това е Икономическата комисия, Комисията по бюджет и финанси, Комисията по външна политика и Законодателната комисия.
Пред мен е становището на Икономическата комисия, което сега е разпространено. Комисията препоръчва на Народното събрание на основание чл.85, ал.1, т.4 от Конституцията на Република България да ратифицира това споразумение.
Законодателната комисия се присъединява към становищата на специализираните комисии и предлага на уважаемите колеги на основание чл.85, ал.1, т.4 от Конституцията на Република България да ратифицира със закон Заемното споразумение, както преди малко аз го определих.
Благодаря, господин председател. 148.3 148.4 ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Има ли желаещи за изказване? С другите комисии нямате противоречия в становищата. Моля, режим на гласуване, гласуваме законопроекта на първо четене.
От общо гласували 158, за - 156, 1 - против, 1 се въздържа. Приема се законопроектът на първо четене.
Господин Джеров, направихте ли предложение да се приеме и на второ четене? Моля да направите предложение.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Уважаеми господин председателю, уважаеми колеги, правя предложение законопроектът да бъде поставен на гласуване на второ четене, тъй като всички комисии са се изказали единодушно в негова полза. Освен това той почти единодушно беше гласуван сега на първо четене.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля, режим на гласуване, гласуваме предложението на господин Джеров.
От общо гласували 137, за - 136, против - няма, 1 се въздържа. Приема се предложението на господин Джеров законопроектът да се постави на разглеждане в същото заседание, още днес. Имате думата, господин Джеров.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: При това положение, уважаеми господин председателю и колеги, моля да бъде поставен на гласуване следният законопроект:
"Закон за ратификация на кредитното споразумение с Международната банка за възстановяване и развитие, за отпускане на заем от 125 милиона щатски долара за подпомагане на операцията по редукция на външния дълг и неговото обслужване.
Член единствен. Народното събрание на основание чл. 85, ал. 1, т. 4 от Конституцията на Република България ратифицира кредитното споразумение, подписано на 23 септември 1994 г. с Международната банка за възстановяване и развитие за отпускане на заем от 125 милиона щатски долара за подпомагане на операцията по редукция на външния дълг и неговото обслужване.
Подписано на 23 септември 1994 г. в гр. Вашингтон."
Благодаря. Това е съдържанието, защото не беше отразено вътре, в момента го съставих, за да можем да го гласуваме.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля, режим на гласуване. Гласуваме прочетения текст.
От общо гласували 159, за - 151, против - 2, въздържали се 6. Приема се законопроектът на второ четене. ВТ/ВР 149.1
Преминаваме към точка първа от днешния дневен ред (тези бяха със звездички) във връзка с – 4 от законопроекта за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи. Имате думата, господин Джеров.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Благодаря Ви, господин председателю.
Уважаеми колеги, народният представител господин Бончо Рашков е направил предложение за промени в Закона за собствеността и ползването на земеделските земи. След уточненията, които направи и които бяха обсъдени и в Законодателната комисия, се стига до единствено и именно до промяна, до едно изменение в параграфите 4а и 4б от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи.
Съгласно разпоредбите на – 4а, които два пъти изменяхме, следва плащането на правото върху земята да стане в определен срок, а това е 30 септември 1994 г., което значи след няколко дни. И оттам нататък следват другите срокове, които са функционално свързани с този срок. От практиката се установява, че общините, общинските поземлени комисии, оценителните комисии по места не са готови и не могат да направят онова обслужване на гражданите, което се налага, за да могат съответните физически лица да направят плащането. И много естествено е, че тогава, когато не друг, не гражданите са виновни, а обслужващите ги административни звена, би трябвало ние да откликнем в положителен смисъл и да направим съответните изменения само на сроковете в – 4а и – 4б.
Съгласно предложението на нашия колега, което беше разгледано и днес, и миналата седмица в Законодателната комисия, съответният срок 30 септември 1994 г. става 30 септември 1995 г. Тоест, точно с една година се измества. И оттук нататък срокът в ал. 3 - 31 март 1995 г., става 31 март 1996 г. В ал. 5 срокът 30 септември 1994 г. става 30 септември 1995 г. И в – 4б, ал. 2 30 септември 1994 г. става 30 септември 1995 г. Или едната промяна влече след себе си веднага и другите промени, които са свързани една с друга.
В Законодателната комисия бяха направени предложения в смисъл да не бъдат удължени сроковете с една година, а да бъдат удължени евентуално с два, три или четири месеца, но това 149.2 вече е въпрос на дискусия в пленарната зала. От гледище на Законодателната комисия промяна в един срок, докато той не е изтекъл, е напълно допустимо, напълно възможно. Той е въпрос на вота на народните представители. Благодаря Ви, господин председателю. 149.3 ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Колеги, дебати по сроковете сме имали преди една година. Касае се само за удължаване на срока с една година. Срокът изтича на 30 септември. Мисля, че не е необходимо да дебатираме по въпроса. Желаещи за изказване няма.
Моля гласувайте законопроекта на първо четене. Става дума за удължаване на сроковете с една година така както докладва господин Джеров. Само за сроковете, за нищо друго. Нали господин Джеров?
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Само за сроковете, които преди малко докладвах.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля гласувайте.
От общо гласували 153 народни представители, за 134, против 14, 5 се въздържат.
Приема се.
Господин Джеров, имате думата.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Уважаеми колеги, при това положение, след като е приет законопроектът, ми си струва, че бихме могли да минем към второто четене. По него няма какво повече да се работи.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля гласуваме предложението на господин Джеров законопроектът да се приеме на второ четене днес.
От общо гласували 147 народни представители, за предложението на господин Джеров 135, против 10, 2 се въздържат.
Предложението се приема.
Имате думата, господин Джеров.
ДОКЛАДЧИК АЛЕКСАНДЪР ДЖЕРОВ: Уважаеми колеги, преминаваме към второто четене - текста на законопроекта, така както той е внесен от господин Бончо Рашков - законопроект за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи.
– 1. – 4а се изменя така:
1. В ал. 1 думите "30 септември 1994 г." се заменят с думите "30 септември 1995 г.".
2. В ал. 3 думите "31 март 1995 г." се заменят с думите "31 март 1996 г.". ЦМ/ЙА 150.1
3. В ал. 5 думите "30 септември 1994 г." се заменят с думите "30 септември 1995 г.".
– 2. В – 4б, ал. 2 думите "30 септември 1994 г." се заменят с думите "30 септември 1995 г.".
Бих си позволил да предложа и един трети параграф:
"– 3. Законът влиза в сила от деня на обнародването му." Струва ми се, че това е необходимо и даже е наложително, ако колегите приемат.
ПРЕДСЕДАТЕЛ КАДИР КАДИР: Моля гласуваме окончателния текст на законопроекта.
От общо гласували 165 народни представители от всички парламентарни групи, за са 144 народни представители, 12 са против, 9 се въздържат.
Законът се приема.
Давам половин час почивка. (Звъни)
( 16 ч. и 20 м.)
150.2
(След почивката)
17 ч. и 05 м.
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ (звъни): Продължаваме заседанието.
Уважаеми народни представители, днес, на 28 септември, сряда, следобед, при нещастен случай почина народният представител Илко Моис Ескенази.
Моля народните представители с едноминутно мълчание да почетем паметта на достойния човек, колега и истински представител на нашия народ.
(Всички делегати стават прави. Едноминутно мълчание.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ АЛЕКСАНДЪР ЙОРДАНОВ: Благодаря.
След консултации с представителите на парламентарните групи обявявам днешното заседание за прекратено.
Следващото заседание ще бъде утре от 15 часа. (Звъни)
(17 ч. и 07 м.)
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Александър Йорданов
ЗАМЕСТНИК-ПРЕДСЕДАТЕЛ: Кадир Кадир
СЕКРЕТАРИ: Руслан Семерджиев
Ведат Сакаллъ